Wat doen we vandaag?

Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Roos2018 schreef:
liz boer schreef:
helma schreef:
liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
He dat ga ik proberen dank je wel.
Je kan ook elke dag een handje (gedroogde) cranberries proberen, dat werkt zeer probaat!
Dank je wel, maar dit doe ik al.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

helma schreef:
liz boer schreef:
helma schreef:
liz boer schreef:Bij de HAP zitten, weer blaasontsteking.
Water met bakingsoda drinken! Helpt perfect. Ik ben al 2 keer er zo vanaf gekomen zonder kuur
He dat ga ik proberen dank je wel.
Blaasontsteking: Bakingsoda maakt de urine alkalisch, de bacteriën die blaasontsteking veroorzaken kunnen in die omgeving niet overleven en gaan dood. Door veel te drinken plas je ze weer uit.
dag 1: Drink eerst anderhalve liter koel water met daarin opgelost 1 tl bakingsoda. Drink dit met kleine slokjes, maar wel stug blijven doordrinken. Herhaal dit een uur later nogmaals met 1/2 theelepel bakingsoda in een groot glas met koel water, en herhaal dit iedere 2 uur.
Dag 2: neem vier keer per dag, om de twee uur: 1/2 tl bakingsoda in een glas met koel water.
Dag 3: Neem 1 x s morgens en 1 x s middags: een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda.
Vervolg: neem iedere ochtend een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda, tot plassen geen pijn meer doet.
:super
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Framboos »

Waarschuwing: mensen met diabetes (minder afweer) of koorts bij de blaasontsteking moeten wel een arts raadplegen!
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Gritje »

Een hoge dosis vitamine c kan ook helpen. Elke dag innemen, ook als je geen blaasontsteking hebt. Dochter is er zo, in combinatie met bekkenbodemspieroefeningen en goede toilethouding, vanaf gekomen. Als je het telkens hebt kan het goed zijn om eens te kijken hoe het komt dat je telkens blaasontsteking hebt.
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Ik heb al eens een onderzoek gehad, ondanks 8 zwangerschappen waar twee negenponders bij zaten, viel dat reuze mee.
Ik heb wel oefeningen, het wordt meer op de overgang gegooid, meet vrouwen van mijn leeftijd hebben vaker blaasontsteking.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Gritje schreef:Een hoge dosis vitamine c kan ook helpen. Elke dag innemen, ook als je geen blaasontsteking hebt. Dochter is er zo, in combinatie met bekkenbodemspieroefeningen en goede toilethouding, vanaf gekomen. Als je het telkens hebt kan het goed zijn om eens te kijken hoe het komt dat je telkens blaasontsteking hebt.
Is allemaal al uitgezocht, ik slik vit c drink veel karnemelk en andere zure producten, doe oefeningen.... tja zoals ik al schreef, ws mijn leeftijd.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Mijn moeder had geen baarmoerder meer dus door een verzakking kon het niet komen. Ze had wel heel, heel vaak blaasontsteking en uiteindelijk is ze overleden aan een verwaarloosde blaasontsteking. Altijd de huisarts raadplegen dus.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Wat heeft dat met blaasontsteking te maken?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Dodo »

Het is misschien tijd voor een besloten afdeling van het forum alleen voor vrouwen. Dan kunnen we wat informatie uitwisselen over gevoelige onderwerpen :super
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Orchidee schreef:
merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Wat heeft dat met blaasontsteking te maken?

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Bij een verzakking blijft er vaker urine achter in je blaas, daardoor krijg je meer bacterieën of (bacteria :haha ) en dan sneller ontstekingen.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door liz boer »

Dodo schreef:Het is misschien tijd voor een besloten afdeling van het forum alleen voor vrouwen. Dan kunnen we wat informatie uitwisselen over gevoelige onderwerpen :super
er gaat er ook een over ontlasting hahaha
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Ditbenik schreef:
merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Mijn moeder had geen baarmoerder meer dus door een verzakking kon het niet komen. Ze had wel heel, heel vaak blaasontsteking en uiteindelijk is ze overleden aan een verwaarloosde blaasontsteking. Altijd de huisarts raadplegen dus.
Vrouwen zonder baarmoeder hebben een nog grotere kans op verzakkingen.

@ orchidee zwangerschappen, natuurlijke bevallingen en de overgang zorgen voor een minder stevige bekkenbodemspieren, waardoor baarmoeder, blaas en darmen kunnen verzakken
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Ditbenik schreef:
merel schreef:Bij vrouwen van middelbare leeftijd met meerdere kinderen is de oorzaak meestal een verzakking ;)

maar ik ga vandaag lekker werken, heerlijk!
Mijn moeder had geen baarmoerder meer dus door een verzakking kon het niet komen. Ze had wel heel, heel vaak blaasontsteking en uiteindelijk is ze overleden aan een verwaarloosde blaasontsteking. Altijd de huisarts raadplegen dus.
Vrouwen zonder baarmoeder hebben een nog grotere kans op verzakkingen.

@ orchidee zwangerschappen, natuurlijke bevallingen en de overgang zorgen voor een minder stevige bekkenbodemspieren, waardoor baarmoeder, blaas en darmen kunnen verzakken
Ja duhh, DAT begrijp ik wél!
Ik vroeg wat een blaasontsteking ermee te maken heeft dat je vandaag heerlijk ging werkenAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn TA-1033 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9774
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat doen we vandaag ? [9]

Bericht door merel »

Zie de topictitel ;)
Plaats reactie