Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Volkoren wraps bestreken met een ( zelfgemaakte) olijven/tomatentapenade en gevuld met gebakken ui en champignons geroosterde pompoen en fijn gesneden spinazie en zwarte bonen. Best lekker!
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Gisteren snijboontjes met een balletje gehakt en zelfgemaakte griesmeelpudding met zelfgemaakte aardbeiensaus. Vandaag volkoren pasta met tonijnsaus en griekse yoghurt na.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Vandaag maar weer eens een Hollandse stamppot boerenkool, met wat uitgebakken spekjes er in en een grove rookworst ditmaal.
Ik heb nog rundvleesjus over van gisteren, dus er kan een kuiltje gemaakt worden. :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Ik hoorde gisteravond dat er witmeel en zelfrijzend gehamsterd wordt. Misschien niet echt gehamsterd, maar wel meer in gekocht. In de winkel was het inderdaad op.
Wat is het idee? Dat je pannenkoeken kunt bakken? Brood?
Wcpapier was ook bijna op.

Het rare is dat ik dan het gevoel krijg dat ik niet bij ben, moet ik ook op zoek gaan naar witmeel? Loop ik anders vast?
Dat is het effect dat zulke dingen hebben, heel gek.
Laatst gewijzigd door Dodo op 13 mar 2020, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Klopt, ik kon het ook niet meer krijgen. Idem met volkorenmeel. Daar had ik het laatste pak van. Eerlijk gezegd heb ik er ook aan meegedaan. Ik hoef de komende weken de supermarkt niet in. Hooguit over een week wat melk en fruit. Ook de pcm was op rantsoen
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Wat mij slim lijkt is om vooral houdbare producten te kopen; dus bijvoorbeeld houdbare melk, in plaats van melk uit de koeling.

Verder denk ik dat er vooral nuchterheid betracht moet worden, ook hierin.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Jantje schreef:Wat mij slim lijkt is om vooral houdbare producten te kopen; dus bijvoorbeeld houdbare melk, in plaats van melk uit de koeling.

Verder denk ik dat er vooral nuchterheid betracht moet worden, ook hierin.

Heb ik ook gehaald. Nu heb ik sowieso altijd een paar pakken houdbare melk in huis. Nu wat meer. Mijn man had afgelopen zomer tomaten geweckt. Ideaal moment om ze aan te breken ;)
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Klavart »

merel schreef:Klopt, ik kon het ook niet meer krijgen. Idem met volkorenmeel. Daar had ik het laatste pak van. Eerlijk gezegd heb ik er ook aan meegedaan. Ik hoef de komende weken de supermarkt niet in. Hooguit over een week wat melk en fruit. Ook de pcm was op rantsoen
Wat is de pcm?
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Paracetamol,
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Pcm is misschien wel een een goed idee om in huis te hebben. En drop of iets anders voor het hoesten. Zakdoekjes.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Pcm is misschien wel een een goed idee om in huis te hebben
Serieus, hebben jullie geen medicijnkast? :oO

Mijn voorraadkast is altijd goed gevuld, naar oude gewoonte van oma en moeder. :)
Houdbare middelen koop ik in grotere hoeveelheden als het in de aanbieding is.
Paar maanden geleden sprong een waterleiding in de wijk en zaten we plots urenlang zonder water, dan ben ik blij dat ik flessen bronwater heb staan.
Vul ik daarna meteen weer de voorraad aan. (3 anderhalve liters per persoon)

Maar ik moest wel denken aan de moeders die tijdens de 2e wereldoorlog toch iets eetbaars op tafel moesten zetten.
Hoe deden zij dat? Ze hadden geen mooie oven, geen magnetron, geen elektrische waterkoker, geen bbmachine, geen slowcooker,
geen snelkookpan, nauwelijks gas of geen elektriciteit, geen koelkast en geen vriezer.
We worden er zo bij bepaald hoe verwend we eigenlijk zijn, met al die hulpmiddelen.

Ik woon in het westen en jaren geleden werden wij hier gewaarschuwd voor de stijgende zeespiegel. Om een overlevingspakket samen te stellen. Want je moet een paar dagen kunnen overleven in je huis. Iedereen schrok, maar dat ebt weer weg.
Want we hebben immers de Maeslantkering intussen gekregen.
En al die andere sterke waterkeringen.
Toen kwam het water van een andere kant, niet uit de zee, maar vanuit de bergen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Wij hebben ook altijd voorraad. Alleen was die voorraad de afgelopen weken wat geslonken. Inmiddels behoorlijk aangevuld
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Wij hebben ook altijd voorraad. Alleen was die voorraad de afgelopen weken wat geslonken. Inmiddels behoorlijk aangevuld
Wat ik niet begrijp is, dat je een jong kind eerst alleen maar pmol mocht geven en nu geven ze Nurofen, zag ik op de SEH.
Is dat ook in een thuissituatie Merel?

Als je pmol eerst oplost in water, kun je het beste het eigen merk van Etos kopen. Die lossen snel op tot poeder.
Alle andere niet, zodat je nog een bitter stukje in je mond krijgt. Als je er een paar in je tas wilt steken, zijn die ovalen en zachte capsules wel fijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9824
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Wij hebben ook altijd voorraad. Alleen was die voorraad de afgelopen weken wat geslonken. Inmiddels behoorlijk aangevuld
Wat ik niet begrijp is, dat je een jong kind eerst alleen maar pmol mocht geven en nu geven ze Nurofen, zag ik op de SEH.
Is dat ook in een thuissituatie Merel?

Als je pmol eerst oplost in water, kun je het beste het eigen merk van Etos kopen. Die lossen snel op tot poeder.
Alle andere niet, zodat je nog een bitter stukje in je mond krijgt. Als je er een paar in je tas wilt steken, zijn die ovalen en zachte capsules wel fijn.
Nee, bij mijn weten niet en wordt nog gewoon pcm aangeraden. Met name nurofen kan bij astmatische kinderen averechts werken
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door windorgel »

Mara schreef:
merel schreef:Wij hebben ook altijd voorraad. Alleen was die voorraad de afgelopen weken wat geslonken. Inmiddels behoorlijk aangevuld
Wat ik niet begrijp is, dat je een jong kind eerst alleen maar pmol mocht geven en nu geven ze Nurofen, zag ik op de SEH.
Is dat ook in een thuissituatie Merel?

Als je pmol eerst oplost in water, kun je het beste het eigen merk van Etos kopen. Die lossen snel op tot poeder.
Alle andere niet, zodat je nog een bitter stukje in je mond krijgt. Als je er een paar in je tas wilt steken, zijn die ovalen en zachte capsules wel fijn.
Voor een kind is een sinaspril toch veel handiger? Hoef je niet op te lossen en smaakt nog 'lekker' ook.
Plaats reactie