Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ad Anker »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:En? Ik vind het best een gedoe. Ik ga ook niet alles onthouden. Ik zit er van 14.30-20.30 en ben zeker geen voorzitter. Maar ik ga wel goed opletten.
Ja, vond het ook een hoop details, terwijl ik ook geen voorzitter word. In Rotterdam mag dat niet als het je eerste keer is. Ik zit van 15:30 tot 22:00 op maandag.
Ik weet niet of je bij ons de 1e keer voorzitter mag worden, maar nu ik de training heb gevolgd, word ik wat mij betreft stembureaulid nr 4 en schuif ik de komende jaren langzaam op.
Wat grappig. Van alle functies die ik had was ik het liefst voorzitter. Dan kun je delegeren. Dat is zo ongeveer het enige waar ik echt goed in ben. :)
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ad Anker schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:En? Ik vind het best een gedoe. Ik ga ook niet alles onthouden. Ik zit er van 14.30-20.30 en ben zeker geen voorzitter. Maar ik ga wel goed opletten.
Ja, vond het ook een hoop details, terwijl ik ook geen voorzitter word. In Rotterdam mag dat niet als het je eerste keer is. Ik zit van 15:30 tot 22:00 op maandag.
Ik weet niet of je bij ons de 1e keer voorzitter mag worden, maar nu ik de training heb gevolgd, word ik wat mij betreft stembureaulid nr 4 en schuif ik de komende jaren langzaam op.
Wat grappig. Van alle functies die ik had was ik het liefst voorzitter. Dan kun je delegeren. Dat is zo ongeveer het enige waar ik echt goed in ben. :)
Ja, dat vind ik ook wel mooi altijd, maar ik kijk ook wel graag even de procedures enz af. Handtekeningen, sleuteltjes, lijsten, pakketjes enz. Maar ik denk dat de praktijk wellicht ook wel eenvoudiger is dan de enorme berg theorie uit de training.
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door orgeltje »

Zeeuw schreef:Op de stapel met 'ongeldige formulieren' leggen.
Bedankt voor het antwoord. Nu mag er wel een ingevuld formulier achterblijven in een hokje. :)
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

Lekker zittend op een bankje de nachtwacht bewonderen.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parel »

newton schreef:Lekker zittend op een bankje de nachtwacht bewonderen.
In het UMCG?
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

parel schreef:
newton schreef:Lekker zittend op een bankje de nachtwacht bewonderen.
In het UMCG?
In 1x goed :-)
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parel »

newton schreef:
parel schreef:
newton schreef:Lekker zittend op een bankje de nachtwacht bewonderen.
In het UMCG?
In 1x goed :-)
Ik liep er vandaag ook langs :)
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bonny »

parel schreef:
newton schreef: In 1x goed :-)
Ik liep er vandaag ook langs :)
Binn' joe baide Grunnegers?
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door parel »

Bonny schreef:
parel schreef:
newton schreef: In 1x goed :-)
Ik liep er vandaag ook langs :)
Binn' joe baide Grunnegers?
nee, ik wenje yn fryslân
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bonny »

parel schreef:nee, ik wenje yn fryslân
Sa kin it ek, jawis :)
The Groom's still waiting at the altar
newton
Berichten: 681
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door newton »

Bonny schreef:
parel schreef:
newton schreef: In 1x goed :-)
Ik liep er vandaag ook langs :)
Binn' joe baide Grunnegers?
Vie komt oet Riessen. ‘N onmeunig eande jaagn noar’t umcg.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Mijn dag begint zoals gewoonlijk met een Ommetje. Ik gebruik de wandeling om wat folders te bezorgen, straat voor straat.
Een van de dingen die me steeds meer opvalt, is de hoeveelheid stickers die in omloop zijn om aan te geven wat er wel of niet in de brievenbus mag. De bekende JA/NEE en NEE/NEE-stickers zijn natuurlijk bekend, maar sommige mensen vinden ze kennelijk niet mooi en nemen iets anders met exact dezelfde boodschap. Ik heb zelfs een metalen JA/NEE gezien, een mooie metalen strip met de letters uitgezaagd. Die was niet goedkoop. Hij was ook niet goed zichtbaar, dus ik stond al met mijn hand in de brievenbus toen ik 'm zag.
Dan zijn er nog allerlei stickers die melden dat de bewoners van het pand niet gesteld zijn op ongeadresseerd drukwerk, dat ze geen verkopers van energiecontracten willen spreken, en als je een geloofsovertuiging komt aanprijzen ben je ook niet welkom. Ik wist werkelijk niet dat zo'n ruim aanbod aan brievenbusstickers te koop was. Vanmorgen zag ik zelfs een bordje: GEEN COLPORTAGE. Prachtig! Maar zou de gemiddelde folderloper weten wat dat betekent? En het allermooiste bordje was zelfgemaakt. In vette oranje letters (geen angst voor kleur hier) stond op een wit bordje op de brievenbus: GEEN RECLAMEN.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10454
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zita »

Dodo schreef:Mijn dag begint zoals gewoonlijk met een Ommetje. Ik gebruik de wandeling om wat folders te bezorgen, straat voor straat.
Een van de dingen die me steeds meer opvalt, is de hoeveelheid stickers die in omloop zijn om aan te geven wat er wel of niet in de brievenbus mag. De bekende JA/NEE en NEE/NEE-stickers zijn natuurlijk bekend, maar sommige mensen vinden ze kennelijk niet mooi en nemen iets anders met exact dezelfde boodschap. Ik heb zelfs een metalen JA/NEE gezien, een mooie metalen strip met de letters uitgezaagd. Die was niet goedkoop. Hij was ook niet goed zichtbaar, dus ik stond al met mijn hand in de brievenbus toen ik 'm zag.
Dan zijn er nog allerlei stickers die melden dat de bewoners van het pand niet gesteld zijn op ongeadresseerd drukwerk, dat ze geen verkopers van energiecontracten willen spreken, en als je een geloofsovertuiging komt aanprijzen ben je ook niet welkom. Ik wist werkelijk niet dat zo'n ruim aanbod aan brievenbusstickers te koop was. Vanmorgen zag ik zelfs een bordje: GEEN COLPORTAGE. Prachtig! Maar zou de gemiddelde folderloper weten wat dat betekent? En het allermooiste bordje was zelfgemaakt. In vette oranje letters (geen angst voor kleur hier) stond op een wit bordje op de brievenbus: GEEN RECLAMEN.
Oei. Ik heb ook zo'n metalen nee/nee-bordje op mn brievenbus. Kostte iets van €5. Ik realiseerde me dat ik iedere week een dik folderpakket vrijwel ongelezen in de papierbak gooide. Idem dito voor het plaatselijk sufferdje. Wat ik wilde weten, is ook online te vinden. Maar zo'n felgekleurde nee/nee-sticker is echt te lelijk. Vandaar dus de metalen sticker.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Ik heb er één gezien, en die was net boven de brievenbus geplakt. Dus die zag ik werkelijk pas toen ik al bij de deur was. Ik ben het wel met je eens dat de normale stickers lelijk zijn, maar je ziet ze wel goed. Ook als de deur een paar meter van het voetpad is.
Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Tegenwoordig is het toch opt-in?
Plaats reactie