Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Herman »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:In deze benauwende tijden heb ik wel de neiging mezelf wat extra te tracteren. Zo heb ik bij de megalading boodschappen vanmorgen ook een rol ijs en een fles port meegenomen.

Maar dat is natuurlijk maar een surrogaat troost. De echte troost komt uit het Woord.
Herkenbaar; hier ook: twee extra doosjes snoeptomaten. Dat gaat goed samen met lezen; port en ijs wat minder denk ik.
Ik ben al op rantsoen. Het zijn toch tijden om de buikriem wat aan te halen.

De verzoekingen voor mij liggen dan weer op ander terrein, en daar ben je wel kwetsbaarder.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

eilander schreef:
refo schreef:
eilander schreef: Ik verwacht volgende week grote sociale druk, omdat verwacht wordt dat dan het aantal ziekenhuisopnames groot zal zijn. Het effect van scholensluiting (ik ga er dan maar even van uit dat het effect heeft) kan pas later worden gezien, denk ik.
Dus ik ga er zelf van uit dat die lock-down er wel komt.
Van sociale druk kan ik weinig merken. Uitnodiging voor een verjaardag en dan groot onbegrip als je zegt dat dat moet worden uitgesteld.
Was gisteravond nog even bij de Lidl. Gedachtig aan de speech van Rutte van even eerder probeerde ik de 1,5 meter te handhaven. Dat viel niet mee. Niet alleen omdat de paden niet zo breed zijn, maar omdat verder niemand zich eraan stoorde.
Volgende week, zei ik.
Niet door sociale druk. Misschien omdat niet genoeg mensen zich aan de afstand houden.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Margriet »

Heb gauw even Brownies gebakken. Fleurt de dag nog een beetje op. We hadden weer sneeuw en een hele harde koude wind!!
Onszelf maar even verwennen dan!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:In deze benauwende tijden heb ik wel de neiging mezelf wat extra te tracteren. Zo heb ik bij de megalading boodschappen vanmorgen ook een rol ijs en een fles port meegenomen.

Maar dat is natuurlijk maar een surrogaat troost. De echte troost komt uit het Woord.
Herkenbaar; hier ook: twee extra doosjes snoeptomaten. Dat gaat goed samen met lezen; port en ijs wat minder denk ik.
O, maar daar ben ik het anders helemaal niet mee eens. Je kunt prima lezen, terwijl je van je port nipt (of net andersom), en als je je ijs opeet, is het helemaal niet erg om eventjes je boek weg te leggen. Veel lezen is tenslotte ook vermoeiing des vleses. :D
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Jantje schreef:
Tiberius schreef:
J.C. Philpot schreef:In deze benauwende tijden heb ik wel de neiging mezelf wat extra te tracteren. Zo heb ik bij de megalading boodschappen vanmorgen ook een rol ijs en een fles port meegenomen.

Maar dat is natuurlijk maar een surrogaat troost. De echte troost komt uit het Woord.
Herkenbaar; hier ook: twee extra doosjes snoeptomaten. Dat gaat goed samen met lezen; port en ijs wat minder denk ik.
O, maar daar ben ik het anders helemaal niet mee eens. Je kunt prima lezen, terwijl je van je port nipt (of net andersom), en als je je ijs opeet, is het helemaal niet erg om eventjes je boek weg te leggen. Veel lezen is tenslotte ook vermoeiing des vleses. :D
De Bijbel, Jantje.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Jantje »

Daar schrijft @Tiberius niet over. En dat is uit de context ook niet bepaald op te maken. Maar eens, de Bijbel valt buiten mijn laatste zinsnede.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Jantje schreef:Daar schrijft @Tiberius niet over. En dat is uit de context ook niet bepaald op te maken. Maar eens, de Bijbel valt buiten mijn laatste zinsnede.
Nee, lezen is niet zo jouw ding.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Margriet schreef:Heb gauw even Brownies gebakken. Fleurt de dag nog een beetje op. We hadden weer sneeuw en een hele harde koude wind!!
Onszelf maar even verwennen dan!!
Lekker Margriet :langue
Dochter heeft gisteren een appeltaart gebakken.
Ik hoop morgen een kippensoepje te maken.
Soep, vooral als het helemaal zelf gemaakt is, vind ik troosteten. Hoe dicht je keel zit van angst of verdriet, een kopje soep lukt meestal wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

De keuken van het kasteel is ook gesloten. Mijn echtgenoot kwam met alerlei dingen naar huis, waar we heerlijk van genieten.
Zalm, asperges, varkenshaas..
Ook drie venkelknollen en een bos selderij. Die zitten nu in een venkelsoep. Ben heel benieuwd hoe dat smaakt. Heb nog nooit iets met venkel bereid.
We eten er afbakbrood bij.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

ejvl schreef:
refo schreef:Gedachtig aan de speech van Rutte van even eerder probeerde ik de 1,5 meter te handhaven. Dat viel niet mee. Niet alleen omdat de paden niet zo breed zijn, maar omdat verder niemand zich eraan stoorde.
Ik reed gisteren langs Bernardo's in Ede, de populairste Italiaanse ijssalon in de omtrek en de beste van Nederland (2017) en er stonden rijen dik, hutje mutje tegen elkaar aan.
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Bertiel »

Pilav van Teunie uit de terdege
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Lapsang souchong-thee.
Je moet er van houden, maar ik vind het heerlijk. Ik heb pas een zakje losse thee gekregen, en trakteer mezelf zo nu en dan.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Zoals elke zaterdagmorgen: wafels
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Lekker @merel! Heb je een wafelijzer of apparaat?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Wafelijzer. Mijn man kreeg als kind op zaterdagmorgen altijd wafels en heeft dat ook bij ons ingevoerd. Hij bakt altijd terwijl ik dat uur ga hardlopen. Met feesten en partijen een lik slagroom erop en in de lente aardbeien of bessen in de zomer, heerlijk!

Vanavond vegetarische bruine bonensoep , ook lekker.
Plaats reactie