Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:
Mara schreef:Vanavond ga ik een spitskoolsalade maken, voor het eerst.
Ik heb diverse recepten gezien, maar meestal worden er voor het "knappertje" noten in gedaan, maar die mogen wij niet wegens allergie.
Ik zag in de supermarkt in de oven gebakken spekjes van Stegeman en zal die er eens door doen.
Verder een fris appeltje, mandarijntjes, bleekselderij.
Met gebakken krieltjes en sardientjes uit blik lijkt het me wel een gezonde maaltijd. :slurp
Ik doe er altijd geraspte wortel doorheen en dan maak ik een dressing met een citroen, yoghurt/ mayo basis.

Maak jij de sardientjes nog aan?
Nee, die vis ik :) met een vorkje op en leg ze op het bord. Ik heb ze in water of in olie.
Ik ga er zo aan beginnen, spitskool is al geschaafd en dan kijk ik wat ik nog toe ga voegen. Te zoet, dan wat fijngesneden augurk,
te zuur, dan nog een appeltje.
De saus maak ik zelf met nog een restje boerenyoghurt (zooo lekker, van de Jumbo, naam van de boer staat er op, het smaakt licht zurig in de richting van bloempap) en citroen, groene kruiden en zo.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Afgelopen week wat uitgebreider gekookt: volkoren couscous met geroosterde groente, gevulde paprika's, pasta met vis etc. Mijn man en ik vonden het heel lekker.

Een vd kinderen vroeg of we weer eens gekookte prei met kaassaus wilde eten en een gehaktbal. Vandaag klaargemaakt en wat was hun reactie ' lekkerste vd hele week, eten we morgen ook weer gewoon andijviestamppot ofzo? :haha '
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:Afgelopen week wat uitgebreider gekookt: volkoren couscous met geroosterde groente, gevulde paprika's, pasta met vis etc. Mijn man en ik vonden het heel lekker.

Een vd kinderen vroeg of we weer eens gekookte prei met kaassaus wilde eten en een gehaktbal. Vandaag klaargemaakt en wat was hun reactie ' lekkerste vd hele week, eten we morgen ook weer gewoon andijviestamppot ofzo? :haha '
De kinderen hadden weer eens trek in shoarma en mijn man wilde dat ook wel eten.
Ik heb voor mezelf een kogelbiefstukje gebakken, met een gekookt aardappeltje en gestoofde - in boter, klein beetje suiker en fijngeknipte peterselie - jonge peentjes.
Gisteravond een poké bowl gemaakt, dochter moest naar pilates en vind dan een lichte maaltijd het fijnst.
Ik had nu de Lassie poké bowl rijst eens meegenomen. Heel makkelijk om klaar te maken.
En er zijn veel variaties mogelijk. Met zalm, met tonijn, met garnalen, met biefstuk, vega.
Ook met de groenten kun je variëren.
Jammer dat AH de juliënne biet niet meer verkoopt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Klinkt lekker mara!

Wij eten vanavond op veler verzoek andijviestamppot ;).
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Nasi met gebakken eieren, kroepoek en saté
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Margriet »

..en vandaag hier door mijn man gerookte kip!! Die is warm uit de smoker zo goed!!
Ik had nog nooit vers gerookte kip gegeten in Nederland! Hier heb ik het wel geleerd!!
Heerrlijk!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Geroosterde aubergine, courgette, wortel, zoete aardappel en krieltjes met ras el hanout kruiden. Daarnaast een hamburger voor de liefhebbers.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Op verzoek, frietjes en kroketten.
Maar het lijkt wel of 90% van Nederland in de airfryer bakt, er zijn vrijwel geen "gewone" snacks meer te vinden.
En als je denkt dat je het gevonden hebt, zijn het vega-snacks.
Ik heb vorige maand een keer kroketten in de oven gebakken, maar dat was geen succes, ze scheurden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

O lekker!

Wij op verzoek sushi. Oudste was afgelopen week jarig en aangezien er nooit iemand op zijn verjaardag komt ( wij zijn op vakantie of de visite), mag hij altijd een restaurant kiezen waar we gaan eten. Toen hij kleiner was, koos hij pannenkoeken, patat of pizza. Twee jaar geleden wilde hij mosselen eten en vanavond sushi.
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Wij aten postelein.
Lekkerste groente die er is
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

Van de week voor het eerst mosselen gegeten, mhaw....ik was niet heel erg enthousiast.
Met de bereiding was niets mis, het was keurig verzorgd, maar nee, ik denk niet zo gauw weer. :)
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Bertiel schreef:Wij aten postelein.
Lekkerste groente die er is
Ik heb het nog nooit gegeten. Het is een beetje spinazieachtig, of heb ik het mis? Hoe maak jij het klaar?

@ terri
Ik ben ook nog zo dol op schaaldieren. Ik blijf het taai vinden.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Margriet »

Vandaag was he gevulde paprikas met een salade en aardbeien voor toe!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

merel schreef:
Bertiel schreef:Wij aten postelein.
Lekkerste groente die er is
Ik heb het nog nooit gegeten. Het is een beetje spinazieachtig, of heb ik het mis? Hoe maak jij het klaar?
5 minuten koken, fijnsnijden, beetje beschuit beetje nootmuskaat
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:
Bertiel schreef:Wij aten postelein.
Lekkerste groente die er is
Ik heb het nog nooit gegeten. Het is een beetje spinazieachtig, of heb ik het mis? Hoe maak jij het klaar?
Nee het smaakt niet naar spinazie hoor. Postelein is licht zuur, tikje scherp. Beetje richting waterkers.
Ik kook het kort en doe er verder niets door.
Je kunt er ook een salade van maken, of bijvoorbeeld op een pizza doen, maar dan na het bakken.
Het was altijd mijn lievelingsgroente.
Veel mensen herinneren het zich als een drabbig slijmerig goedje, maar dat komt omdat het vroeger veel te lang werd gekookt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie