Ik mis.....

Ditbenik

Re: Ik mis.....

Berichtdoor Ditbenik » 14 Apr 2021, 14:53

Henk J schreef:
merel schreef:Ligt het aan mij of wordt er overmatig emotioneel gereageerd. Het is 'maar' een forum.

Vind ik ook, en met de mail is de kou al uit de lucht volgens mij. En hoe het mod-team bejegend is, is ook altijd niet even netjes volgens mij.

Ik heb dat onderwerp gisteren met stijgende verbazing gevolgd. Je zou maar moderator zijn en dat allemaal over je heen krijgen. Uiteindelijk leidde dat vanmorgen tot een zeer terecht definitieve ban voor Jantje. Ik zag dat wat mensen daar hun treurnis over uitspraken maar voor mij gaf het de ruimte om mijn account weer te laten activeren wat ik twee jaar geleden op inactief het laten zetten. Mooi om weer terug te zijn en ook te kunnen reageren in plaats van alleen mee te lezen.

J.C. Philpot
Locatie: In het gekrookte riet | Email: jcphilpotrefoforum@aol.com

Berichtdoor J.C. Philpot » 14 Apr 2021, 14:57

.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 14 Apr 2021, 15:35, 4 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing; he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him.
George Whitefield

Email: jcphilpotrefoforum@aol.com

Herman

Berichtdoor Herman » 14 Apr 2021, 15:07

J.C. Philpot schreef:
Henk J schreef:Kan ik me voorstellen. Ach, ik heb de hoop dat iedereen maar weer terug keert.

Ik heb die hoop ook.

Maar zaken kunnen wel blijven etteren als er niets opgelost en uitgesproken word. Als er (ook) over serieuze en oudgediende forummers word heengewalst, en er is geen gesprek mogelijk omdat alles weggeknipt word, dan ben ik bang dat we waardevolle forummers verliezen. Dat zou ik echt verdrietig vinden.

Maar we zullen zien waar het allemaal heengaat.

Maar wat vind jij dan van het zeer terechte gezichtspunt van de moderators? Het losjes omspringen met het 9e gebod bepaald toch het perspectief en niet het normale fatsoenlijke gebruik. Fatsoenlijke gebruik zou ook anonimiteit overbodig moeten maken en dat is dan weer handig voor sociale contacten.

Hoopvol

Berichtdoor Hoopvol » 14 Apr 2021, 15:44

J.C. Philpot schreef:
Henk J schreef:Kan ik me voorstellen. Ach, ik heb de hoop dat iedereen maar weer terug keert.

Ik heb die hoop ook.

Maar zaken kunnen wel blijven etteren als er niets opgelost en uitgesproken word. Als er (ook) over serieuze en oudgediende forummers word heengewalst, en er is geen gesprek mogelijk omdat alles weggeknipt word, dan ben ik bang dat we waardevolle forummers verliezen. Dat zou ik echt verdrietig vinden.

Ik denk dat je hier een belangrijk punt hebt. Ik denk dat ook meespeelt dat het forum voor een aantal mensen een veilige omgeving was die niet zo veilig blijkt te zijn.

En inderdaad, nu kan je elkaar benaderen via e-mail. Dit heeft ook nadelen. Je kan je identiteit (per ongeluk) prijsgeven.
Ik heb vanmorgen een testbericht naar @Mara gestuurd. Ze heeft me geantwoord. Dat betekent ook dat ik er achter gekomen ben hoe Mara in het dagelijkse leven heet. Nu is dat voor mij niet zo heel erg dat men weet hoe ik in het echte leven heet maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet fijn vinden.
(@Mara: ik ben je naam alweer vergeten hoor.)

Simon0612

Berichtdoor Simon0612 » 14 Apr 2021, 15:49

Herman schreef:
J.C. Philpot schreef:

Ik heb die hoop ook.

Maar wat vind jij dan van het zeer terechte gezichtspunt van de moderators? Het losjes omspringen met het 9e gebod bepaald toch het perspectief en niet het normale fatsoenlijke gebruik. Fatsoenlijke gebruik zou ook anonimiteit overbodig moeten maken en dat is dan weer handig voor sociale contacten.

Mee eens. Maar trek dan 1 lijn! Het gebeurd ook in topics als Opheusden, Kruiningen, Beroepingswerk discussie (zie deel 5 laatste pagina's). Is dat dan geen verantwoordelijkheid voor de moderators? Hoe worden daar predikanten soms zwart gemaakt?

Mara

Berichtdoor Mara » 14 Apr 2021, 15:50

Hoopvol schreef:Ik heb vanmorgen een testbericht naar @Mara gestuurd. Ze heeft me geantwoord. Dat betekent ook dat ik er achter gekomen ben hoe Mara in het dagelijkse leven heet. Nu is dat voor mij niet zo heel erg dat men weet hoe ik in het echte leven heet maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit niet fijn vinden.
(@Mara: ik ben je naam alweer vergeten hoor.)

Ik wist dat ik dan mijn naam zou prijsgeven, maar mijn pb's ondertekende ik ook meestal met mijn eigen voornaam.
Ik hoop dat we vaker zullen mailen. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Mistig

Berichtdoor Mistig » 14 Apr 2021, 15:50

merel schreef:Ligt het aan mij of wordt er overmatig emotioneel gereageerd. Het is 'maar' een forum.

Dat schreef ik gisteren ook inderdaad. Laten we het (en onszelf) niet te serieus nemen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)

Maanenschijn

Berichtdoor Maanenschijn » 14 Apr 2021, 16:42

Mara schreef:Ik wist dat ik dan mijn naam zou prijsgeven, maar mijn pb's ondertekende ik ook meestal met mijn eigen voornaam.

Grappig, dat deed ik ook bijna altijd (al herinner ik me dat ik het bij Jantje niet deed). Dat gebeurde dan vaak ook andersom. Was soms wel verrassend: forummers die ik voor ‘man’ had versleten, waren soms van het vrouwelijk geslacht :)
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.

FlyingEagle

Berichtdoor FlyingEagle » 14 Apr 2021, 17:37

Jammer. Ik kon Jantje wel waarderen. Tikje onbesuisd en draafde nog wel eens door. Via pb altijd wel goed contact met hem gehad.

Terri

Berichtdoor Terri » 14 Apr 2021, 23:25

FlyingEagle schreef:Jammer. Ik kon Jantje wel waarderen. Tikje onbesuisd en draafde nog wel eens door. Via pb altijd wel goed contact met hem gehad.

Mee eens, geen idee hoe oud hij is, maar hij kwam wat onbedachtzaam over, tegelijk kon hij plagerijtjes goed verdragen.
Maar blijkbaar is er toch e.e.a. voorgevallen waardoor het einde verhaal geworden is. Jammer.

-DIA-

Berichtdoor -DIA- » 15 Apr 2021, 08:18

FlyingEagle schreef:Jammer. Ik kon Jantje wel waarderen. Tikje onbesuisd en draafde nog wel eens door. Via pb altijd wel goed contact met hem gehad.

Zelfde ervaring....
.......

merel

Berichtdoor merel » 15 Apr 2021, 08:36

Terri schreef:

Mee eens, geen idee hoe oud hij is, maar hij kwam wat onbedachtzaam over, tegelijk kon hij plagerijtjes goed verdragen.
Maar blijkbaar is er toch e.e.a. voorgevallen waardoor het einde verhaal geworden is. Jammer.

Hij was inderdaad geobsedeerd door kerknieuws, maar waar ligt de verantwoordelijkheid van de overige deelnemers van het forum wat gedeeld wordt op het forum of via pb? Ligt daarin niet ieders verantwoordelijkheid?

Ouddorp

Berichtdoor Ouddorp » 15 Apr 2021, 10:49

Ik heb de negatieve houding richting Jantje ook nooit begrepen. Hij heeft natuurlijk veel interesse in kerknieuws, met name poppetjes. Daar kun je wat van vinden, maar het is op zich niet verboden toch? Ik heb hem nooit betrapt ook kwetsende uitspraken en hij was ook nooit te beroerd om excuses te maken wanneer er kritiek kwam. Wellicht was hij een mooi mikpunt als refo-karikatuur?

DDD

Berichtdoor DDD » 15 Apr 2021, 11:12

Hij was uitgesproken en niet iedereen kan daar mee omgaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

helma

Berichtdoor helma » 15 Apr 2021, 12:10

Hij sprak vanuit een heel eigen persoonlijkheid. Dat gaf op zich ook wel wat kleur aan het forum. (We zouden hier best wat meer rekening mogen houden met iemands persoonlijkheid...)
Jantje was vrij goed aanspreekbaar. Ondanks dat hij inderdaad nog al eens mikpunt was van plagerijen.

Ik vind het jammer dat we er toch blijkbaar niet in slagen goed met elkaars zwakheden en (eigen-)aardigheden rekening te houden en geduld te hebben.
Misschien heeft de een wat meer duidelijkheid en afbakening nodig dan de ander.

Terug naar “Overige”