Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Is dat nou de moeite waard zo,n slowcooker?
Voor hoeveel personen is het?
En zijn er speciale recepten voor?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Ik heb er veel plezier van. Vooral handig voor drukke moeders.... Er zijn wel receptenboeken; naar ik google meestal. Verzamel in een map allerlei recepten. Ben lid van een facebook groep waar iedere dag een recept voorbij komt en allerlei do's en don'ts. In Amerika en Canada hebben de meeste huishoudens wel zo'n pan denk ik. Ik had nu net krap aan genoeg eten, voor 12 personen. Officieel is het voor 8-10 personen die ik heb. De mie hoeft maar 2 minuten te koken; die heb ik er het laatste kwartier voor geschept. De (bevroren)riblappen heb ik samen met een blik champignonnesoep vanmorgen al aangezet. Later op de middag heb ik er gebakken champignons, een zoete punt paprika en de sperziebonen opgelegd. Dat heeft nog een half uur op High gestaan. Daarna pakje kookroom en de mie erdoor geroerd. Je hebt er gewoon weinig omkijken naar. Ik zou hem niet willen missen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

Als ik 2 kinderen zou hebben zou ik hem niet nemen; of ik moest ook een drukke baan buitenshuis erbij hebben.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Lassie »

JolandaOudshoorn schreef:Vandaag boerenkool met indo-twist, morgen stoofschotel.
Ik kreeg vandaag ook nog 8 bollen knoflook. Eens bedenken hoe ik dat ga verwerken. En omdat ik me niet helemaal fit voel, dus vanavond niet naar het koor gaat, durf ik wel een knoflooksoepje te maken. Ben benieuwd...
Heerlijk een teentje knoflook eten.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Orchidee »

Dankjewel voor het delen @Helma
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Mara »

helma schreef:Ik heb er veel plezier van. Vooral handig voor drukke moeders.... Er zijn wel receptenboeken; naar ik google meestal. Verzamel in een map allerlei recepten. Ben lid van een facebook groep waar iedere dag een recept voorbij komt en allerlei do's en don'ts. In Amerika en Canada hebben de meeste huishoudens wel zo'n pan denk ik. Ik had nu net krap aan genoeg eten, voor 12 personen. Officieel is het voor 8-10 personen die ik heb. De mie hoeft maar 2 minuten te koken; die heb ik er het laatste kwartier voor geschept. De (bevroren)riblappen heb ik samen met een blik champignonnesoep vanmorgen al aangezet. Later op de middag heb ik er gebakken champignons, een zoete punt paprika en de sperziebonen opgelegd. Dat heeft nog een half uur op High gestaan. Daarna pakje kookroom en de mie erdoor geroerd. Je hebt er gewoon weinig omkijken naar. Ik zou hem niet willen missen!
Doet mij een beetje denken aan de römertopf. Daar mik je ook alles in, bouillonnetje erbij, in de oven en er kan niks gebeuren.

Wat zijn de don'ts dan bijvoorbeeld?
Gisteren hartige taart met boerenkool gemaakt. Verrassend lekker en hij ging tot de laatste kruimel op.
Vanavond wordt het - op verzoek - een macaronigerecht, met een saus van verse trostomaten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Zita »

Iets vissigs met doperwten. Het is raar, vooraf heb ik nooit zin in vis, terwijl ik het heerlijk vind als ik het eet.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18662
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door helma »

http://www.thekitchn.com/avoid-these-5- ... chn-211183

Zo kom je regelmatig tips tegen. Ik ben echt nog in de ontdekfase.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Lassie »

Boerenkool.
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door emigrant »

Spuiten samen gekookt met gesneden ui.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door JolandaOudshoorn »

emigrant schreef:Spuiten samen gekookt met gesneden ui.
En, was de prik toen weg? ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Jeruzalem rijst, stoofvlees Ras el Hanout (uit Israel), Taboulleh en salade van little gem met avocado, zalm en ei.
Het was heerlijk!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door emigrant »

JolandaOudshoorn schreef:Jeruzalem rijst, stoofvlees Ras el Hanout (uit Israel), Taboulleh en salade van little gem met avocado, zalm en ei.
Het was heerlijk!
Meestal komt Ras el Hanout uit Marokko en omstreken. Het is arabisch voor "het beste uit de winkel": iedere kruidenwinkel heeft zijn eigen recept.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door Vorst »

Rode Kidneybonen met gehakt, ui, paprika, tomaat en haricots verts. Gekruid met cayennepeper en Provençaalse kruiden. En natuurlijk zout.
Was lekker (en gezond). Wel even plannen: weken en koken duurt erg lang.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten.. [4]

Bericht door samanthi »

Vorst schreef:Rode Kidneybonen met gehakt, ui, paprika, tomaat en haricots verts. Gekruid met cayennepeper en Provençaalse kruiden. En natuurlijk zout.
Was lekker (en gezond). Wel even plannen: weken en koken duurt erg lang.
Is ook heel lekker met komijnpoeder en ananas erin.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie