Wat doen we vandaag?

aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door aggieoudje »

Ik doe vandaag ff lekker niks! Zwem in de overuren dus even heerlijk een weekje vrij genomen! Lekker lang in pyjama en rustig aan doen! Zeker wel van plan om later in de week mijn huis eens goed te gaan poetsen!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Carrie
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 jan 2019, 20:59

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Carrie »

aggieoudje schreef:Ik doe vandaag ff lekker niks! Zwem in de overuren dus even heerlijk een weekje vrij genomen! Lekker lang in pyjama en rustig aan doen! Zeker wel van plan om later in de week mijn huis eens goed te gaan poetsen!
Heerlijk! Geniet ervan!
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

helma schreef:Misschien een tip om vooraf reviews te lezen. Dan weet je van te voren of het verantwoord is of niet.

Vandaag begint eindelijk mijn revalidatie. Vorig jaar Maart doorverwezen...
sterkte helma!

De reviews die ik gelezen heb, zeiden hier niets over.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

huisman schreef:
gallio schreef:
eilander schreef:Het vloeken is storend, maar het verhaal en het decor fantastisch.
Dat gecombineerd met HC Zondag 36 ('met ons toezien zulke schrikkelijke zonden deelachtig maken') maakt toch dat geen christen met een leven dichtbij de Heere, daar kan zitten.
Dat is voor mij echt heel duidelijk.
Dat is zo, maar merel geeft wel aan dat ze dit van te voren niet wist.
Tjsa dat hebben wij vaker gehoord; wir haben es nicht gewusst.
Het ging inderdaad over de oorlog en keuzes maken in het leven ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik ben een keer naar een theatervoorstelling geweest, maar ik kan niet op de naam komen. Het was een prachtig spektakel, het was grappig en ontroerend maar er zaten ook een paar stukjes in die tegen het spotten aanzaten. Daarom zou ik zoiets niet nog een keer doen.
Hoewel, vorig jaar ben ik naar Fiddler on the roof geweest. Dat was erg leuk.
In groep 8 voerden de kinderen een musical op. Er zijn geen beelden van, dat werd vrijwel nog niet gedaan. 1 moeder had een stukje op de video.
Dus dan klopt de bewering van mij: nooit naar een musical geweest, eigenlijk niet. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

Vandaag een beetje benauwd zijn.
Ik voel me de laatste weken al meer benauwd.
Vanmiddag heb ik voor het eerst besloten om thuis te blijven en me ziek te melden, bij Appie. Nee ik wil niet klagen, maar het is een feit waar we mee van doen hebben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Sterkte!
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:Vandaag een beetje benauwd zijn.
Ik voel me de laatste weken al meer benauwd.
Vanmiddag heb ik voor het eerst besloten om thuis te blijven en me ziek te melden, bij Appie. Nee ik wil niet klagen, maar het is een feit waar we mee van doen hebben.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D08FA27
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vandaag een beetje benauwd zijn.
Ik voel me de laatste weken al meer benauwd.
Vanmiddag heb ik voor het eerst besloten om thuis te blijven en me ziek te melden, bij Appie. Nee ik wil niet klagen, maar het is een feit waar we mee van doen hebben.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D08FA27
Dat is erg mooi getekend! ::merci
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
-DIA- schreef:Vandaag een beetje benauwd zijn.
Ik voel me de laatste weken al meer benauwd.
Vanmiddag heb ik voor het eerst besloten om thuis te blijven en me ziek te melden, bij Appie. Nee ik wil niet klagen, maar het is een feit waar we mee van doen hebben.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5D08FA27
Dat is erg mooi getekend! ::merci
Afbeelding ik bedoelde het zo, verkeerde dungtje erbij
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Jantje schreef: Dit is zoiets van: Ik ging zwemmen, maar ik wist van te voren niet dat ik nat zou worden.
Of: ik werd lid van een gereformeerde kerk en toen gingen ze opeens ruzie maken en uit elkaar.
::lol
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

eilander schreef:Het vloeken is storend, maar het verhaal en het decor fantastisch.
Dat gecombineerd met HC Zondag 36 ('met ons toezien zulke schrikkelijke zonden deelachtig maken') maakt toch dat geen christen met een leven dichtbij de Heere, daar kan zitten.
Dat is voor mij echt heel duidelijk.
Dat kan, maar voor jou zijn wel meer dingen duidelijk die voor mij anders liggen. Ik bezoek nl ook wel eens een RK kerkdienst, laat mijn kinderen vaccineren, heb diverse verzekeringen, ben een werkende moeder en echtgenote, draag regelmatig broeken, sieraden, make up en heb ook wel eens rode nagellak. Ongetwijfeld maak ik nog veel meer andere keuzes in het leven dan jij zou doen
Maar het allermooiste is dat ik mij een kind van God mag weten en ik denk dat dat het belangrijkste is.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Desiree »

En ben een pittige tante... die was je vergeten :)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Jantje »

merel schreef:
eilander schreef:Het vloeken is storend, maar het verhaal en het decor fantastisch.
Dat gecombineerd met HC Zondag 36 ('met ons toezien zulke schrikkelijke zonden deelachtig maken') maakt toch dat geen christen met een leven dichtbij de Heere, daar kan zitten.
Dat is voor mij echt heel duidelijk.
Dat kan, maar voor jou zijn wel meer dingen duidelijk die voor mij anders liggen. Ik bezoek nl ook wel eens een RK kerkdienst, laat mijn kinderen vaccineren, heb diverse verzekeringen, ben een werkende moeder en echtgenote, draag regelmatig broeken, sieraden, make up en heb ook wel eens rode nagellak. Ongetwijfeld maak ik nog veel meer andere keuzes in het leven dan jij zou doen
Maar het allermooiste is dat ik mij een kind van God mag weten en ik denk dat dat het belangrijkste is.
Ik geloof dat laatste direct. Over dat eerste zal ik verder wijselijk maar zwijgen. Maar bij mij komt (om terug te komen op deze specifieke casus) dan de vraag bovendrijven of het jouw niet verdriet doet als de Naam van jouw HEERE, God en Vader zo misbruikt, beschimpt en bespot wordt? Ik schreef eerder al dat je bij zo'n wereldse musical had kunnen weten (net zo goed als dat je weet dat je nat wordt bij het zwemmen) dat Gods Naam daar ijdelijk misbruikt wordt. Helaas zijn er geen seculiere films/musical waarin Gods geboden niet misbruikt worden.

De Bijbel leert ons in Romeinen 12 vers 2: En wordt dezer wereld niet gelijkvormig, maar wordt veranderd door de vernieuwing uws gemoeds, opdat gij moogt beproeven welke de goede en welbehagende en volmaakte wil van God is.
En op een andere plaats: Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses en de begeerlijkheid der ogen en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid (1 Johannes 2 vers 16 en 17).
Het is van tweeën één: óf God óf de wereld. Er kan geen water bij de wijn gedaan worden, als het om Gods geboden en inzettingen gaat!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door DDD »

Er zijn bergen met seculiere films waarin Gods naam niet ijdel gebruikt wordt.
Plaats reactie