Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Vandaag, afscheid genomen van een lieve buurvrouw. Op afstand via internet konden de rouwdienst meeluisteren en kijken.
De rouwdienst is nog te zien op de website van hervormdrijssen.nl
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

-DIA- schreef:Vandaag, afscheid genomen van een lieve buurvrouw. Op afstand via internet konden de rouwdienst meeluisteren en kijken.
De rouwdienst is nog te zien op de website van hervormdrijssen.nl
Gecondoleerd @Dia!
Een goede buur(vrouw) kan beter zijn dan een verre vriend.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Sterkte DIA. Weer een lege plaats in je leven.
Ik verloor onlangs een lieve vriend. Hij zat in onze kerk en ik kon zo fijn met hem spreken.
Een bekommerde ziel. Onze gemeente is een bidder kwijt.
De Heere heeft hem plotseling tot Zich geroepen. Nu reed ik langs zijn huis en blijkt dat het gesloopt wordt.
Zoals hij zelf gezegd zou hebben: men kent en vindt de standplaats zelfs niet meer.
Ik werd er toch even emotioneel van. Zo definitief.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Mara schreef:Sterkte DIA. Weer een lege plaats in je leven.
Ik verloor onlangs een lieve vriend. Hij zat in onze kerk en ik kon zo fijn met hem spreken.
Een bekommerde ziel. Onze gemeente is een bidder kwijt.
De Heere heeft hem plotseling tot Zich geroepen. Nu reed ik langs zijn huis en blijkt dat het gesloopt wordt.
Zoals hij zelf gezegd zou hebben: men kent en vindt de standplaats zelfs niet meer.
Ik werd er toch even emotioneel van. Zo definitief.
Jij ook sterkte @Mara! Iemand kan qua gevoel zo dichtbij ons staan.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Dank voor reacties.
We zien dat er steeds meer rond ons wegvallen.
Dan wordt het kringetje van familie en bekenden wel heel erg klein....
Daarmee worden we wel bepaald bij onze eindigheid.
We kunnen wel eens denken: Wie zal de volgende zijn?
Dat kan ik ook zijn, of u/jij die dit nu leest en nog kerngezond bent.
Het moet ons wel wat te denken geven.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Heb ik dinsdagavond gedaan.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Heb ik dinsdagavond gedaan.
En? Ik vind het best een gedoe. Ik ga ook niet alles onthouden. Ik zit er van 14.30-20.30 en ben zeker geen voorzitter. Maar ik ga wel goed opletten.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Heb ik dinsdagavond gedaan.
Ik had een vraag fout, nl: wat doe je met een ingevuld stemformulier, dat is achtergebleven in het stemhokje. Ik dacht dat je hierop ongeldig schreef en dan wel in de stembus moest doen. Maar dat moest dus niet.
orgeltje
Berichten: 47
Lid geworden op: 07 mar 2018, 10:07

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door orgeltje »

Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Heb ik dinsdagavond gedaan.
Ik had een vraag fout, nl: wat doe je met een ingevuld stemformulier, dat is achtergebleven in het stemhokje. Ik dacht dat je hierop ongeldig schreef en dan wel in de stembus moest doen. Maar dat moest dus niet.
Ik vind het wel een goede vraag, maar weet niet wat het goede antwoord is. Ik heb de module nog eens doorgelopen en een paar oefentoetsen gedaan, maar ben de vraag niet tegengekomen. Ik ben wel nieuwgierig naar het juiste antwoord.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:En? Ik vind het best een gedoe. Ik ga ook niet alles onthouden. Ik zit er van 14.30-20.30 en ben zeker geen voorzitter. Maar ik ga wel goed opletten.
Ja, vond het ook een hoop details, terwijl ik ook geen voorzitter word. In Rotterdam mag dat niet als het je eerste keer is. Ik zit van 15:30 tot 22:00 op maandag.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Hendrien »

Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Ik moet er ook aan beginnen. Ik ben benoemd tot voorzitter en moet ook nog een training volgen op het gemeentehuis.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

orgeltje schreef:
Zeeuw schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Heb ik dinsdagavond gedaan.
Ik had een vraag fout, nl: wat doe je met een ingevuld stemformulier, dat is achtergebleven in het stemhokje. Ik dacht dat je hierop ongeldig schreef en dan wel in de stembus moest doen. Maar dat moest dus niet.
Ik vind het wel een goede vraag, maar weet niet wat het goede antwoord is. Ik heb de module nog eens doorgelopen en een paar oefentoetsen gedaan, maar ben de vraag niet tegengekomen. Ik ben wel nieuwgierig naar het juiste antwoord.
Op de stapel met 'ongeldige formulieren' leggen.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Hendrien schreef:
Zeeuw schreef:De e-learning 'stembureaulid' volgen. Ik begrijp nu waarom al die (oudere) mensen, die er meestal zitten zo serieus kijken altijd.
Ik moet er ook aan beginnen. Ik ben benoemd tot voorzitter en moet ook nog een training volgen op het gemeentehuis.
Succes! Alleen al de procedure aan het einde. Grutjes, zo een 24 stappen voordat alles helemaal klaar is :-).
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:En? Ik vind het best een gedoe. Ik ga ook niet alles onthouden. Ik zit er van 14.30-20.30 en ben zeker geen voorzitter. Maar ik ga wel goed opletten.
Ja, vond het ook een hoop details, terwijl ik ook geen voorzitter word. In Rotterdam mag dat niet als het je eerste keer is. Ik zit van 15:30 tot 22:00 op maandag.
Ik weet niet of je bij ons de 1e keer voorzitter mag worden, maar nu ik de training heb gevolgd, word ik wat mij betreft stembureaulid nr 4 en schuif ik de komende jaren langzaam op.
Plaats reactie