Wat doen we vandaag?

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:Gistermiddag was het gelukkig wat guur en kwamen wij weinig mensen tegen tijdens het wandelen. Toch best lekker. Tijdens de vorige lockdown gingen we vaak al heel vroeg wandelen, zo rond 6.30 uur liepen wij weg. Nu is het helaas te donker.
Ik wandel graag in het donker. Ik ga regelmatig s'avonds om 10 uur nog een rondje lopen. Nu de horeca gesloten is, heb je tenminste geen last van waggelende of spugende medemensen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door merel »

In de stad wandelen met lantaarnpalen is wat anders dan in een natuurgebied waar wij gisteren gewandeld hebben ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

merel schreef:In de stad wandelen met lantaarnpalen is wat anders dan in een natuurgebied waar wij gisteren gewandeld hebben ;)
Regelmatig kom ik toch wel een defecte tegen. Maar met kinderen is het natuurlijk ook anders. :)
Ik kom weinig mensen tegen, alleen hondenbezitters, voor het laatste rondje.
En dat er zoveel verschil in lantaarnpalen is, was mij nooit zo opgevallen.
Elke wijk heeft een eigen type.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Mara schreef:
merel schreef:Gistermiddag was het gelukkig wat guur en kwamen wij weinig mensen tegen tijdens het wandelen. Toch best lekker. Tijdens de vorige lockdown gingen we vaak al heel vroeg wandelen, zo rond 6.30 uur liepen wij weg. Nu is het helaas te donker.
Ik wandel graag in het donker. Ik ga regelmatig s'avonds om 10 uur nog een rondje lopen. Nu de horeca gesloten is, heb je tenminste geen last van waggelende of spugende medemensen.
Je kan nu misschien beter in het donker een ommetje doen.
Ik was net met de hond weg geweest maar vind het een troosteloze boel. Winkelstraat waar bijna alles gesloten is. Weinig mensen op straat terwijl er anders veel bedrijvigheid is. Rondje in het donker heeft nog iets knus over zich.
Is denk ik wel veel op mijn gevoel gebaseerd. :)
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mara »

Ukkie schreef: Is denk ik wel veel op mijn gevoel gebaseerd. :)
Is niks mis mee. ;)
Overdag ga je vaak voorbij aan veel schoonheden. Oudere gebouwen zijn soms heel mooi uitgelicht, dan maak ik een foto.
Ik ben soms verbaasd hoe goed je bij mensen naar binnen kunt kijken.
Ik loop regelmatig langs een vrijstaand huis, aan drie kanten ramen en iedereen kan zien dat er prachtig antiek op de kast staat.
Zouden die mensen daar zich van bewust zijn?
Ik loop stevig door, dus het is een korte blik, maar kwaadwillende lieden bukken achter een struik en nemen de boel goed in zich op.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Zilver poetsen. Ik heb een stel theelepels, teveel eigenlijk, die heb ik eens gesorteerd en wat ik houd heb ik gepoetst. Nu nog wat erfstukken (stukjes), een lodereindoosje, een theezeefje, een geboortebeker. Ik doe dit maar eens per jaar of zo - in tegenstelling tot oma die het lodereindoosje elke week poetste. De hoeken zijn ervan gesleten.
Jammer dat de poets zo stinkt, ik krijg de lucht bijna niet van mijn handen. Misschien moet ik eens van die gele huishoudhandschoenen aanschaffen (voor de poets van volgend jaar).
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Susanna »

Dodo schreef:Zilver poetsen. Ik heb een stel theelepels, teveel eigenlijk, die heb ik eens gesorteerd en wat ik houd heb ik gepoetst. Nu nog wat erfstukken (stukjes), een lodereindoosje, een theezeefje, een geboortebeker. Ik doe dit maar eens per jaar of zo - in tegenstelling tot oma die het lodereindoosje elke week poetste. De hoeken zijn ervan gesleten.
Jammer dat de poets zo stinkt, ik krijg de lucht bijna niet van mijn handen. Misschien moet ik eens van die gele huishoudhandschoenen aanschaffen (voor de poets van volgend jaar).
Ik gebruik tandpasta.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

Nooit eerder van gehoord. Ik zou het op antiek niet zo snel durven, schuurt dat niet teveel?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:Nooit eerder van gehoord. Ik zou het op antiek niet zo snel durven, schuurt dat niet teveel?
Heb ook wel gehoord dat het zilver gepoetst werd met sigaren of sigaretten as.
Maar ja dan breng je mensen wel weer in de verleiding om er weer één op te steken.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Genieten van een vijf gangen menu.

Ik moet het wel zelf in de oven schuiven. Maar tot heden is het een succes.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Jantje »

Herman schreef:Genieten van een vijf gangen menu.

Ik moet het wel zelf in de oven schuiven. Maar tot heden is het een succes.
Ik ben wel benieuwd naar de gerechten. Vertel er eens wat over?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Dodo »

De eerste gang is naar de winkel, de tweede weer naar huis. De derde is naar de keuken, de vierde is naar de tafel om alles op te dienen en de vijfde gang is terug naar de keuken om op te ruimen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Nooit eerder van gehoord. Ik zou het op antiek niet zo snel durven, schuurt dat niet teveel?
Zilver? Je vult een bakje met soda en aluminiumfolie. En binnen mum van tijd weer als nieuw! Alleen droogwrijven. Geen gepoets. Geen vieze luchtjes. Kan bij echt zilver.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Genieten van een vijf gangen menu.

Ik moet het wel zelf in de oven schuiven. Maar tot heden is het een succes.
Hebben wij onlangs ook gedaan. Was echt leuk en lekker. Nog een fles wijn erbij besteld. Want dat zijn juist de dingen waarop ze verdienen. Met de instructies hoe e.a. op te maken. Het zag er echt kunstig uit.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Herman »

Jantje schreef:
Herman schreef:Genieten van een vijf gangen menu.

Ik moet het wel zelf in de oven schuiven. Maar tot heden is het een succes.
Ik ben wel benieuwd naar de gerechten. Vertel er eens wat over?
De hoofdbestanddelen waren groente, aardappelen, vis en vlees.
Plaats reactie