Wat doen we vandaag?

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Zojuist naar de markt geweest, nu een kopje thee en tussen 10-15 het huis door. Afgelopen week elke dag gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
Een schoonmaakster kan uitkomst bieden.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef:Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Typisch een uitspraak van iemand die dat zelf nooit gedaan heeft.
merel
Berichten: 9838
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:Zojuist naar de markt geweest, nu een kopje thee en tussen 10-15 het huis door. Afgelopen week elke dag gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
Een schoonmaakster kan uitkomst bieden.
Die hebben wij ook al wel eens gehad, echt ideaal. Helaas nu niet meer. Ben ook al een tijdje op zoek naar een betrouwbare en secure hulp.
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Typisch een uitspraak van iemand die dat zelf nooit gedaan heeft.


Inderdaad, alsof ik dankbaar moet zijn voor een vieze badkamer
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3049
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Typisch een uitspraak van iemand die dat zelf nooit gedaan heeft.
:yahoo soms ook een beetje ondankbaar als alles net schoon is en het binnen de kortste keren weer door huisgenoten is uitgewist....
We hoeven het ook weer niet te idealiseren allemaal, ondanks dat we een schone taak hebben.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

Lilian1975 schreef: :yahoo soms ook een beetje ondankbaar als alles net schoon is en het binnen de kortste keren weer door huisgenoten is uitgewist....
We hoeven het ook weer niet te idealiseren allemaal, ondanks dat we een schone taak hebben.
Precies.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door samanthi »

Naar de tandarts heb enorme kiespijn :D
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

samanthi schreef:Naar de tandarts heb enorme kiespijn :D
Voor de tandarts of je gaat daarom naar de tandarts ?
:D
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Typisch een uitspraak van iemand die dat zelf nooit gedaan heeft.
Jij doet het zeker niet Jantje?
Dat is wel erg overdreven.
Ik probeerde alleen maar te zeggen dat ik de voordelen probeer te zien t.o.v. de nadelen.
Het is niet zo leuk als je de badkamer spic en span hebt, en vervolgens komt er een sportend gezinslid douchen, tanden poetsen, zodat de tandpasta spetters weer op de spiegel zitten.
Enne, nee ik heb geen kliederaars hier, maar die ronddraaiende elektrische borstels geven spetters.
Ze vegen het wel weg met de handdoek, maar dan zie je strepen.
Hetzelfde als je de vloer gedweild hebt, poes komt binnen met modderige pootjes... :sweat
Maar ik denk dan maar, een huis is om in te leven, ik woon niet in een meubelshowroom, die elk moment door een glossyfotograaf wordt bezocht.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door samanthi »

Geytenbeekje schreef:
samanthi schreef:Naar de tandarts heb enorme kiespijn :D
Voor de tandarts of je gaat daarom naar de tandarts ?
:D
Beiden :D
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9838
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Lilian1975 schreef:
Ambtenaar schreef:
Jantje schreef:Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Typisch een uitspraak van iemand die dat zelf nooit gedaan heeft.
:yahoo soms ook een beetje ondankbaar als alles net schoon is en het binnen de kortste keren weer door huisgenoten is uitgewist....
We hoeven het ook weer niet te idealiseren allemaal, ondanks dat we een schone taak hebben.
Dat de sporen van de schoonmaak snel verdwenen zijn, vind ik nog niet eens het grootste euvel. Het schoonmaken an sich vind ik heel vervelend.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3049
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Lilian1975 »

Als ik heel chagrijnig ben ga ik juist schoonmaken. Opruimen.
Krijg daar altijd weer ruimte van in mijn hoofd en kan mijn negatieve energie kwijt. Zonder dat ik andere ermee belast . :)

Natuurlijk heb je wel eens dagen minder zin. Het gekke is. Juist als er stress is .lukt het huishoudelijk werk minder.
Over het algemeen geeft het mij een voldaan gevoel als het huis opgeruimd en schoon is. Al zijn er zeker klusjes die ik uitstel.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:Zojuist bloed geprikt, nu een kopje thee en zo nog even het huis door. Afgelopen week twee middagen gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat ritme is ook echt iets heerlijks!
Leuk hoor, wat doe jij zoal ?
Gij zijt nieuwsgierig hè? Een forum hoeft niet altijd een dagboek of een logboek te zijn, maar dat zijn mijn gedachten maar... Maar vooruit, oké, ik zit momenteel wéér thee te drinken.. Boeiend hè? :)
Oh ja, het is Rooibosthee met honing, huismerk Albert Heijn, van harte aanbevolen! :love
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef:
Gij zijt nieuwsgierig hè? Een forum hoeft niet altijd een dagboek of een logboek te zijn, maar dat zijn mijn gedachten maar... Maar vooruit, oké, ik zit momenteel wéér thee te drinken.. Boeiend hè? :)
Oh ja, het is Rooibosthee met honing, huismerk Albert Heijn, van harte aanbevolen! :love
Krijg je ook betaalt van AH voor je rol als influencer?
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:
Geytenbeekje schreef:
-DIA- schreef:Zojuist bloed geprikt, nu een kopje thee en zo nog even het huis door. Afgelopen week twee middagen gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat ritme is ook echt iets heerlijks!
Leuk hoor, wat doe jij zoal ?
Gij zijt nieuwsgierig hè? Een forum hoeft niet altijd een dagboek of een logboek te zijn, maar dat zijn mijn gedachten maar... Maar vooruit, oké, ik zit momenteel wéér thee te drinken.. Boeiend hè? :)
Oh ja, het is Rooibosthee met honing, huismerk Albert Heijn, van harte aanbevolen! :love
Ik bedoel, wat is je taak in de winkel.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef:
Gij zijt nieuwsgierig hè? Een forum hoeft niet altijd een dagboek of een logboek te zijn, maar dat zijn mijn gedachten maar... Maar vooruit, oké, ik zit momenteel wéér thee te drinken.. Boeiend hè? :)
Oh ja, het is Rooibosthee met honing, huismerk Albert Heijn, van harte aanbevolen! :love
Krijg je ook betaalt van AH voor je rol als influencer?
:haha
DIA als youtube-ster, zou wel leuk zijn. En het schijnt goed te verdienen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie