Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
merel schreef:
Dat een ander voor minder moet rondkomen, betekent toch niet dat iedereen aan datzelfde budget moet vasthouden? Het is algemeen bekend dat gezonde voeding in verhouding duurder is dan ongezonde voeding. Het lijkt mij niet dat je dan iemand kan/mag aanspreken als zij haar gezin gezonde voeding voorzet. Ik zou graag dagelijks bij haar aanschuiven, idem bij Roos :langue
Misschien bezuinigt @mara wel op dingen waar jij wel relatief veel geld aan uitgeeft.
Eens, maar Zeeuw komt hier om de hoek alsof hij een daklozenbudget uitgeeft aan de warme maaltijd. en dat is echt niet waar.
Dat beweert @zeeuw niet. Hij geeft aan dat zalm niet de hoofdprijs is qua prijs.

Wij geven relatief ook veel geld uit aan ( gezonde) voeding en ik ben blij en dankbaar dat wij daar het budget voor hebben. Dat betekent dus veel verse groente ( paprika's, cherry tomaatjes en komkommer) en veel fruit ( deze week minolia's, bananen, druiven, appels, citroenen en een meloen) dat de kinderen gewoon kunnen pakken uit school. Ook eten wij regelmatig vis bv tonijn, aangemaakt met kappertjes, ui, mosterd en een beetje mayo, gewoon als lunch op brood of in een salade. Daarnaast eten de kinderen ook regelmatig nootjes tussendoor Dat is inderdaad duurder dan een schaaltje achterham en snoep of chips, maar gezond eten leer je in je jeugd. Daarna is het moeilijker.
Daarentegen hebben wij een oude auto, die rustig een aantal dagen stil staat en halen wij zelden of nooit afhaal eten, drinken geen alcohol, maar door de week thee, water en zuivel en manlief drinkt zelfs oploskoffie ( heel vies, ik weet het)
Laatst gewijzigd door merel op 05 mar 2019, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Eens, maar Zeeuw komt hier om de hoek alsof hij een daklozenbudget uitgeeft aan de warme maaltijd. en dat is echt niet waar.
Gewoon, eerst even nadenken en teruglezen voordat je je gelijk weer wil halen. Zeeuw reageerde op jouw koppeling tussen het zijn van Refo en zalm eten op maandag. Niet meer en niet minder. Die daklozenkaart trek jij. En daarbij heb jij geen enkel idee wat ik voor mijn medemens doe. Dus hou toch op met anderen schuld aanpraten.
Toch ben ik het ook met @Bezorgd eens. En ik zou het gewoon kunnen betalen...

Ik schrik echter van de reactie hierboven binnenkomend nog meer...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

dat weet ik , daarom post ik het ook :D
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Bezorgd schreef:
Eens, maar Zeeuw komt hier om de hoek alsof hij een daklozenbudget uitgeeft aan de warme maaltijd. en dat is echt niet waar.
Gewoon, eerst even nadenken en teruglezen voordat je je gelijk weer wil halen. Zeeuw reageerde op jouw koppeling tussen het zijn van Refo en zalm eten op maandag. Niet meer en niet minder. Die daklozenkaart trek jij. En daarbij heb jij geen enkel idee wat ik voor mijn medemens doe. Dus hou toch op met anderen schuld aanpraten.
Toch ben ik het ook met @Bezorgd eens. En ik zou het gewoon kunnen betalen...

Ik schrik echter van de reactie hierboven binnenkomend nog meer...
Waar aan geef jij je geld uit dan Jan? Ik vind voor mijn gezin bv bepaalde voedingsmiddelen, zoals noten en vis, belangrijk. Gezondheid enz. Ik heb geen dure hobby’s, geen dure auto etc. Dus voor mij is het goed zoals het is. Anderen zullen wellicht weer andere zaken graag aanschaffen oid.
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Bezorgd schreef:
merel schreef:
Dat een ander voor minder moet rondkomen, betekent toch niet dat iedereen aan datzelfde budget moet vasthouden? Het is algemeen bekend dat gezonde voeding in verhouding duurder is dan ongezonde voeding. Het lijkt mij niet dat je dan iemand kan/mag aanspreken als zij haar gezin gezonde voeding voorzet. Ik zou graag dagelijks bij haar aanschuiven, idem bij Roos :langue
Misschien bezuinigt @mara wel op dingen waar jij wel relatief veel geld aan uitgeeft.
Eens, maar Zeeuw komt hier om de hoek alsof hij een daklozenbudget uitgeeft aan de warme maaltijd. en dat is echt niet waar.
Dat beweert @zeeuw niet. Hij geeft aan dat zalm niet de hoofdprijs is qua prijs.

Wij geven relatief ook veel geld uit aan ( gezonde) voeding en ik ben blij en dankbaar dat wij daar het budget voor hebben. Dat betekent dus veel verse groente ( paprika's, cherry tomaatjes en komkommer) en veel fruit ( deze week minolia's, bananen, druiven, appels, citroenen en een meloen) dat de kinderen gewoon kunnen pakken uit school. Ook eten wij regelmatig vis bv tonijn, aangemaakt met kappertjes, ui, mosterd en een beetje mayo, gewoon als lunch op brood of in een salade. Daarnaast eten de kinderen ook regelmatig nootjes tussendoor Dat is inderdaad duurder dan een schaaltje achterham en snoep of chips, maar gezond eten leer je in je jeugd. Daarna is het moeilijker.
Daarentegen hebben wij een oude auto, die rustig een aantal dagen stil staat en halen wij zelden of nooit afhaal eten.
Eens. En volgens mij moet je elkaar daar ook gewoon vrij in laten. Ik zie mensen in een auto van 75.000 euro rijden, terwijl mijn dagwaarde nog niet 5% daarvan is. Laat ze lekker gaan. Daar hoef ik toch niks van te vinden?
Overigens kun je in Zeeland, met de juiste kennissen, vrij makkelijk en betaalbaar aan vis komen. :D
Misschien is dat iets voor de RF meeting in Kruingingen?
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Dat is inderdaad een goed idee! En dan geeft Roos een kookcursus voor Arabische gerechten :langue
Vooralsnog haal ik mijn groente, fruit en vis ( uit blik) gewoon bij de Lidl
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:Overigens kun je in Zeeland, met de juiste kennissen, vrij makkelijk en betaalbaar aan vis komen. :D
Dat is zeker waar. Dat was ik even vergeten. Mosselen kun je zelfs gratis op het strand halen (los van de vraag of dit mag). Maar het is wel netjes om dat dan ook eerlijk te vermelden, hier in het draadje.
Laatst gewijzigd door Jantje op 05 mar 2019, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Thuisvrouw »

Bezorgd schreef:
Zo, nu weer genoeg gekeuveld hier.. Wat een leutertopic. En nog een tip: neem mijn bijdragen hier zeker niet te serieus ; ) Ik denk dat ik eens zalm ga kopen voor vanavond, het is nu dinsdag tenslotte ; )
Fijn, nu lees ik je posts toch anders;). Tip voor je zalm vanavond :probeer eens een potje karbonade kruiden van Verstegen. Smeer de zalm moten in met roomboter, bestrooi rijkelijk met de karbonade kruiden en snipper er een rood uitje over. Dan half uur in voorverwarmde oven op 180 graden. (dit geldt voor een halve zijde van ongeveer een kilo). Echt, heel lekker. Ik verzeker je dat er niets overblijft;)
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zeeuw »

Thuisvrouw schreef:
Bezorgd schreef:
Zo, nu weer genoeg gekeuveld hier.. Wat een leutertopic. En nog een tip: neem mijn bijdragen hier zeker niet te serieus ; ) Ik denk dat ik eens zalm ga kopen voor vanavond, het is nu dinsdag tenslotte ; )
Fijn, nu lees ik je posts toch anders;). Tip voor je zalm vanavond :probeer eens een potje karbonade kruiden van Verstegen. Smeer de zalm moten in met roomboter, bestrooi rijkelijk met de karbonade kruiden en snipper er een rood uitje over. Dan half uur in voorverwarmde oven op 180 graden. (dit geldt voor een halve zijde van ongeveer een kilo). Echt, heel lekker. Ik verzeker je dat er niets overblijft;)
Dat is een bijzondere combinatie Thuisvrouw. Ik ga hem, volgende week he, ik zit al aan mijn vistaks :D, proberen.
Zeeuw
Berichten: 11623
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Overigens kun je in Zeeland, met de juiste kennissen, vrij makkelijk en betaalbaar aan vis komen. :D
Dat is zeker waar. Dat was ik even vergeten. Mosselen kun je zelfs gratis op het strand halen (los van de vraag of dit mag). Maar het is wel netjes om dat dan ook eerlijk te vermelden, hier in het draadje.
Die 5 euro die ik noemde was de Zeeuwprijs. Mosselen mag toch wel? Oesters zit een maximum aan. Er zitten hier vaak hele families, vooral Vietnamezen, aan het strandje. Ik vind dat altijd wel gezellig om te zien. Emmertjes mee, brandertjes en lekker eten. Ik ben altijd bang dat de oesters nog vol zand zitten.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

ik denk dat ik toch meer ga voor zalm met peper, zout, dille en citroen.
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Thuisvrouw »

DDD schreef:
Anderzijds heb ik ook wel eens gedacht: wat zou het fijn zijn als ik zelf ook zo lekker kon koken
Ik kon eerst nog geen ei bakken. Vaak is het zo dat je er de tijd voor moet nemen. Ik begon met eenvoudige recepten, zonder al te ingewikkelde kruiden. Nu ben ik toch een stuk handiger, al zeg ik het zelf. En dan begin je er ook aardigheid in te krijgen. Goed voorbereid kost tijd en dat was bij mij eerst het grote probleem.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door windorgel »

Het valt mij op dat er een verband gelegd wordt tussen duur-gezond en goedkoop-ongezond. Het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat iemand die minder te besteden heeft ook minder gezond eet. In mijn jeugd hadden we weinig te besteden, maar we aten juist veel groenten en fruit, alles uit eigen moestuin. Snoep werd niet gekocht en pelpinda's alleen voor de zaterdagmiddag of -avond. Uit school kregen we een tomaat of appel, net wat er voor handen was uit de moestuin. In de zomer een schaaltje aardbeien of bessen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Zeeuw schreef:Overigens kun je in Zeeland, met de juiste kennissen, vrij makkelijk en betaalbaar aan vis komen. :D
Dat is zeker waar. Dat was ik even vergeten. Mosselen kun je zelfs gratis op het strand halen (los van de vraag of dit mag). Maar het is wel netjes om dat dan ook eerlijk te vermelden, hier in het draadje.
Die 5 euro die ik noemde was de Zeeuwprijs. Mosselen mag toch wel? Oesters zit een maximum aan. Er zitten hier vaak hele families, vooral Vietnamezen, aan het strandje. Ik vind dat altijd wel gezellig om te zien. Emmertjes mee, brandertjes en lekker eten. Ik ben altijd bang dat de oesters nog vol zand zitten.
Volgens mij mag het wel hoor, inderdaad.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Thuisvrouw
Berichten: 571
Lid geworden op: 08 mar 2018, 10:02

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Thuisvrouw »

Zeeuw schreef:
Thuisvrouw schreef:
Bezorgd schreef:
Zo, nu weer genoeg gekeuveld hier.. Wat een leutertopic. En nog een tip: neem mijn bijdragen hier zeker niet te serieus ; ) Ik denk dat ik eens zalm ga kopen voor vanavond, het is nu dinsdag tenslotte ; )
Fijn, nu lees ik je posts toch anders;). Tip voor je zalm vanavond :probeer eens een potje karbonade kruiden van Verstegen. Smeer de zalm moten in met roomboter, bestrooi rijkelijk met de karbonade kruiden en snipper er een rood uitje over. Dan half uur in voorverwarmde oven op 180 graden. (dit geldt voor een halve zijde van ongeveer een kilo). Echt, heel lekker. Ik verzeker je dat er niets overblijft;)
Dat is een bijzondere combinatie Thuisvrouw. Ik ga hem, volgende week he, ik zit al aan mijn vistaks :D, proberen.
Ja he. Ik dacht eerst toen ik de tip kreeg (van een kok!!) wat raar, karbonadekruiden. Maar echt, het gaat je meevallen. Succes!
Plaats reactie