Kleine ergernissen [2]

alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door alias »

Zita schreef:
Auto schreef:
Zita schreef:Enkel glas (gedeeltelijk glas in lood) in de woonkamer. We waaien (en vriezen) zowat van de bank af. Vanmiddag de hele kamer op z'n kop gezet, zodat we niet meer in de buurt van de ramen zitten. Nu dus wel opgepropt met de banken en stoelen in een hoek, maar ach, da's wel weer gezellig.
Je zou helma eens moeten vragen hoe de kasteelheer het bij hun heeft opgelost bij hun voorraam ;)
Helma! Hoe heeft de kasteelheer het opgelost?
Onze kat krijgt de zenuwen van de omgebouwde kamer, en we krijgen het nog steeds niet warmer gestookt dan 17,5 graden. Als je aan het werk bent, is dat een prima temperatuur, maar voor een rustige zondag misschien wel wat fris.
TIP: http://www.marktplaats.nl/z/huis-en-inr ... goryId=504
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door helma »

helma schreef:
Mara schreef:Dat is irritant, maar meer omdat je geen goed antwoord krijgt. Wel beloven, maar niet doen.
Had je het anders niet gedaan, of maakt dat op zich niets uit?
Wij hebben nu een stuk of 8,9 dagboeken inmiddels, we zijn op 1 januari gewoon weer in een oude begonnen.
Is zodoende weer nieuw.
Het gaat mij niet perse om het dagboek, maar ik vind het super slordig
Onze dochter had de HSV met Psalmen op haar verlanglijstje staan; zo'n gratis dagboek erbij is dan leuk.
Als ze zo'n actie hebben dan verwacht je toch gewoon dat je hem krijgt? Als je zo'n actie verzint hou je er dan ook aan of verzin hem niet.
Vandaag beide uitgevers nog maar een mail gestuurd; de laatste belofte was op 7 januari; dat ik het dagboek eind van die week binnen zou hebben.
Het gaat me nu niet meer om het dagboek (die heeft ze al van iemand anders gekregen voor haar verjaardag) maar om het principe. :barbare
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door helma »

Yes! Vandaag doet den Hertog het dagboek op de post! :huhu
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door dennis »

helma schreef:Yes! Vandaag doet den Hertog het dagboek op de post! :huhu
Hoe een ergernis kan leiden tot een overwinning...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Mara »

Dan ben je het nu aan het uitpakken :quoi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18722
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door helma »

yes; binnen!
andere dochter blijgemaakt :huhu
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10452
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Zita »

Mensen die je even heel makkelijk vertellen waarvoor je dankbaar moet zijn. Ja, tuurlijk kunnen dingen altijd erger. Maar daar kun je niet zoveel mee. En dankbaar zijn gaat niet op het commando van een ander.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Hendrikus »

Zita schreef:Mensen die je even heel makkelijk vertellen waarvoor je dankbaar moet zijn. Ja, tuurlijk kunnen dingen altijd erger. Maar daar kun je niet zoveel mee. En dankbaar zijn gaat niet op het commando van een ander.
Tja, doet me denken aan wijlen mijn opa. Die werd op 't laatst ook nogal hulpbehoevend. Oma zei vaak "wees toch blij dat je...." nou ja, de ene keer dit, de andere keer dat: net wat je zegt, 't kan altijd nog erger. Maar dat "wees toch blij dat..." werd opa soms ook teveel, en dan barstte hij wel eens uit "ik moet ook altijd maar blij zijn!"
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Zita schreef:Mensen die je even heel makkelijk vertellen waarvoor je dankbaar moet zijn. Ja, tuurlijk kunnen dingen altijd erger. Maar daar kun je niet zoveel mee. En dankbaar zijn gaat niet op het commando van een ander.
Tja, doet me denken aan wijlen mijn opa. Die werd op 't laatst ook nogal hulpbehoevend. Oma zei vaak "wees toch blij dat je...." nou ja, de ene keer dit, de andere keer dat: net wat je zegt, 't kan altijd nog erger. Maar dat "wees toch blij dat..." werd opa soms ook teveel, en dan barstte hij wel eens uit "ik moet ook altijd maar blij zijn!"
Blij blij mijn hart is altijd blij... leerden we op de basisschool in Ons Dorp.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 feb 2013, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:...............in Ons Dorp.
Lees ik dit goed, DIA??? Noem jij Rijssen een dorp?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:...............in Ons Dorp.
Lees ik dit goed, DIA??? Noem jij Rijssen een dorp?
Nee dat was mijn geboortedorp, waar ik geboren en getogen ben.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Simon »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
Zita schreef:Mensen die je even heel makkelijk vertellen waarvoor je dankbaar moet zijn. Ja, tuurlijk kunnen dingen altijd erger. Maar daar kun je niet zoveel mee. En dankbaar zijn gaat niet op het commando van een ander.
Tja, doet me denken aan wijlen mijn opa. Die werd op 't laatst ook nogal hulpbehoevend. Oma zei vaak "wees toch blij dat je...." nou ja, de ene keer dit, de andere keer dat: net wat je zegt, 't kan altijd nog erger. Maar dat "wees toch blij dat..." werd opa soms ook teveel, en dan barstte hij wel eens uit "ik moet ook altijd maar blij zijn!"
Blij blij mijn hart is altijd blij... leerden we op de basisschool in Ons Dorp.
bij ons was het een ''boos bollletje''
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door François Turretini »

Een kleine ergenis van mij is dat meneer Claude Debussy het in zijn compositie 'Clair de Lune' niet nodig vond om op te schrijven dat hij van maatsoort wisselt, maar gewoon ineens maar acht achtsten opschrijft in een 9/8 maat, en er doodleuk 'Rubato' boven schrijft. :fouet
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door Afgewezen »

Dat geknuffel op RF.
Schat... en: :oops :oops :oops :oops
Mag het misschien een onsje minder?
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Kleine ergernissen [2]

Bericht door MarthaMartha »

Afgewezen schreef:Dat geknuffel op RF.
Schat... en: :oops :oops :oops :oops
Mag het misschien een onsje minder?
Voor jou: :fleur

(ik vond dat schat wel lief eigenlijk)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gesloten