Kleine ergernissen [2]

Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Kleine ergernissen [2]

Bericht door Ander »

helma schreef:
Zita schreef: Zusjelief is naar Middelharnis geweest. 't Is een verbazingwekkende winkel. Van buiten ziet het er nogal aftands uit. Binnen ook. De bruidsmode zit op zolder. Bij vorige bruidsmodezaken waren er koffiehoekjes en werd je daar eerst geinstalleerd en werd er een voorgesprekje gehouden. Hier riep zusje: niet strapless, geen halter, geen bolero, geen jasje! Toen werden de jurken die daaraan voldeden tevoorschijn gesleept. Ze hingen aan een plint, met daarachter aan een rek de overjarige jurken. Gewoon lekker alles passen, zei de verkoopster. Zus heeft gewoon lekker alles gepast. Er was wel wat meer keus dan in andere winkels wat betreft niet-strapless, maar DE jurk zat er nog niet bij. Bovenstukje van de ene met rok van de andere zou wel gaaf zijn, maar zus koopt liever een hele jurk, want dan weet ze precies hoe het wordt. De verkoopster was super. Ze dacht mee, gaf het duidelijk aan als een jurk erg duur zou worden, adviseerde om nog eens goed op internet rond te kijken, totaal niet opdringerig, niet geheimzinnig over het merk van de leukste jurk. Je mocht zelf in de rekken kijken, en het gaf niet als er wat kleerhangers+jurken niet aan de plint bleven hangen. Een jurk die gepast was, legde ze zelf ook rustig even op de grond. De sluiers en hoepels lagen op een grote berg, de handschoenen op een andere berg. Ze denkt ook praktisch: een bruid moet met de hele entourage van sluier en sleep en stola en wat er verder maar bijkomt, oefenen met zwaaien, knielen enzovoorts. Dat wordt allemaal geoefend.
Kortom: als je gaat voor een sjieke ambiance, een perfecte omgeving enzovoorts, ga dan niet naar Annette. Voor een supermeedenkende, hartelijke verkoopster, jurken in allerlei prijsklassen (vanaf 300 euro voor een goede jurk), keuze in kuise en minder kuise jurken, en ruimte voor eigen iniatief, is Annette geweldig.
Overigens zei de verkoopster dat de strapless-jurken-hype in refokringen pas de afgelopen drie jaar is doorgedrongen. Het is heel snel gegaan. Eerst was het jasje de hele dag aan, toen met de foto's uit, toen met het diner uit, toen met de feestavond uit, en nu zijn er al heel veel refobruiden die het alleen tijdens de kerkdienst even aantrekken. Het verbaasde haar ook.

:yahoo dan is er daar nog niets veranderd!!
haha, dat klopt. Ik heb er eens schoenen gekocht. Er stond er maar één schoen in de winkel, de andere stond al héél lang in de etalage. Dus een enorm kleurverschil. Meneer vond het wel meevallen... :) zo gaat dat. 't Is er echt een bende (de schoenen staan in de kelder) maar wel grappig en erg behulpzaam.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Gabrielle schreef:kun je tegenwoordig alleen maar kant-en-klaar jurken kopen dan ?
die van mij was een eigen ontwerp van een bruidsmodezaak, maar
je kreeg een nieuwe jurk, helemaal volgens jouw maten. wat je maar veranderen
wilde, kon, hoger, lager, lange mouw, korte mouw etc.
iedere jurk werd speciaal gemaakt, in eigen atelier, dus geen confectie.
en dat is ideaal natuurlijk.
zoiets bestaat toch nog wel ?
Je kunt een jurk speciaal laten maken. Sowieso is een jurk uit een winkel in het algemeen een pas-jurk, en wordt de uiteindelijke jurk op maat besteld. Je kunt een tussenvorm doen, waarbij je uitgaat van een bepaalde jurk, maar daar allerlei veranderingen op aanbrengt. Mouwen eraan of eraf, hals anders, rok anders. Dat doen bruidsmodezaken vaak zelf, als ze een goed atelier hebben. En er zijn inderdaad bruidsmodezaken die echt helemaal voor jou ontwerpen. Dat is aan de ene kant leuk, omdat je dan een unieke jurk hebt die helemaal naar eigen wens is. Aan de andere kant is het een beetje risky: je moet maar afwachten hoe de jurk wordt, als hij tegenvalt, zit je er toch aan vast.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lassie »

Volgens mij kun je gewoon een jurk laten maken een proefjurk en als die helemaal naar je zin is dan van de echte stof laten maken!?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kleine ergernissen

Bericht door JolandaOudshoorn »

*girly* schreef:Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
Hij is prachtig! En je zag er stralend uit!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:
*girly* schreef:Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
Hij is prachtig! En je zag er stralend uit!
Dat vind ik ook!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
*girly*
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:36
Locatie: overijssel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door *girly* »

:blush Dank jullie wel! Dat ik straalde heb ik meer te horen gekregen....En nu ik de foto's nog 's bekijk, valt me op hoe trots mn man kijkt op sommige foto's! Haha! :humhihi
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Gebruikersavatar
Oude-Waarheid
Berichten: 1822
Lid geworden op: 02 sep 2005, 23:42
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Oude-Waarheid »

*girly* schreef::blush Dank jullie wel! Dat ik straalde heb ik meer te horen gekregen....En nu ik de foto's nog 's bekijk, valt me op hoe trots mn man kijkt op sommige foto's! Haha! :humhihi
Vind ze ook echt heel mooi :super
Kan me voorstellen dat je man trots keek (kijkt) :)
Gebruikersavatar
Droelie
Berichten: 1026
Lid geworden op: 09 mar 2009, 20:20
Locatie: Goesssssssss
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Droelie »

Een beetje showen met een foto die ik gemaakt heb.. Kan je wel he.... :fouet :slurp
« McCain, een vleugje magie »
« Il y a de la magie dans McCain ».


www.kralenjans.webs.com
*girly*
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:36
Locatie: overijssel

Re: Kleine ergernissen

Bericht door *girly* »

Oh ja...de foto's zijn ehhh gedeeltelijk 'made bij Droelie', waarvoor mijn grote dank!
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

respect voor bruid(sjurk) en fotograaf dan :super
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

*girly* schreef:Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
Dankje voor de foto's! Je staat er inderdaad stralend op! Ik heb de linkjes doorgestuurd naar zuslief, maar die is nog steeds niet van zins een halter/strapless/bolero/jasje aan te schaffen. Ach, het moet haar droomjurk worden, al lijkt het voor haar op t moment meer op een nachtmerrie. Binnenkort holt ze weer naar Bodegraven, naar Elzelina.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

't Is toch wel leuk als je een kopie van je pensioenoverzicht opvraagt, omdat het origineel is kwijtgeraakt. Het ABP mailt terug: u kunt het inzien op de website. Uw persoonlijke code, die nodig is om in te loggen, vindt u op pagina 4 van uw pensioenoverzicht. :bobo
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:'t Is toch wel leuk als je een kopie van je pensioenoverzicht opvraagt, omdat het origineel is kwijtgeraakt. Het ABP mailt terug: u kunt het inzien op de website. Uw persoonlijke code, die nodig is om in te loggen, vindt u op pagina 4 van uw pensioenoverzicht. :bobo
Ja, daar is echt over nagedacht....

Op m'n werk kreeg ik op één dag twee brieven van de Kamer van Koophandel. Er waren enkele mutaties geweest in de gegevens, we zijn verhuisd, maar in de ene brief werd bevestigd dat alle mutaties nu waren verwerkt, inclusief de adreswijziging. Om dat te bewijzen was een uitdraai bijgevoegd met de meest actuele gegevens.
In de andere brief, op dezelfde dag verstuurd als die eerste, werd ons gevraagd om de adresgegevens te controleren en zo nodig te verbeteren. Waarbij het oude adres nog stond afgedrukt.
Héél erg efficient :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Zita schreef:
*girly* schreef:Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
Dankje voor de foto's! Je staat er inderdaad stralend op! Ik heb de linkjes doorgestuurd naar zuslief, maar die is nog steeds niet van zins een halter/strapless/bolero/jasje aan te schaffen. Ach, het moet haar droomjurk worden, al lijkt het voor haar op t moment meer op een nachtmerrie. Binnenkort holt ze weer naar Bodegraven, naar Elzelina.
Voor wie zich nog verdiept in het trouwjurkenverhaal: Elzelina was ge-wel-dig, volgens zus. Eén klant tegelijk. De winkel is in tweeën gedeeld: vooraan trouwjurken, achterin een gordijn waarachter een heel groot pasgedeelte zit. Je zit dus niet samen met een verkoopster helemaal klem in zo'n veel te klein pashokje. De winkel wordt gerund door twee zussen, die allebei heel goed meedenken. Bij iedere jurk wordt de a.s. bruid van top tot teen aangekleed, dus met sluier en hoepel en dergelijke toestanden. Je kunt dan pas goed zien hoe de jurk in het echt zal zijn. Bij één jurk hoorde ma zusjelief vanachter het gordijn zuchten: Oooooooh, wat moooooooii! Die was inderdaad mooi, aldus ma en schoonma. Maar het was niet de jurk die zus vooraf in gedachten had, dus ze gaat er een nachtje over slapen, en ik denk dat ze heel hard terugrent naar Elzelina. Ma heeft uitgebreid betoogd dat het natuurlijk leuk is om een jurk te willen die heel anders is dan die iedereen heeft, maar dat het onzin is om je keuze te laten bepalen door al die anderen. Ze moet gewoon kiezen wat ze zelf mooi vindt. En dat was die éne.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MarthaMartha »

Zita schreef:
Zita schreef:
*girly* schreef:Even heel eigenwijs, want mijn 'lapje' voor om 'n normaal decolleté te creeëren viel bijna niemand op dat 'ie er tussne was gezet, het leek zo te horen...
(Even bij gebrek aan betere/duidelijkere foto's )
http://img23.imageshack.us/img23/3138/img9849v.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/8693/46ca24f.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/4862/img9762u.jpg
De foto's kreeg ik niet op acceptabel formaat, dus dan maar even een link ;-)

Oh ja... ik bedoel het niet opdringerig, maar ik wil alleen even laten zien dat er veel mogelijk is, zonder dat het zo 'in-elkaar-geflanst' uit ziet!
En nog evne over de prijs; ik vond vaak; hoe goedkoper, hoe meer bloot! Oké ik heb nou ook niet de meest-bedekkende-jurk, maar ik vond hem toch écht wel netjes! :huhu
Dankje voor de foto's! Je staat er inderdaad stralend op! Ik heb de linkjes doorgestuurd naar zuslief, maar die is nog steeds niet van zins een halter/strapless/bolero/jasje aan te schaffen. Ach, het moet haar droomjurk worden, al lijkt het voor haar op t moment meer op een nachtmerrie. Binnenkort holt ze weer naar Bodegraven, naar Elzelina.
Voor wie zich nog verdiept in het trouwjurkenverhaal: Elzelina was ge-wel-dig, volgens zus. Eén klant tegelijk. De winkel is in tweeën gedeeld: vooraan trouwjurken, achterin een gordijn waarachter een heel groot pasgedeelte zit. Je zit dus niet samen met een verkoopster helemaal klem in zo'n veel te klein pashokje. De winkel wordt gerund door twee zussen, die allebei heel goed meedenken. Bij iedere jurk wordt de a.s. bruid van top tot teen aangekleed, dus met sluier en hoepel en dergelijke toestanden. Je kunt dan pas goed zien hoe de jurk in het echt zal zijn. Bij één jurk hoorde ma zusjelief vanachter het gordijn zuchten: Oooooooh, wat moooooooii! Die was inderdaad mooi, aldus ma en schoonma. Maar het was niet de jurk die zus vooraf in gedachten had, dus ze gaat er een nachtje over slapen, en ik denk dat ze heel hard terugrent naar Elzelina. Ma heeft uitgebreid betoogd dat het natuurlijk leuk is om een jurk te willen die heel anders is dan die iedereen heeft, maar dat het onzin is om je keuze te laten bepalen door al die anderen. Ze moet gewoon kiezen wat ze zelf mooi vindt. En dat was die éne.
wow... na de trouwdag willen we natuurlijk wel een plaatje als dank voor het meedenken :hum
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten