Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Voor risotto is de slowcooker erg handig. Geen omkijken naar!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Vanmiddag kreeg ik een chorizo-worst, die eigenlijk over de datum was. Maar hij rook nog prima, dus ik heb er een recept bijgezocht.
Stukjes chorizo bakken, na een paar minuten gesneden ui en courgette meebakken. Later nog kikkererwten, linzen en kidneybonen erbij. Poosje laten stoven. Serveren met rucola.
Het was erg lekker, ik hou wel van zulke schotels. Alleen de rucola vond ik niet goed combineren bij de smaak van de chorizo. Dat is toch apart spul. Na het eten nam ik een mandarijntje, maar dat was ook al niet lekker na dit eten. (Nee, ik eet geen toetje of yoghurt of zo).

Een van de kinderen doet aan dumpster-diven, dus ik krijg soms de gekste dingen mee. Er ligt nu ook een rode kool in de koelkast. Daar moet ik maar eens een saladerecept bij gaan zoeken, want gekookt is hier niet zo'n succes.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Is het niet een heel zwaar gerecht met al die peulvruchten? ik maakt wel eens een kapucijnerschotel met speklapjes, wortel, paprika, tomaat ( en andere groente die ik over heb), maar maak daar altijd ook een spitskool/wortel salade naast.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Is het niet een heel zwaar gerecht met al die peulvruchten? ik maakt wel eens een kapucijnerschotel met speklapjes, wortel, paprika, tomaat ( en andere groente die ik over heb), maar maak daar altijd ook een spitskool/wortel salade naast.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

merel schreef:Is het niet een heel zwaar gerecht met al die peulvruchten? ik maakt wel eens een kapucijnerschotel met speklapjes, wortel, paprika, tomaat ( en andere groente die ik over heb), maar maak daar altijd ook een spitskool/wortel salade naast.
Ja, dat was een stevige hap. Ik had er ook nog kerstomaatjes en komkommer bij, voor wat frisheid. Het eten ging precies op, dus de hoeveelheden klopten aardig.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Gisteravond een salade gemaakt met cherrytomaatjes, komkommer, rode ui, paprika, bladsla en rucola met een dressing van olijfolie, citroen en peterselie. Daarbij aten wij zalm uit de oven met dille en citroen. heerlijk! Vanavond gaan wij ergens eten.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Gisteravond een salade gemaakt met cherrytomaatjes, komkommer, rode ui, paprika, bladsla en rucola met een dressing van olijfolie, citroen en peterselie. Daarbij aten wij zalm uit de oven met dille en citroen. heerlijk! Vanavond gaan wij ergens eten.
Ik had ook zalm uit de oven gemaakt. Ik had de ovenschaal licht beboterd en naast de zalm sugarsnaps gelegd, ipv die te koken en die waren precies goed toen.

Het is zeker wel stil aan tafel. ;)

En wat wordt het vanavond, bij de Italiaan? Sushi? Of gewoon Hollands? Fijne avond, geniet ervan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Het was inderdaad ongekend stil gisteravond, erg wennen. Wij weten nog niet waar wij gaan eten, aan de witte de with straat zitten leuke tentjes om te eten of in Delfshaven. Tijd genoeg, dus wij zien wel
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Het was inderdaad ongekend stil gisteravond, erg wennen. Wij weten nog niet waar wij gaan eten, aan de witte de with straat zitten leuke tentjes om te eten of in Delfshaven. Tijd genoeg, dus wij zien wel
Wat is het geworden merel? Was het lekker?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Ik las in een ander draadje dat het een etentje was in de trein. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan bereiden, eigenlijk.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Jantje schreef:Ik las in een ander draadje dat het een etentje was in de trein. Ik ben wel benieuwd hoe ze dat dan bereiden, eigenlijk.
Dat was Dodo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

O, sorry. Dat neemt de interesse voor het in de trein eten niet weg.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

https://dinnertrain.eu/
Het was erg leuk. De trein heeft grote ramen, dus je kijkt goed naar buiten. Het eten was prima. Van te voren geef je aan of je vlees, vis of vega wil, en dat is je enige keus. Wij hadden vis, en dat was prima in orde. Amuse, voorgerechtje, hoofdschotel en dessert. Drinken betaal je apart, en ze leurden wel een beetje met een bierarrangement. Bij elke gang een andere Leffe. Hoe mensen drie glazen bier wegstouwen bij de warme maaltijd is me een raadsel.
Wat me een beetje tegenviel was de reis. Er was twee uur treinen beloofd. We stapten in in Alphen a/d Rijn en reden in een gemoedelijk gangetje naar Amsterdam Slootervaart. Daarna dezelfde rit weer terug. Het was niet helemaal twee uur, en ik had meer op een rondrit gerekend dan op een retourtje.
Mijn man gaat nooit met de trein, en hij heeft zijn ogen uitgekeken op het landschap. Je ziet de dingen echt eens van de andere kant.
Ik zou best nog eens willen, het was een leuke ervaring.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Het was inderdaad ongekend stil gisteravond, erg wennen. Wij weten nog niet waar wij gaan eten, aan de witte de with straat zitten leuke tentjes om te eten of in Delfshaven. Tijd genoeg, dus wij zien wel
Wat is het geworden merel? Was het lekker?
Ik had een maaltijdsalade, maar ik vond het niet heel lekker, veel vette dressing enzo. De zelfgemaakte patat met rozemarijn/citroen mayo was wel lekker.

Vanavond curry madras, ook erg lekker! Morgen gaan wij ze weer halen, dus dan weer gewone Hollandse pot. Dan
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef: Ik had een maaltijdsalade, maar ik vond het niet heel lekker, veel vette dressing enzo. De zelfgemaakte patat met rozemarijn/citroen mayo was wel lekker.
Jammer is dat. Wij zijn toevallig ook uit eten geweest, ik had een bavette en die was botermals.
Als we uit eten gaan, kies ik meestal iets wat ik thuis nooit maak.
De sperziebonen die erbij lagen waren prima, maar de stukken groene paprika en courgette die gegrild waren, vond ik veel te hard en nogal smakeloos.
Ik begreep ook niet zo goed wat die erbij deden. Maar dat bleken de groenten van het seizoen te zijn...
Thuis neem ik nooit een toetje, maar in het restaurant wel een dessert om het af te toppen.
Hemelse modder :langue
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie