Wat doen we vandaag?

HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:Midweekje Landal Limburg. Iemand tips voor een charmant Duits stadje dicht bij Sevenum?
Via het Brachter Wald naar Brüggen. Prachtig park en een mooie stadje.
Wij hopen die streek zaterdag te bezoeken, wat grappig!
Geniet ervan.
Bedankt, ik hoop dat het weer meezit
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Bedankt, ik hoop dat het weer meezit
Het schijnt beter te worden. Deze week 2 halve dagen lekker weer maar. Voor de kids een binnenzwembad, vlakbij grote jumphal en wij hebben n zonnebank, sauna en wifi in t huisje en veel boeken. Dus wij redden t wel :-)
HersteldHervormd
Berichten: 6112
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:
Bedankt, ik hoop dat het weer meezit
Het schijnt beter te worden. Deze week 2 halve dagen lekker weer maar. Voor de kids een binnenzwembad, vlakbij grote jumphal en wij hebben n zonnebank, sauna en wifi in t huisje en veel boeken. Dus wij redden t wel :-)
Kijk! Leuk joh!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18723
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Vanavond hadden we een 'ouder' avond bij Eleos. Ik had er niet zo'n zin in maar het was toch wel waardevol om met andere ouders dingen te delen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Vanmorgen werk ik in een bedrijfsetage die uitkijkt op 's Nederlands bekendste tempel van koning voetbal, waar de zogenaamde "godenzonen" worden toegejuigd.

Gelukkig zijn er in Nederland door vrije en souvereine genade ook een ander soort godenzonen. Dit laatste soort is echter wat minder indrukwekkend in zichzelf, want ze dragen deze schat in aarden vaten. Maar ze zijn wel het gelukkigste.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9199
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door parsifal »

Heerlijk met zoonlief en de hond thuis, met dank aan de genereuze ouderschapsverlof regelingen hier in Zweden, waar ik de afgelopen tijden belasting voor heb betaald. Wel minder tijd om te reageren nu. Ik werk deze weken 40% en dan moet ik ook wat efficiënter zijn.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Nathanaël »

J.C. Philpot schreef:Vanmorgen werk ik in een bedrijfsetage die uitkijkt op 's Nederlands bekendste tempel van koning voetbal, waar de zogenaamde "godenzonen" worden toegejuigd.

Gelukkig zijn er in Nederland door vrije en souvereine genade ook een ander soort godenzonen. Dit laatste soort is echter wat minder indrukwekkend in zichzelf, want ze dragen deze schat in aarden vaten. Maar ze zijn wel het gelukkigste.
Absoluut! Ik heb pas een avond mogen verzorgen waar het o.a. ging over de aanneming tot kinderen. Een onderwerp dat in onze belijdenissen niet zo heel nadrukkelijk aan de orde komt (i.t.t. tot bijv. de Westminster Confession) en daardoor misschien wat onderbelicht blijft. Maar dat is zo rijk, daar kun je alleen maar van gaan zingen! (Het was n.a.v. het loflied in Efeze 1).

Aan welke kant van het spoor werk je? Dan kan ik even zwaaien als ik er straks langs kom :D
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door J.C. Philpot »

Nathanaël schreef: Absoluut! Ik heb pas een avond mogen verzorgen waar het o.a. ging over de aanneming tot kinderen. Een onderwerp dat in onze belijdenissen niet zo heel nadrukkelijk aan de orde komt (i.t.t. tot bijv. de Westminster Confession) en daardoor misschien wat onderbelicht blijft. Maar dat is zo rijk, daar kun je alleen maar van gaan zingen! (Het was n.a.v. het loflied in Efeze 1).

Aan welke kant van het spoor werk je? Dan kan ik even zwaaien als ik er straks langs kom :D
Mooi wat je zegt over de aanneming tot kinderen. De Engelse term adoption vind ik ook altijd zo sprekend.

Normaal werk ik in het midden des lands, maar alleen deze morgen tussen het spoor en de snelweg in Zuid Oost.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

parsifal schreef:Heerlijk met zoonlief en de hond thuis, met dank aan de genereuze ouderschapsverlof regelingen hier in Zweden, waar ik de afgelopen tijden belasting voor heb betaald. Wel minder tijd om te reageren nu. Ik werk deze weken 40% en dan moet ik ook wat efficiënter zijn.
Dat klinkt als vrij én een tandje erbij :). Geniet ervan! En je kunt best een poosje zonder ons :yahoo

Ik ga beetje vrijwilligen, huishouden doen én mijn nieuwe muziekboek doorspelen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Zojuist naar de markt geweest, nu een kopje thee en tussen 10-15 het huis door. Afgelopen week elke dag gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Zojuist bloed geprikt, nu een kopje thee en zo nog even het huis door. Afgelopen week twee middagen gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat ritme is ook echt iets heerlijks!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12049
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Herman »

merel schreef:Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
We leven met je mee.

:fouet 3
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

merel schreef:Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
Het is echt een generatiepunt dit.
Mijn (schoon)dochters doen het omdat het nu eenmaal moet, liefst in zo kort mogelijke tijd, nog liever dat iemand anders het doet.
De generatie boven mij vindt het verschrikkelijk als ze zelf hun badkamer niet meer schoon kunnen houden, of zelf niet meer kunnen strijken.
Ikzelf zie het als een pittige work out. Het is gratis, onderzoek heeft nu uitgewezen dat het echt gezondheidswinst oplevert.
(zie dokters van morgen)
Voorheen werd aangeraden om zoveel mogelijk zittend te doen (afwas, strijk) maar nu is aangetoond dat je het juist staand moet doen.
Stofzuigen is supergezond, net als ramen lappen.
Dus Merel, je bespaart je een abonnementje op de sportschool. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Geytenbeekje »

-DIA- schreef:Zojuist bloed geprikt, nu een kopje thee en zo nog even het huis door. Afgelopen week twee middagen gewerkt, dus nu mag ik aan de bak. Dat ritme is ook echt iets heerlijks!
Leuk hoor, wat doe jij zoal ?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

merel schreef:Dat huishouden is ook echt iets gruwelijks.
Volgens mij moet het een dankbare taak zijn voor een vrouw om het huishouden te mógen én te kúnnen doen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie