Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Ik begrijp het ook gewoon niet. Wat zit daar dan achter?
Beide personen kunnen normaal goed doordachte dingen schrijven. En dan ineens een sneer vanuit het niets.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Doe ik nu wat fout? :quoi Ik maak me nergens druk om hoor. Ik weet dat @Wim af en toe wel eens onverwachts uit de hoek kan komen. En ik herkende me in de omschrijving. Dat vond ik wel belangrijk om even te melden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Nee Jantje. Het gaat niet om jou.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Ik ben benieuwd wie die beide personen zijn waar helma op doelt.

Wim neemt een posting van Mara uit de topic kleine ergernissen op de hak met onderstaande posting. Vervolgers treedt de beroemde drama driehoek in werking met een slachtoffer, dader en aanklager. Ik zeg: grinnik erom en neem het niet te serieus... De reacties zijn gelijk aan de genoemde posting. Ook niet sterk.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Nee Jantje. Het gaat niet om jou.
Gaat het soms om mij? Ik ben me van niets bewust, maar ik weet uit ondervinding dat zoiets dan toch kan gebeuren. Wat je dan zelf helemaal niet door hebt en niet bedoeld.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Ad Anker schreef:Ik ben benieuwd wie die beide personen zijn waar helma op doelt.

Wim neemt een posting van Mara uit de topic kleine ergernissen op de hak met onderstaande posting. Vervolgers treedt de beroemde drama driehoek in werking met een slachtoffer, dader en aanklager. Ik zeg: grinnik erom en neem het niet te serieus... De reacties zijn gelijk aan de genoemde posting. Ook niet sterk.
Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat @Wim Anker en @Mara elkaar gewoon daadwerkelijk aan de telefoon gesproken hebben...

Overigens, ik zo er voor pleiten om reclame aan de telefoon met ingang van heden volledig te verbieden. Je schiet met dat gezemel helemaal niks op.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
TSD
Berichten: 2116
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door TSD »

Ad Anker schreef:Ik ben benieuwd wie die beide personen zijn waar helma op doelt.

Wim neemt een posting van Mara uit de topic kleine ergernissen op de hak met onderstaande posting. Vervolgers treedt de beroemde drama driehoek in werking met een slachtoffer, dader en aanklager. Ik zeg: grinnik erom en neem het niet te serieus... De reacties zijn gelijk aan de genoemde posting. Ook niet sterk.
Het vervelende van dit soort postings is dat je altijd achteraf kan zeggen dat de posting niet zo bedoeld is en, omdat het niet rechtstreeks op de man is, kan je jezelf er altijd uitpraten, plus dat het lastiger is om in te grijpen. En dat terwijl de ontvanger van het bericht zichzelf er wel degelijk door geraakt kan voelen (en voelt in dit geval). Wat dat betreft zijn deze berichten natuurlijk veel irritanter dan gewoon postings die rechtstreeks, openlijk op de man af zijn.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Terri »

Wat ik dan ( inmiddels heb ik iets door...) weer grappig vind is dat 'broertje' exact dezelfde ervaring had als @Mara, ze dachten dat ze zomaar dezelfde man aan de lijn hadden, dus op wie werd er nu gedoeld?
Of relativeer ik nu te sterk?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Ad, je hebt in elk geval een van de beide personen herkend en ook de persoon waar het om gaat. Er is nog een persoon bij betrokken en dat is bij de persoon zelf waarschijnlijk prima bekend.

Voor een ander kan je vrij makkelijk zeggen 'grinnik erom'. Misschien is dat voor een man ook nog weer iets makkelijker dan voor een vrouw. Maar ik zou het niet fijn vinden als dit soort 'grappen' met een meer of minder venijnige angel bij herhaling(!) tot mij gericht waren. En dan is 'niet fijn' zachtjes uitgedrukt.
Ook mijn reactie mag dan niet sterk genoemd worden, dat zij dan maar zo.
Maar ik wil wel een keer heel duidelijk opkomen voor Mara.
Er zijn personen die om mindere redenen het forum verlaten hebben. Ik bewonder het geduld van Mara,maar ik denk zomaar dat dit er soms best inhakt.

En waarom? Wat is er leuk aan om de ander naar beneden te halen? Waarom mag zij niet vrij zijn om te posten wat en hoe zij wil, met haar eigen persoonlijke verhalen? Als het je niet interesseert, lees het dan niet. Er staat zoveel op het forum wat voor de een minder interessant is dan voor de ander.
Maar we kunnen elkaar toch wel benaderen als gelijkwaardige volwassen mensen? Ieder heeft toch zijn eigen persoonlijkheid?
Om het maar niet te hebben over de manier waarop christenen met elkaar en met anderen moeten omgaan. Al zou dat op dit forum ook de normale gang van zaken moeten zijn. Maar buiten dat ga je op deze manier niet met mensen om.

Ik leer van de postings van deze personen, de ene keer meer als de andere keer. Ben het lang niet altijd met ze eens maar waardeer hun inbreng doorgaans wel. Dus ik heb geen persoonlijke aversie waaruit ik nu schrijf.
Maar de manier waarop Mara vrij regelmatig op de korrel wordt genomen vind ik uitermate negatief. Iedereen moet zich veilig kunnen voelen hier. En dat is helaas niet zo.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10606
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ad Anker »

Ik snap er toch niet zoveel van helma. Wim heeft gewoon zich gericht op Mara. Maar die tweede persoon, daarmee doel je toch niet op mij? Ik heb gewoon heel serieus gereageerd op de posting van Mara omdat ik exact dezelfde ervaring had. Meer niet...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

Ad Anker schreef:Ik snap er toch niet zoveel van helma. Wim heeft gewoon zich gericht op Mara. Maar die tweede persoon, daarmee doel je toch niet op mij? Ik heb gewoon heel serieus gereageerd op de posting van Mara omdat ik exact dezelfde ervaring had. Meer niet...
Nee, jij bent het niet, ik ga ook geen namen noemen. Het is iemand die ook met enige regelmaat op een nare manier op Mara reageert.
Misschien is het niet voor iedereen even zichtbaar. Ik denk dat Mara het in elk geval wel aanvoelt, en dat zal de bedoeling dan ook wel zijn.
Voor de persoon in kwestie zal het waarschijnlijk wel duidelijk zijn.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33307
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Tiberius »

Klinkt als een logigram. Ik snap hem niet, maar dat hoeft ook niet.
In ieder geval eens met Helma: speel niet op de persoon en zeker niet onder de gordel.
DDD
Berichten: 28726
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Het is de vraag of dat hoeft. Ik vind het fijn dat uit pb blijkt dat ik het niet ben. Maar dit soort onduidelijke communicatie spreekt al snel de verkeerde mensen aan.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door helma »

DDD schreef:Het is de vraag of dat hoeft. Ik vind het fijn dat uit pb blijkt dat ik het niet ben. Maar dit soort onduidelijke communicatie spreekt al snel de verkeerde mensen aan.
Op zich is het niet verkeerd dat iedereen zichzelf en de manier van reageren eens onder de loep legt.

Als ik een volgende keer weer iets signaleer dan trek ik weer aan de bel. Zodat het wel duidelijk is. Maar hopelijk is het nu voorbij.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Ik begrijp het werkelijk niet hoor.
@Wim Anker plaatst een reactie. Ik ben de eerste die reageer (maar volgens jouw ben ik niet de bewuste tweede persoon). Dan reageer jij, en ook @Mara en @Ad Anker reageren. @Terri begrijpt er niks van, schrijft hij. En verder vraagt @Wandelende nog een hele normale eenvoudige vraag. Ik zie dus absoluut niet in wie hier de tweede persoon zou moeten zijn, die 'onder de gordel' reageert.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie