Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Yumurtali Ispanak met aardappelpuree. Was lekker.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Wij hadden vandaag de spaghetti met vleessaus uit het RD van afgelopen zaterdag. Die vleessaus was echt lekker, dat is een blijvertje. Misschien iets meer smaak de volgende keer, een beetje chili bijvoorbeeld. Maar het was prima eten.
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Gisteren een vega curry gemaakt uit de magazine van de 'week zonder vlees' met pompoen, zoete aardappel, tomaten, zwarte bonen, bouillon, komijn en kaneel. Gegeten met rijst. Erg lekker, voor herhaling vatbaar!

Vandaag zelfgemaakte rode kool met sukadelapjes en zelfgemaakte appelmoes. Ik vermoed dat manlief er een puree bij maakt. Morgen gekookte aardappeltjes met bloemkool en kip en woensdag bietjes met gebakken uitjes en gekookte aardappelen en een hamburger van de slager. Donderdag waarschijnlijk nog een restje van de vega curry. Vrijdag zeer waarschijnlijk frietjes en zaterdag wil ik een stoofschotel van Jamie maken met een appelcrumble na. Dan krijgen wij eters.
Zo de week weer rond qua eten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Gisteren een vega curry gemaakt uit de magazine van de 'week zonder vlees' met pompoen, zoete aardappel, tomaten, zwarte bonen, bouillon, komijn en kaneel. Gegeten met rijst. Erg lekker, voor herhaling vatbaar!

Vandaag zelfgemaakte rode kool met sukadelapjes en zelfgemaakte appelmoes. Ik vermoed dat manlief er een puree bij maakt. Morgen gekookte aardappeltjes met bloemkool en kip en woensdag bietjes met gebakken uitjes en gekookte aardappelen en een hamburger van de slager. Donderdag waarschijnlijk nog een restje van de vega curry. Vrijdag zeer waarschijnlijk frietjes en zaterdag wil ik een stoofschotel van Jamie maken met een appelcrumble na. Dan krijgen wij eters.
Zo de week weer rond qua eten.
Ik weet nog niet eens wat er vanavond op tafel staat. :oO
Waarom heet dat Curry? Volgens mij moet dat aan een aantal voorwaarden voldoen, wil het zo genoemd worden. Kokosmelk met als basis een curry paste.
Zoals ik dit recept lees is het gewoon een vega stoofschotel.
Toevallig heb ik vorige week zwarte bonen verwerkt in een gerecht, we vonden ze niet voor herhaling vatbaar.
Ze overheersten nogal qua smaak.
Maar wat een keuze heb je tegenwoordig in peulvruchten he?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Geen flauw idee waarom het curry heet, ik vond het ook meer een gewone stoofschotel. Het stond zo genoemd in het magazine.

En ik weet altijd wat wij de hele week gaan eten. Ik doe maar 1 keer in de week boodschappen, geen tijd voor om het vaker te doen. Alleen het brood haal ik op woensdag bij de bakker, dan is de weekaanbieding ( ook voor een week). Nadeel is soms dat ik ineens geen zin meer heb in hetgeen ik gehaald heb. Helaas dan voor mij.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Een aanrader!

www.jurgdeslager.nl
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Een aanrader!

http://www.jurgdeslager.nl
Ziet er goed uit Orchidee :super
Ik denk dat ik er maar eens heen rijd binnenkort.

Ik kreeg vanmiddag een paar puntpaprika's zo vers uit de kas.
Met een receptje.
Dus dat wordt het straks.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Dat is zeker de moeite waard @Mara
Het vlees is heel goed
Zorg dat je op tijd besteld en dat je vriezer opgeruimd is
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Ziet er inderdaad goed uit! Wij hebben zo'n zelfde leverancier/slager bij mijn ouders in de buurt. Daar gaan wij altijd heen. Alleen verkopen zij geen kip. Zoveel lekkerder dan uit de supermarkt
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Een kokos-caramel-noten-koek. Echt vreselijk lekker.

100 gr. zelfr. bakmeel
100 gr. suiker
100 gr. boter
100 gr. gem. kokos
1 blikje gecondenseerde melk
100-150 gr. diverse noten (pecan, hazel, wal, amandelen) of net wat je hebt.

1. Oven voor verw. 180 gr./ boter smelten/
2. Suiker, kokos, meel door elkaar, boter er door maak deeg.
3. Brownie vorm of ovenschaal invetten (ik had de brownie-bakvorm van de hema) en deeg over de bodem aandrukken.
4. Bodem 10 minuten in de oven, laat iets afkoelen
5. Giet blikje gec. melk hierover
6. Strooi de noten er over
7. Zet terug in de oven voor 20 min.
8. Afkoelen en in blokjes snijden.

P.S. Oventijd luistert zeer nauw ivm hardheid van de koek
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Ik denk dat ik m een keer maak Zita, het ziet er lekker uit. Maar dan wel zonder noten (vanwege allergie).
Een makkelijke maaltijd, gekookte aardappels, andijvie en schnitzels. Dan is er ook geen gevaar voor knoflookwalm in de kerk. :D
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Voor morgen o.a. pompoensoep gemaakt ivm vegetarische mee-eters. Ik vind het een beetje smakeloos. Wie heeft een tip om er wat meer smaak aan toe te voegen?
Er zit ui in, zoete aardappel, knoflook en kokosmelk. Paprikakruiden en kurkuma, zout en peper en twee bouillonblokjes. (En een flespompoen)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

https://www.justapinch.com/recipes/dess ... -cake.html

Deze staat nu in de oven, zo'n heerlijke cake!
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Roos2017 »

helma schreef:Voor morgen o.a. pompoensoep gemaakt ivm vegetarische mee-eters. Ik vind het een beetje smakeloos. Wie heeft een tip om er wat meer smaak aan toe te voegen?
Er zit ui in, zoete aardappel, knoflook en kokosmelk. Paprikakruiden en kurkuma, zout en peper en twee bouillonblokjes. (En een flespompoen)
Misschien 4 bouillonblokjes en de zoete aardappel en kokosmelk vervangen door wortels en bladselderij.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Roos2017 schreef:
helma schreef:Voor morgen o.a. pompoensoep gemaakt ivm vegetarische mee-eters. Ik vind het een beetje smakeloos. Wie heeft een tip om er wat meer smaak aan toe te voegen?
Er zit ui in, zoete aardappel, knoflook en kokosmelk. Paprikakruiden en kurkuma, zout en peper en twee bouillonblokjes. (En een flespompoen)
Misschien 4 bouillonblokjes en de zoete aardappel en kokosmelk vervangen door wortels en bladselderij.
Nou, ik kan niks meer vervangen nu :huhu
Maar een extra bouillonblokje kan wel...
Plaats reactie