Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Bloemkoolkerriegehaktovenschotel. Het is wel racen uit mijn werk (dubbele kooktijd: eerst bloemkool en aardappels koken en gehakt rullen, en daarna het hele zaakje nog een halfuur in de oven), maar het ziet er toch naar uit dat ik voor middernacht kan eten. En dat eet ik dan woensdag weer. Ik kook meestal voor twee dagen.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Hendrien »

Stamppot boerenkool met rookworst. Was echt heerlijk en lekker gemakkelijk!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door MarthaMartha »

Ovenschotel vast gemaakt, kunnen we straks van vrije woendagmiddag genieten, het is heerlijk weer.

Ovenschotel: rijst, gehakt met nasikruiden, bosuitjes, flinke peper, dan spitskool en het geheel afgedekt met satesaus.... lekker pittig, lekker makkelijk
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Vanavond een etentje :-). Met twee vriendinnen maak ik een uitgebreide rijsttafel voor onze mannen. Ik heb nassi gemaakt en babi pangang. Neem ook seroendeng en kroepoek mee. Vriendin maakt foe yong hai, gebakken banaan en kip sate. Andere vriendin zorgt voor dessert en drankjes. We voorzien eerst ons eigen kroost van eten en dan gaan we in het huis van een onzer ouders (die op vakantie zijn) met z'n zessen eten. Zo leuk!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Ad Anker »

Snijboonschotel uit de Gezinsgids gemaakt. Was kostelijk.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Terri »

Voor het eerst een hartige taart gemaakt, erg goed gelukt en het was ook nog eens heerlijk!
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Voor herhaling vatbaar dus ;)

Vanavond spaghetti met zelfgemaakte tonijnsaus ( tonijn, 2 kg tomaten, 5 ( punt) paprika's, 500 gr champignons, courgette, ui,wortel, prei en heel veel kruiden)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Van een selderijknollenkwekende b(r)oer kreeg ik een voorraadje knollen. Wie weet er een lekker gerecht mee? Erwtensoep had ik zelf al bedacht, maar dat is in een eenpersoonshuishouden gewoon niet zo handig om te maken. Je kunt er puree van maken. Maar daar houdt mijn fantasie ongeveer op.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Even op Appie kijken, doe ik vaak
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/R- ... olselderij
Het zijn er 140!

Ik gooi knolselderij in vrijwel elke wintermaaltijdsoep en dat is toch wel zo'n één keer per week.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

https://www.hellofresh.nl/recipe/detail ... nbaguette/

Ik begreep van een collega dat deze combi erg lekker was.

Vandaag eten wij rode kool met gehaktballen en zelf gemaakte appelmoes. Morgen penne met tonijn tomatensaus en woensdag boerenkool met worst. Donderdag staat nog open.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Donderdag wordt kliekjes van woensdag en dinsdag :D . Van beide dagen genoeg over om een dag mee te vullen.

@ zita al wat gedaan met de knolselderij?
@ mara welke wintersoepen maak jij altijd?
Laatst gewijzigd door merel op 10 nov 2016, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

Gisteravond witloftaart gemaakt en die ging er zelfs bij de witlofhater goed in. :)
Vanavond spinazie, hier vinden ze spinazie uit de diepvries lekkerder dan verse bladspinazie. :?
Ik bak er knapperige karbonaadjes bij.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door merel »

Welk recept gebruik jij voor die taart mara? Ik houd zelf helemaal niet van witlof, maar zet het wel geregeld op tafel. Ben dus erg benieuwd naar jouw variatie.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

merel schreef:Welk recept gebruik jij voor die taart mara? Ik houd zelf helemaal niet van witlof, maar zet het wel geregeld op tafel. Ben dus erg benieuwd naar jouw variatie.
Ik heb DEZE gemaakt, omdat er ook aardappelen in verwerkt worden. Ik kreeg vorige week bij een 5 kilo aard. een 5 kilo-zak gratis. En om nu elke dag een stamppot te maken? Nee.
Ik heb alleen iets meer aardappel en witlof gebruikt, zodat het een lekkere volle taart werd.

Een andere variatie voor s'zomers is blaadjes witlof vullen met (zelfgemaakte) zalmsalade. Als bijgerechtje bij aardappelen uit de oven, met rozemarijn. Ook voor kinderen geschikt.
Ik wilde ze toch graag alle groenten laten eten, is het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. ;) Gewoon verstoppen of op andere wijze klaarmaken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door MarthaMartha »

Vandaag pannenkoeken bakken... nog even moed verzamelen om te bakken straks. Spek en kaas is al besteld...
Onze pleegdochter mocht kiezen, omdat uit het mentorgesprek bleek dat ze op school echt heel tevreden over haar zijn. Nu dacht ik dat ze lasagne zou kiezen.... zo handig, kun je van tevoren klaar maken en hoef met allemaal kinderen die moe zijn thuis gekomen niet meer zo lang de keuken in... maar het werd anders... ook goed.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie