Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Mijn man moest vanochtend naar iemand in een andere plaats en ging daar de supermarkt in.
Alles was er volop!
Het hamsteren blijft echter steeds maar doorgaan.
Waarom hebben de mensen zo weinig vertrouwen?
Er is aangetoond dat de distributiecentra vol staan. Sja, misschien even een tijdje geen groente en fruit uit exotische oorden.
Maar er is volop fruit en groente van Nederlandse bodem.

Zouden er zoveel grote voorraad- en diepvrieskasten staan in Nederlandse huizen?
Wij hebben hier nog een kelder, maar als je met een gezin op een 4 kamerappartementje woont, waar laat je het dan allemaal?
Dat laatste vraag ik me ook echt af. Wij hebben een vriezer met drie laadjes en een halve voorraadkast. En die zijn eigenlijk altijd wel vol.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door refo »

Hoe stelliger gezegd wordt dat hamsteren niet nodig is, hoe meer men denkt dat dat wel nodig is. Zo werkt dat nu eenmaal.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Ik heb altijd voorraad en 1 x per maand vul ik dat aan.
De rest van verse spullen haal ik 1/2 x per week erbij.
Maar ik heb niet van die bizarre voorraden zoals sommigen nu inslaan...
Mijn buurvrouw was gisteren bij de Lidl; wilde sucadelapjes en kipfilet meenemen; uitverkocht (10 uur 's morgens hé), staat ze bij de kassa heeft er een meneer alleen maar pakken vlees bij de vleet op de band én in zijn karretje staan.
Toiletpapier geen rol te krijgen, uiteindelijk 2 pakken bij Aldi kunnen kopen (daar hangt nu wel een mededeling bij: max 2 pakken per klant....

Het is best een rare wereld zo.....
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Chrisje72 »

NOS: Randstad hamstert, andere regio's niet'
In de Randstad hamsteren mensen boodschappen, in andere regio's niet. Dat zegt Marc Jansen van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL). "Daarnaast zijn grote supermarkten sneller leeg dan kleinere", zegt hij. "Dus ga vooral ook naar kleinere winkels."

Mensen kopen nog steeds meer dan nodig, zegt Jansen, waardoor de bevoorrading in sommige gevallen nog achterloopt. Daarom zijn de groothandels nu ook open voor consumenten. "Ik zeg het nog maar eens: hamsteren is echt niet nodig."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Een prima geneesmiddel tegen hamsteren is, het 2e of 3e zelfde artikel heel duur maken.
Dus 1 pak wc papier kost 4 euro, het tweede 100.
Het is redelijk om van bepaalde artikelen 2 stuks tegelijk te nemen, maar meer ook niet.
Eens zien of het dan niet snel over is, als mensen voor een 2e pak pasta 90 euro zouden moeten betalen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Ja dat systeem word in Denemarken ook gehanteerd
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Gritje »

Nou lekker dan wanneer je een groot gezin hebt met hongerige pubers. Dan ben je wat meer dan gemiddeld nodig
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Tiberius »

Je kan wel zeggen ‘niet hamsteren’, maar als Rutte c.s. het in hun hoofd krijgt om de hele zaak op slot te zetten, ben je denk ik toch wel blij dat je wat extra’s hebt.
En dat is geen denkbeeldig scenario, zie het scholenbesluit: vrijdag was het nog de scholen blijven open, en zondag ging opeens alles dicht.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Maar je kan dan beter 20 kilo meel, gejodeerd zout, gedroogde gist en een paar liter slaolie inslaan en zelf brood bakken dan 18 broden in de vriezer stoppen toch?!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Terri »

Tiberius schreef:Je kan wel zeggen ‘niet hamsteren’, maar als Rutte c.s. het in hun hoofd krijgt om de hele zaak op slot te zetten, ben je denk ik toch wel blij dat je wat extra’s hebt.
En dat is geen denkbeeldig scenario, zie het scholenbesluit: vrijdag was het nog de scholen blijven open, en zondag ging opeens alles dicht.
Maar ook al gaat alles dicht, er is dan toch nog wel een mogelijkheid om boodschappen te doen?
Anders blijven al die voorraden liggen in de groothandels en distributie centra.
Per winkel 5 personen (na gelang de grootte) zoiets?
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Maar je kan dan beter 20 kilo meel, gejodeerd zout, gedroogde gist en een paar liter slaolie inslaan en zelf brood bakken dan 18 broden in de vriezer stoppen toch?!
Vandaar dat de meel ook is uitverkocht.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Dodo »

Houdbare melk, havermout en wat suiker.

Brood gaan bakken als je dat nooit hebt gedaan is nog wel een dingetje. En met alleen witmeel voedt het ook niet.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door gallio »

Gritje schreef:Nou lekker dan wanneer je een groot gezin hebt met hongerige pubers. Dan ben je wat meer dan gemiddeld nodig
Stuur die hongerige pubers dan ook naar de supermarkt.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door windorgel »

Bij een lock-down mag je nog boodschappen doen hoor.
Gritje
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 apr 2018, 21:36

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Gritje »

gallio schreef:
Gritje schreef:Nou lekker dan wanneer je een groot gezin hebt met hongerige pubers. Dan ben je wat meer dan gemiddeld nodig
Stuur die hongerige pubers dan ook naar de supermarkt.
En zo extra contactmomenten hebben om besmet te worden :D
Plaats reactie