Wat doen we vandaag?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
merel schreef:Mijn man gaat elke morgen heel vroeg met de kinderen skaten, steppen, fietsen of hardlopen in een natuurgebied. Kunnen ze even uitrazen voordat de dag binnen en in de tuin weer begint. Vandaag werd hij aangesproken door een dame die vond dat zij te veel lawaai maakten :bobo
Tja, maar hoe laat was het? De kinderen skaten vanuit jullie huis, moeten dan een paar straten door?
En als het op vriendelijke toon gezegd wordt, mag dat toch? Je moet bedenken dat er veel lontjes korter worden nu he ;)

Ik erger me niet snel, maar als ik s'morgens om half 5 twee mannen op de stoep voor ons huis hoor kletsen met elkaar, vraag ik ook heel vriendelijk of dat iets zachter kan.
Geluid draagt heel ver in stille straten als er geen bijgeluiden zijn.
Een rolkoffer om half 1 s'nachts klinkt bijzonder irritant, kan ik je zeggen. Overdag merk ik ze nauwelijks op.
Hè, wat wonen jullie toch in een nare buurt.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Mijn man gaat elke morgen heel vroeg met de kinderen skaten, steppen, fietsen of hardlopen in een natuurgebied. Kunnen ze even uitrazen voordat de dag binnen en in de tuin weer begint. Vandaag werd hij aangesproken door een dame die vond dat zij te veel lawaai maakten :bobo
Tja, maar hoe laat was het? De kinderen skaten vanuit jullie huis, moeten dan een paar straten door?
En als het op vriendelijke toon gezegd wordt, mag dat toch? Je moet bedenken dat er veel lontjes korter worden nu he ;)

Ik erger me niet snel, maar als ik s'morgens om half 5 twee mannen op de stoep voor ons huis hoor kletsen met elkaar, vraag ik ook heel vriendelijk of dat iets zachter kan.
Geluid draagt heel ver in stille straten als er geen bijgeluiden zijn.
Een rolkoffer om half 1 s'nachts klinkt bijzonder irritant, kan ik je zeggen. Overdag merk ik ze nauwelijks op.

Rond 6.30 uur en zij steppen heel snel de straat uit. Daarna zijn er geen huizen meer en step je langs de metro zo het natuurgebied in. Gisteren was hij haar ook al tegengekomen en zij zei heel hard sssssst toen de kinderen passeerden. Vandaag heeft zij mijn man op het lawaai aangesproken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

merel schreef: Rond 6.30 uur en zij steppen heel snel de straat uit. Daarna zijn er geen huizen meer en step je langs de metro zo het natuurgebied in. Gisteren was hij haar ook al tegengekomen en zij zei heel hard sssssst toen de kinderen passeerden. Vandaag heeft zij mijn man op het lawaai aangesproken.
Okay, helder. Nee dan is het in dit geval onredelijk. En met dat ssssssst zou ze mijn sympathie ook wel kwijt zijn hoor. :)
Het speeltuintje in onze wijk is sinds jaren niet meer zo vaak gebruikt. Kinderen herontdekken blijkbaar het buiten spelen.
Twee jongetjes trapten een bal naar elkaar, verderop in de straat.
Dat kan nu want er is erg weinig verkeer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
De bewaarde toetsenborden kwamen nu goed van pas.
De kinderen begonnen last te krijgen van hun schouders, ze hadden de laptop op hun bureau gezet.
Nu staat de laptop op een verhoging en een los toetsenbord ervoor.
Dat werkt een stuk ergonomischer, komen ze nu achter.

Enerzijds is de strijkwas minder (geen nette overhemden en bloesjes) anderzijds moeten de "werkkamers" nu wel dagelijks geswifferd of gezogen worden. De katjes vinden het nl ook wel gezellig om af en toe als buddy te fungeren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Ik heb sterk de voorkeur voor Zoom. Vooral doordat ik vaak gespreksleider ben is het aan en uitzetten van microfoons ideaal. Moest in real ook kunnen ;) Ik heb inmiddels ervaring tot ruim 60 personen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Ik heb sterk de voorkeur voor Zoom. Vooral doordat ik vaak gespreksleider ben is het aan en uitzetten van microfoons ideaal. Moest in real ook kunnen ;) Ik heb inmiddels ervaring tot ruim 60 personen.
Toe maar...

Zoom is wel privacygevoelig, las ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Maanenschijn »

Jantje schreef:
Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Ik heb sterk de voorkeur voor Zoom. Vooral doordat ik vaak gespreksleider ben is het aan en uitzetten van microfoons ideaal. Moest in real ook kunnen ;) Ik heb inmiddels ervaring tot ruim 60 personen.
Toe maar...

Zoom is wel privacygevoelig, las ik.
Dat is de vraag nog maar. De Amerikaanse overheid zoomt wat in op dat aspect, maar er zijn nog geen concretere aanwijzingen dat het niet veilig is.

Gisteravond trouwens een Gesprekskring/Bijbelkring gehad via Zoom. Niet de meest ideale vorm, maar goed te doen voor zolang het duurt.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zita »

Maanenschijn schreef:
Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Ik heb sterk de voorkeur voor Zoom. Vooral doordat ik vaak gespreksleider ben is het aan en uitzetten van microfoons ideaal. Moest in real ook kunnen ;) Ik heb inmiddels ervaring tot ruim 60 personen.
Bij Teams merk ik dat we vaak door elkaar heenpraten. Je kunt wel afspreken dat je je vinger opsteekt als je iets wilt zeggen, maar dan lukt dat toch maar met vier personen. De persoon die buiten beeld valt en wel iets wil zeggen, gaat uiteindelijk toch maar roepen.
Met de rest heb ik geen ervaring, dus geen idee of die wat dat betreft handiger zijn.
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Zit nu via webex. Teams bevalt mij het best voor kleine groepen.

Lekkere ambtelijke slang weer: zwaluwstaarten, verrijken en regarderen.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:
Ambtenaar schreef:Vanmorgen gezoomd en geskyped. Vanmiddag weer via Teams. Krijg vierkante ogen van dat thuis werken.
Welke van de drie vind jij het fijnst om mee te werken?
Zit nu via webex. Teams bevalt mij het best voor kleine groepen.

Lekkere ambtelijke slang weer: zwaluwstaarten, verrijken en regarderen.
Zwaluwstaarten :D. Net als 'een haakje'. Ik zit vol in de behandeling van de aanvragen voor de Tozo, maar sommigen komen ook voor de Togs enz. De afkorten wat af.
Ambtenaar
Berichten: 9148
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Beleidskader, rol als bevoegd gezag, RES, vraaggestuurd door de samenleving, interactie met burgers, stukje definiëring in het plan, welwillend onder randvoorwaarden, frietkot.

Zo maar wat woorden in de laatste 3 minuten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Frietkot bevalt me wel wat beter dan zwaluwstaarten. Ik dacht dat dat typisch Lubberiaans was eigenlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Lesje Pilates, via de laptop. Maar moest afhaken. Conditie nog - 20.
Zoals mijn moeder zei, Het komt te paard en het gaat te voet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie