Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Wij aten koude pastasalade en als dessert bowl van vers fruit
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Maaltijdsalade met o.m. gerookte zalm.

Ik zag een receptje in de standaard van Röstiplaattaart, ik denk dat dit morgen op het menu staat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zonnebloem »

Aardappeltjes, erwten, slavink, salade. Het is niet opgegaan. Tien minuten voor de tijd kreeg ik appjes dat de eters niet kwamen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Zaterdag ben ik weer eens bij MacDonald geweest. Dat was jaren geleden. Ze hebben een nieuw bestelsysteem, als je eenmaal weet hoe dat gaat is het best handig. En je moet niet vallen voor de verleiding van meer bestellen dan je van plan was, want dat proberen ze aldoor.
Het eten was lekker. Ik vind de Franse frietjes daar erg lekker, en de madsauce is ook goed. De burger zag er aan de buitenkant als plastic uit, niet als brood. Mooi, maar levenloos. Het was wel lekker, het eet gewoon prima weg. Daarna zat ik wel vol.
Wat me opviel was dat er twee gezinnen waren waarvan de vrouw een hoofddoek droeg. Eten zij niet halal? Of heb je binnen de islam ook allerlei stromingen waarbij sommigen het een doen en niet het ander? Zoals bij ons sommigen wel een hoed dragen in de kerk, en ook tv hebben, of kort haar, of wat ook?
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1241
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Klavart »

Dodo schreef:Zaterdag ben ik weer eens bij MacDonald geweest. Dat was jaren geleden.
Dat is te merken, het is namelijk de McDonald's ;)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Dodo schreef: Wat me opviel was dat er twee gezinnen waren waarvan de vrouw een hoofddoek droeg. Eten zij niet halal? Of heb je binnen de islam ook allerlei stromingen waarbij sommigen het een doen en niet het ander? Zoals bij ons sommigen wel een hoed dragen in de kerk, en ook tv hebben, of kort haar, of wat ook?
Die burger is volgens mij 100% rund.
Bij de islam heb je zeker net zo veel stromingen als in refoland.
Het gekke is dat bijv. in Turkije het dragen van een hoofddoek juist niet streng in de leer is.
En wat ik ook zie is dat de bekeerde (Hollandse) vrouwen fanatieker zijn dan de geboren moslima's.

Ik kan me niet heugen dat ik bij de Mac geweest ben. Mijn kinderen vonden het niet lekker, we gingen er alleen af en toe heen voor een milkshake en zo'n speeltje. Hebben ze die trouwens nog?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Vanavond hadden we een bbq met onze huiskamer-bijbelkring. Normaal heb ik een gloeiende hekel aan barbecue maar met deze groep is het wel leuk. Eten was goed, genoeg lekker brood en groenvoer erbij en gezellig gekletst met iedereen. En we boften met een van de leden die een grote tuin langs het water heeft... perfecte locatie.
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mannetje »

Dodo schreef:(…)Normaal heb ik een gloeiende hekel aan barbecue (...)
:D
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Mannetje schreef:
Dodo schreef:(…)Normaal heb ik een gloeiende hekel aan barbecue (...)
:D
Deze kan zo in het taalhoekje inderdaad. Dat gebeurt wel vaker, van die onbewuste woordspelingen.
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door aggieoudje »

Vandaag echt geen puf om te koken dus voor mij een boterham.

Juist vandaag op deze warme dag stond ik op de drukste dag van de week met 3 invallers op de groep.(veel collega's ziek)
Het enige vaste gezicht op een groep met 13 warme verhitte kindjes van 0 tot 2 jaar.(waarvan er ook nog 1 ging overgeven)
Dus toen ik om 18.10 thuiskwam was de koek op en maar een boterham genomen.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

aggieoudje schreef:Dus toen ik om 18.10 thuiskwam was de koek op en maar een boterham genomen.
Volgende keer meer koeken inslaan dan... :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
amateur-theoloog
Verbannen
Berichten: 392
Lid geworden op: 03 mei 2019, 21:51

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door amateur-theoloog »

Jantje schreef:
aggieoudje schreef:Dus toen ik om 18.10 thuiskwam was de koek op en maar een boterham genomen.
Volgende keer meer koeken inslaan dan... :haha
Boterham en koek, kun je boterkoek maken. Heb je ook nog wat ham over ...
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Roos2018 »

aggieoudje schreef:Vandaag echt geen puf om te koken dus voor mij een boterham.

Juist vandaag op deze warme dag stond ik op de drukste dag van de week met 3 invallers op de groep.(veel collega's ziek)
Het enige vaste gezicht op een groep met 13 warme verhitte kindjes van 0 tot 2 jaar.(waarvan er ook nog 1 ging overgeven)
Dus toen ik om 18.10 thuiskwam was de koek op en maar een boterham genomen.
Wij hebben airco in huis, dan is koken geen enkel probleem :)
Voor vanavond staat er erwtensoep op het menu.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3040
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Lilian1975 »

Roos2018 schreef:
aggieoudje schreef:Vandaag echt geen puf om te koken dus voor mij een boterham.

Juist vandaag op deze warme dag stond ik op de drukste dag van de week met 3 invallers op de groep.(veel collega's ziek)
Het enige vaste gezicht op een groep met 13 warme verhitte kindjes van 0 tot 2 jaar.(waarvan er ook nog 1 ging overgeven)
Dus toen ik om 18.10 thuiskwam was de koek op en maar een boterham genomen.
Wij hebben airco in huis, dan is koken geen enkel probleem :)
Voor vanavond staat er erwtensoep op het menu.
Als wij kamperen dan doe ik de eerste avond na twee dagen reizen en tent en vouwwagen opzetten makkelijk. We hebben dan unox soep.. ( rest van het jaar niet, cen de enige boodschappen uit Nederland ) die alleen even opgewarmd hoeft te worden. Beetje stokbrood en frisse salade. En juist onze kinderen met afrikaans bloed eten samen een blik erwtensoep op bij 35 graden plus. Of iets minder. Want de rest vinden ze maar níets. Ik moet er altijd een beetje om glimlachen. Erwtensoep link ik aan winterkost. Maar goed... Zij aan de erwtensoep wij aan tomaten of kippensoep. Iedereen tevreden.
Het liefst zetten ze dan heel demonstratief het blik midden op tafel.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Lilian1975 schreef:Als wij kamperen dan doe ik de eerste avond na twee dagen reizen en tent en vouwwagen opzetten makkelijk. We hebben dan unox soep..
Als je kampeert kun je toch niet allerlei technische hoogstandjes gaan klaar staan maken in die verstrengende hitte? Of wat versta je onder 'niet makkelijk'?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie