Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Bij mijn voor de flat is een speelplaats, en daar is het nu wel druk bezet. Vanmorgen ook wat rondgefietst in de bossen, en anders dan anders, ik kwam nogal veel fietsende en wandelende ouders met kinderen tegen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Van mij wel. Maar ik dacht dat er nu een leerplicht thuis zou zijn. En Merel schreef ook over haar stuiterballen die in de tuin moesten blijven.Maar dat gaat pas over 2 dagen in dus?
Maar er speelt vrijwel nooit meer een kind buiten, dus daarom is het zo opvallend!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Van mij wel. Maar ik dacht dat er nu een leerplicht thuis zou zijn. En Merel schreef ook over haar stuiterballen die in de tuin moesten blijven.Maar dat gaat pas over 2 dagen in dus?
Maar er speelt vrijwel nooit meer een kind buiten, dus daarom is het zo opvallend!
Bij ons gelukkig wel.
Scholen zijn bezig om hun afstandsonderwijs goed in te richten, dus hebben ze nu 'vrij'. Ik heb er wel begrip voor dat scholen dat niet zo snel paraat hebben, en ik denk dat scholen niet veel meldingen van ongeoorloofd verzuim doen vandaag ;)
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrien »

Hier spelen ook allemaal kinderen buiten. Ik heb mijn pubers ook even naar buiten gestuurd voor een wandeling.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Ik krijg in de buurtapp nu berichten te lezen met een geërgerde toon. Van mensen die in het winkelcentrum pubers rond zien hangen, dicht bij elkaar!
En dat dankzij dit soort clusters wij allemaal een ophokplicht krijgen. Zo schrijven ze dat.

Als je de beelden zag van overstekende Belgen die massaal in de zuidelijke provincies lachend hun coronabiertje kwamen tappen :bobo
dan dringt de ernst van de situatie toch niet tot iedereen door, zou je denken.
En moest er een algeheel horecaverbod ingesteld worden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9805
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Volgens mij was het verzoek om zo min mogelijk anderen op te zoeken en iig afstand te houden. Dat lukt spelende kinderen meestal niet. Daarom spelen ze bij ons in de tuin en met de meest ongedurige gaan wij nu maar elke dag heel vroeg hardlopen om zijn energie kwijt te kunnen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Volgens mij was het verzoek om zo min mogelijk anderen op te zoeken en iig afstand te houden. Dat lukt spelende kinderen meestal niet. Daarom spelen ze bij ons in de tuin en met de meest ongedurige gaan wij nu maar elke dag heel vroeg hardlopen om zijn energie kwijt te kunnen.
RIVM zegt:
Uit de gegevens die nu bekend zijn lijken kinderen weinig bij te dragen aan de verspreiding van COVID-19. Zij kunnen zodoende prima met anderen spelen als ze géén klachten hebben die passen bij COVID-19, zoals koorts, verkoudheidsklachten of hoest.
Online
merel
Berichten: 9805
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Er worden hierover tegenstrijdige adviezen gegeven.

https://nos.nl/artikel/2327277-je-moet- ... pelen.html

Daarnaast worden scholen gesloten, omdat het onduidelijk is in hoeverre kinderen een bron van besmetting voor volwassenen zijn. Dat is nog in onderzoek. En dan gaan alle kinderen op straten samen klitten. Dan breng ik hen liever naar school.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Vanmiddag even naar Utrecht gereden - nergens harder dan 100. Dat viel me niet mee, ik trap graag door. Maar de meeste mensen hielden zich netjes aan de limiet, dat geeft de burger moed.

Leuk detail: ergens bij een afslag stond een auto langs een pad, en in het gras was iemand keihard op een drumstel aan het slaan.
Tja, waarschijnlijk is de muziekschool dicht, en je wilt toch oefenen nietwaar?
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Chrisje72 »

windorgel schreef:
helma schreef:Dat denk ik dus ook. Maar ik heb er hier strijd over :nonnon
Begrijp ik. Valt voor de jongelui niet mee dit.
Als ze maar afstand houden.. En snotteraars niet welkom
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Chrisje72 »

-DIA- schreef:
eilander schreef:
Mara schreef:Het speeltuintje in de wijk stond jarenlang te verpauperen, er groeit mos op de stenen. En werd in de zomer weleens gebruikt door hangjongeren.
Nu spelen er kinderen.
En bij de containers waren een stel pubers aan het klieren, die heb ik weggestuurd.
Dus binnenblijven en/of schoollessen geldt niet voor ieder kind begrijp ik?
Kinderen mogen toch wel buiten spelen?
Bij mijn voor de flat is een speelplaats, en daar is het nu wel druk bezet. Vanmorgen ook wat rondgefietst in de bossen, en anders dan anders, ik kwam nogal veel fietsende en wandelende ouders met kinderen tegen.
Ik zag vandaag ook opvallend veel wandelaars. En skaters. Nou was het ook wel uitzonderlijk mooi weer. Tijdens mijn pauze een heerlijke wandeling gemaakt.
Chrisje72
Berichten: 1485
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Chrisje72 »

Ik heb vandaag evenals vrijdag op kantoor gewerkt. Helemaal alleen in een heel grote ruimte. Mijn baas wil 1 persoon per kamer, ik offer me graag op. Thuis zit het vol met snotteraars en herrie schoppers. Ik manier niks.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Hendrien »

Afstandsonderwijs is vandaag hier begonnen. Via zoom. Grappig om de docent en de leerlingen te horen en te zien!
Mannetje
Berichten: 7754
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mannetje »

Hendrien schreef:Afstandsonderwijs is vandaag hier begonnen. Via zoom. Grappig om de docent en de leerlingen te horen en te zien!
Gisteren heb ik tussen mijn eigen werkzaamheden door de kinderen geholpen met het opstarten van hun skype-vergadering.
De één was helemaal enthousiast, voor de ander was het meer een noodzakelijk kwaad.

Nu ben ik op mijn werk, wachtend op digitale vragen van leerlingen... En tussendoor ga ik maar gauw veel lessen voorbereiden voor de komende weken. Mondeling wiskunde uitleggen, in gesprek met de leerlingen, is zoveel eenvoudiger dan een digitale les geven.
Maar goed, het was vanmorgen prachtig weer om te fietsen :)
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Hendrien schreef:Afstandsonderwijs is vandaag hier begonnen. Via zoom. Grappig om de docent en de leerlingen te horen en te zien!
Gisteren heb ik tussen mijn eigen werkzaamheden door de kinderen geholpen met het opstarten van hun skype-vergadering.
De één was helemaal enthousiast, voor de ander was het meer een noodzakelijk kwaad.

Nu ben ik op mijn werk, wachtend op digitale vragen van leerlingen... En tussendoor ga ik maar gauw veel lessen voorbereiden voor de komende weken. Mondeling wiskunde uitleggen, in gesprek met de leerlingen, is zoveel eenvoudiger dan een digitale les geven.
Maar goed, het was vanmorgen prachtig weer om te fietsen :)
Heb jij ook een eindexamenklas? Want die gaan gewoon door begreep ik.
En hoe gaat dat dan precies, weet jij dat?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie