Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Mara schreef: Vrijdag geeft één van de kinderen een bescheiden party, ze komen rond 4 uur dus met avondeten.
Er zitten twee vegetariërs bij, geen hardcore veganisten gelukkig. :sweat
Vanavond geen makkelijke maaltijd met restjes, alles is zo goed als op. :super
Taarten zijn geworden: witte chocola-mascarpone-frambozencheesecake en taart van biscuitdeeg met laagje van lemon curd ertussen,
tweede laagje van room met citroenzest en lepeltje sap, afgetopt met botercreme.

Ik heb het mezelf iets makkelijker gemaakt, met weggooibordjes voor de salade, en bowls om de kleine hapjes in te doen.
Er bleef nog genoeg andere afwas over. :sweat
Het was leuk en gezellig, maar ben blij dat ik dit niet meer een paar keer per jaar hoef te doen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Klinkt lekker mara!

Wij eten vanavond broodjes hamburgers met daarnaast zoete aardappel frietjes. Ik ben benieuwd hoeveel gesputter ik daarover krijg. :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef: Wij eten vanavond broodjes hamburgers met daarnaast zoete aardappel frietjes. Ik ben benieuwd hoeveel gesputter ik daarover krijg. :D
Hier was toen flink gesputter en ik vond het zelf ook niet lekker.
We zijn sowieso geen fan van bataten.
Ook nog geprobeerd in de soep. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

Mara schreef:
Mara schreef: Vrijdag geeft één van de kinderen een bescheiden party, ze komen rond 4 uur dus met avondeten.
Er zitten twee vegetariërs bij, geen hardcore veganisten gelukkig. :sweat
Vanavond geen makkelijke maaltijd met restjes, alles is zo goed als op. :super
Taarten zijn geworden: witte chocola-mascarpone-frambozencheesecake en taart van biscuitdeeg met laagje van lemon curd ertussen,
tweede laagje van room met citroenzest en lepeltje sap, afgetopt met botercreme.

Ik heb het mezelf iets makkelijker gemaakt, met weggooibordjes voor de salade, en bowls om de kleine hapjes in te doen.
Er bleef nog genoeg andere afwas over. :sweat
Het was leuk en gezellig, maar ben blij dat ik dit niet meer een paar keer per jaar hoef te doen.
Petje af @Mara :hi
Ik kan dit helaas fysiek niet meer, maar deed het ook altijd zo graag.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef: Wij eten vanavond broodjes hamburgers met daarnaast zoete aardappel frietjes. Ik ben benieuwd hoeveel gesputter ik daarover krijg. :D
Hier was toen flink gesputter en ik vond het zelf ook niet lekker.
We zijn sowieso geen fan van bataten.
Ook nog geprobeerd in de soep. :nonnon
Het gesputter viel mee en met een citroen, rozemarijn mayo erg lekker.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Terri schreef: Petje af @Mara :hi
Ik kan dit helaas fysiek niet meer, maar deed het ook altijd zo graag.
Ik merkte dat dit flink energievretend is en dat ik geen 3 x 7 meer ben. :sweat Ik was het hele weekend moe.
Wij hebben zelf ooit de lat hoog gelegd, door altijd alles zelf te maken, de verwachtingen van de gasten zijn dan hoog.
Het was 3 jaar geleden dat er een feestje was, dus ik vond ook wel dat er weer eens uitgepakt mocht worden.
De kamer hadden we ontdaan van alle niet noodzakelijke tuttemurrul, statafel en extra stoelen neergezet, en , ze konden buiten zitten!
Grappig dat je dingen staat te maken die je zelf niet lekker vindt (zoals de vegetarische snackballetjes) en die dan in een mum van tijd op zijn.
Wat ik wel gekocht had was pesto en hummus, daar heb ik zelf helemaal niets mee.
Een regelrecht succes waren de blini's met citroenricotta, gerookte zalm en een takje bieslook. :langue
De bloemkoolkerriesoep heb ik later in twee verdeeld, ik vond het zo vrij vlak, dus ik heb in de 2e pan reepjes gerookte kip er door gedaan. Die pan ging schoon leeg.

Omdat er andere keren veel thee werd gedronken, had ik extra, diverse smaken, ingekocht. Neemt er deze keer helemaal niemand thee. :haha
Gelukkig ging al het bier wel op, ook de 0.0.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Gewoon Hollandse pot; sudderlappen, snijbonen en gekookte aardappel. Misschien zelfs wel met griesmeelpudding. :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:Gewoon Hollandse pot; sudderlappen, snijbonen en gekookte aardappel. Misschien zelfs wel met griesmeelpudding. :D
Dat heb ik gisteren gemaakt, maar dan met witlof en zonder griezelmeel. ;)
Vandaag wordt het spaghetti bolognaise, saus maak ik zelf, zonder pakjes en zakjes.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Mara schreef:
merel schreef:Gewoon Hollandse pot; sudderlappen, snijbonen en gekookte aardappel. Misschien zelfs wel met griesmeelpudding. :D
Dat heb ik gisteren gemaakt, maar dan met witlof en zonder griezelmeel. ;)
Vandaag wordt het spaghetti bolognaise, saus maak ik zelf, zonder pakjes en zakjes.
Hoe maak jij de bolognesesaus? Ik gebruik een kilo gehakt, kilo wortel, ui en bleekselderij, 3 blikken tomatenstukjes, 450 cc witte wijn, 20 jeneverbessen, zout en kruidnagel
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef: Hoe maak jij de bolognesesaus? Ik gebruik een kilo gehakt, kilo wortel, ui en bleekselderij, 3 blikken tomatenstukjes, 450 cc witte wijn, 20 jeneverbessen, zout en kruidnagel
Ha ha, ik schreef bolognaise en jij nese. Maar mag allebei, zag ik net. :sweat
Meestal van verse pruimtomaten, maar die waren nogal prijzig.
Dan gebruik ik deze
Afbeelding
Je hebt ook een variant met Italiaanse kruiden, maar die vonden we niet zo lekker. Er overheerste een smaak.
Het gehakt bak ik eerst aan met zout, peper, paprikapoeder, ik voeg later twee gesnipperde rode uien en een blikje tomatenpuree toe.
Een dun fijn gesneden preitje, blokjes courgette, deze keer geen bleekselderij, blokjes paprika en blus het af met deze basissaus.
Aan het einde pas voeg ik een lepeltje Italiaanse kruiden toe en verse basilicumblaadjes.
Maar het smaakt telkens anders, ik heb een "losse hand" van kruiden. ;)

Deze saus is ook heerlijk om tomatensoep van te maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Pannenkoeken, maar om de een of andere reden mislukken de spekpannenkoeken.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Ambtenaar »

Vandaag eten we sushi.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door J.C. Philpot »

Zaterdag=friet
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mannetje »

J.C. Philpot schreef:Zaterdag=friet
+1
-
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Bertiel »

Wij hadden ook friet op de buitengewoon aangename startdag van onze gemeente waar we ook stil stonden bij het 25 jarig jubileum van onze predikant in de gemeente
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie