Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door refo »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Dat ligt toch anders. De dichter van Psalm 116 werd in het gericht gebracht. Zie ook de angsten der hel, maar ook de wending: Toen hoorde God... Wonder aller wonderen!
Dat laatste wenste ik je dus toe. Die benauwdheid, maar zeer zeker dan dat grote Wonder.
Over die angsten zeggen de kanttekeningen: Dat is, die zo groot waren als de dood zelf; te weten, als Saul met zijn machtig leger mij naderde,
en
Dat is, die zo groot waren dat zij wel lichtelijk oorzaken van mijn dood zouden geweest zijn en mij in het graf zouden gebracht hebben.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1711
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Ararat »

rian schreef:Op dit moment is mijn stemming verward en benauwd.
Net een hele ernstige preek gehoord en dan voel ik echt dat ik zo niet kan sterven, maar ik leg het altijd weer zo snel naast me neer...
Ik vind het heel lastig en voel me erg verward.
Dat naast je neerleggen is een keuze, elke keer als God spreekt is het: horen en dóen!
Ik hoop dat je zowel de ernstige preken als de liefelijke nodigingen niet naast je neerlegt.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door helma »

Lieve Rian, ik hoop dat je aan de voeten van onze gewillige Zaligmaker terecht komt met al je 'zuchten en je zorgen'. Daar kan het alleen maar meevallen!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Herman »

refo schreef:Over die angsten zeggen de kanttekeningen: Dat is, die zo groot waren als de dood zelf; te weten, als Saul met zijn machtig leger mij naderde,
en
Dat is, die zo groot waren dat zij wel lichtelijk oorzaken van mijn dood zouden geweest zijn en mij in het graf zouden gebracht hebben.
Ook die kanttekeningen hebben gelukkig niet het laatste Woord: Die God is ons een God van volkomene Zaligheid; en bij den HEERE, den Heere, zijn uitkomsten tegen den dood.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door rian »

Lieve mensen,
Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reactie! Dat doet me erg goed!
Ik hoop dat het God eens mocht behagen om me te rukken als een brandhout uit het vuur.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik vrees dat dat niet de manier is waarop God normaal gesproken werkt.

Maar dit is wellicht niet bedoeld voor een discussie hierover.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door rian »

Achteraf weet ik ook niet of ik er goed aan heb gedaan om dit op het forum te delen....
Maar het kwam echt uit de volheid van m'n gemoed.
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Online
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door DDD »

Ik zie daar geen probleem in, anders dan andere mensen. Maar ik zou in een persoonlijk gesprek hierop ook reageren.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Ik zie daar geen probleem in, anders dan andere mensen. Maar ik zou in een persoonlijk gesprek hierop ook reageren.
Ik begrijp Rian heel goed en ik ken u ook wel, je ziet eigenlijk nergens een probleem in... Kort gezegd, u lijkt soms wel wat op wat prof. Wisse wel eens een jolig christendom placht te noemen. Dit moet u niet opvatten als een aanval op uw persoon, maar we meenden dit toch wel te herkennen. Verder kan ik misschien meteen dit schrijven te baat nemen om u te adviseren, zo u dat nog niet kent, het boekje van deze oude prof. te lezen: De droefheid naar God.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door pierre27 »

rian schreef:Achteraf weet ik ook niet of ik er goed aan heb gedaan om dit op het forum te delen....
Maar het kwam echt uit de volheid van m'n gemoed.
Uit het hart is altijd goed rian, wat jij meemaakt is tussen jou en God. Het delen hier kan levensgevaarlijk zijn omdat je zo onderuit geschoffeld kan worden. Ik raad je aan daarin terughoudend te zijn. Sterkte!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door rian »

pierre27 schreef:
rian schreef:Achteraf weet ik ook niet of ik er goed aan heb gedaan om dit op het forum te delen....
Maar het kwam echt uit de volheid van m'n gemoed.
Uit het hart is altijd goed rian, wat jij meemaakt is tussen jou en God. Het delen hier kan levensgevaarlijk zijn omdat je zo onderuit geschoffeld kan worden. Ik raad je aan daarin terughoudend te zijn. Sterkte!
Daar heb je zeker gelijk in, bedankt hoor!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door Marck »

rian schreef:Achteraf weet ik ook niet of ik er goed aan heb gedaan om dit op het forum te delen....
Maar het kwam echt uit de volheid van m'n gemoed.
Ik beleef deze gevoelens ook wel eens indringend. Inderdaad ook vaak na een bepaalde preek of stuk gelezen te hebben. Dank voor het delen. Maar inderdaad heeft een forum inderdaad wat beperkingen in het vrij delen. Goed dat je dit bewust bent.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door GerefGemeente-lid »

Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3463
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef:Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Heeft het een specifieke reden dat het je dankbaar maakt?
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Hoe is je stemming op dit moment? [2]

Bericht door rian »

GerefGemeente-lid schreef:Dankbaarheid vanwege de liturgie van aanstaande zondag.
Wat staat er dan op die liturgie dat je zo dankbaar maakt?
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Plaats reactie