Wat doen we vandaag?

merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:Vanmorgen: in de bibliotheek werken. Internet lag er uit bij KPN in de regio, en mijn vrouw had de auto mee zodat ik niet naar de zaak kon. Gelukkig hadden ze bij de bibliotheek geen KPN.

En gelukkig zit ik nu weer in mijn studeerkamer te werken.
Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

merel schreef:
J.C. Philpot schreef:Vanmorgen: in de bibliotheek werken. Internet lag er uit bij KPN in de regio, en mijn vrouw had de auto mee zodat ik niet naar de zaak kon. Gelukkig hadden ze bij de bibliotheek geen KPN.

En gelukkig zit ik nu weer in mijn studeerkamer te werken.
Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Kan je er niet gewoon achter gaan zitten? :OO3
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Tiberius schreef:
merel schreef:
J.C. Philpot schreef:Vanmorgen: in de bibliotheek werken. Internet lag er uit bij KPN in de regio, en mijn vrouw had de auto mee zodat ik niet naar de zaak kon. Gelukkig hadden ze bij de bibliotheek geen KPN.

En gelukkig zit ik nu weer in mijn studeerkamer te werken.
Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Kan je er niet gewoon achter gaan zitten? :OO3
:haha
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
merel schreef:
J.C. Philpot schreef:Vanmorgen: in de bibliotheek werken. Internet lag er uit bij KPN in de regio, en mijn vrouw had de auto mee zodat ik niet naar de zaak kon. Gelukkig hadden ze bij de bibliotheek geen KPN.

En gelukkig zit ik nu weer in mijn studeerkamer te werken.
Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Kan je er niet gewoon achter gaan zitten? :OO3
Die fase ben ik voorbij. Het is kruipen geworden :haha
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Klopt. Ik ben er inmiddels aan gewend, ben gaan waarderen dat ik geen reistijd heb, en geniet van het feit dat ik lekker met mijn vrouw koffie kan drinken overdag.

Maar 1 of 2 dagen per week kantoor zou ik voor de afleiding ook wel weer lekker vinden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Maar jij hebt zelfs een studeerkamer. Dat maakt wel verschil natuurlijk, als je een aparte ruimte vrij kunt maken voor werk/studie.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door J.C. Philpot »

Dodo schreef:Maar jij hebt zelfs een studeerkamer. Dat maakt wel verschil natuurlijk, als je een aparte ruimte vrij kunt maken voor werk/studie.
We hebben twee slaapkamertjes op zolder voor de kinderen, waardoor ik het kleinste kamertje op de 1e verdieping voor mezelf heb.

En daarmee ben ik zeker bevoorrecht. Dat scheelt echt een hoop met thuiswerken. Al helemaal in vakanties en tijdens de homeschool-tijd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Dodo schreef:Maar jij hebt zelfs een studeerkamer. Dat maakt wel verschil natuurlijk, als je een aparte ruimte vrij kunt maken voor werk/studie.
We hebben twee slaapkamertjes op zolder voor de kinderen, waardoor ik het kleinste kamertje op de 1e verdieping voor mezelf heb.

En daarmee ben ik zeker bevoorrecht. Dat scheelt echt een hoop met thuiswerken. Al helemaal in vakanties en tijdens de homeschool-tijd.
Ik zit in een werk/speelkamer beneden. Tijdens vakanties worden achter mij grote lego kastelen gebouwd en wandelt iedereen elk kwartier binnen om iets te vragen. Mijn man werkt overdag op 1 van de slaapkamers van de kinderen. Eigenlijk spreken wij elkaar op een werkdag nauwelijks, omdat we op verschillende tijdstippen overleggen hebben. Bij ons is het thuiswerken verlengd tot oktober.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Ik heb ook een werkkamer ter beschikking. Vorige week werd mij duidelijk dat ik dit kalenderjaar niet meer op kantoor word verwacht. Vanaf januari is het hybride werken, op kantoor gelegenheid tot ontmoeting, en thuis bureauwerk. Mij bevalt dat prima, maar dat komt mede omdat ik nu per dag 3 uur reizen bespaar.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Dat is inderdaad beter dan in de bieb. Jij werkt ook nog volledig thuis? Inmiddels, na 16 mnd, vind ik het best pittig worden om mijzelf elke morgen te motiveren om achter de laptop te kruipen.
Klopt. Ik ben er inmiddels aan gewend, ben gaan waarderen dat ik geen reistijd heb, en geniet van het feit dat ik lekker met mijn vrouw koffie kan drinken overdag.

Maar 1 of 2 dagen per week kantoor zou ik voor de afleiding ook wel weer lekker vinden.
Hoor ik mijn man hier ook zeggen. Maar de reiskosten die bespaard worden, en dus ook andere autokosten is echt fijn. En ook het fileleed dat niet ervaren wordt... en ik vind het wel gezellig. Zeker nu de school echt bezig is, kan je even wat makkelijker elkaar spreken zonder oren die even niet handig zijn...
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Ik heb ook een werkkamer ter beschikking. Vorige week werd mij duidelijk dat ik dit kalenderjaar niet meer op kantoor word verwacht. Vanaf januari is het hybride werken, op kantoor gelegenheid tot ontmoeting, en thuis bureauwerk. Mij bevalt dat prima, maar dat komt mede omdat ik nu per dag 3 uur reizen bespaar.
Het lijkt mij afgrijselijk om nog zo lang thuis te werken. Al denk ik dat het bij ons ook opgerekt gaat worden. Eigenlijk begrijp ik het niet goed. Op mijn afdeling wordt iedereen gevaccineerd en ik ga ervan uit ook op de andere afdelingen. Waarom dan deze voorzichtigheid? Vorige jaar zomer mochten we weer elke week naar kantoor, maar nu niet. Ik verwacht wel dat ik meer thuis ga werken. Waarschijnlijk 2 van de 4 dagen en mijn man ook twee dagen. Dan is er in ieder geval altijd iemand thuis als de kinderen thuiskomen.

Anderhalf uur reistijd is best lang. Mijn man heeft dat ook. Ik maar 20 minuten en dat scheelt enorm.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Is het wel voorzichtigheid? Of efficiency?
Wat ik bij Ambtenaar lees, herken ik wel: bureauwerk thuis en overleggingen op kantoor of (als er deelnemers op grotere afstand zijn) via videobellen.
Het zou mij niet verbazen als dat het nieuwe werken wordt. En ik zou het niet erg vinden ook.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door eilander »

Een hybride vorm zou ik prima vinden. Ik heb ook collega's die alleen maar thuis werken. Ik heb regelmatig overleg met hen, en toch is het echt anders. In een overleg mis je gewoon bepaalde dingen die de sfeer bepalen. Als ik een dagje veel Teamsoverleg heb, ben ik het echt spuugzat.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Tiberius »

Ja, daar wordt je gaar van inderdaad. Dat komt ook omdat de videobelsoftware het vergaderen niet goed ondersteunen.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Via Teams vergaderen kost veel meer van je concentratie dan fysiek vergaderen.
In een fysieke vergadering gebeurt veel meer wat je hersenen prikkelt. Een vallende pen leidt in eerste instantie tot afleiding, maar daarna verhoog je automatisch je concentratie. Dit geldt voor vrijwel alles wat even je gedachten afleidt.
Omdat dergelijke prikkels veelal ontbreken bij een online vergadering, moet je je bewust gaan concentreren, wat weer veel meer energie kost.

Aldus een deskundige die ik hier pas over sprak. Ik vroeg hem of hij wist waarom leerlingen zo passief werden van digitaal lesgeven. Dit was één van de verklaringen.
-
Plaats reactie