Voorstellen

DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Welkom! Levenswijsheid en geleerdheid gaan niet altijd samen hoor.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Voorstellen

Bericht door Wandelende »

Zeeuwse huisvrouw schreef:Hallo,
Ik wil me voorstellen als nieuw lid op dit forum.
Ik lees als gast al heel wat jaartjes mee, heb ook al veel geleerd van jullie waardige en respectvolle discussies in het verleden waarvoor hartelijk dank! ( het liefdevolle en respectvol naar elkaar toe dat mis ik de laatste tijd wel een beetje).
Nu wat meer tijd over, dus wie weet kan ik her en der eens wat op reageren, al zullen dat geen hoog niveau bijdrages zijn, want dat talent/ niveau bezit ik niet. Wel mag ik weten geborgen te zijn in het bloed van Christus, bestuur ik graag de Bijbel met kanttekeningen, al met al daardoor best wat geleerd waardoor ik misschien af en toe wat kan plaatsen.
Welkom!
En de wijsheid die je noemt gaat alle wijsheid ver te boven.
(~)
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Dank voor jullie warm welkom!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10441
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Voorstellen

Bericht door Zita »

Welkom! :fleur
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voorstellen

Bericht door huisman »

Als huisman moet ik een huisvrouw natuurlijk ook welkom heten ( ook al is het een zeeuwse huisvrouw :huhu )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: Voorstellen

Bericht door GJdeBruijn »

Fijn zo'n positieve binnenkomer! Welkom Zeeuwse Dame.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Voorstellen

Bericht door Mistig »

Welkom, Zeeuwse Huismoeder. Ik zie uit naar uw bijdragen!
Ik besef me dat ik mezelf nooit echt heb voorgesteld. Deze pagina heb ik dan eigenlijk ook nog nooit echt gezien.

Ik ben een jongeman tegen de 30 jaar uit Capelle aan den IJssel. Hiervoor jarenlang in Rotterdam gewoond.
Voordat ik vorig jaar lid werd van dit forum las ik ook al regelmatig mee. Wat me, net als de Zeeuwse Huismoeder, opvalt is dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan die nu is. Desondanks blijven de discussies waardevol. Daar hoop ik dan ook graag aan mee te doen, en dat doe ik af en toe dan ook al. Overigens houd ik er niet van om de discussies scherp te voeren.
Mijn grote hobby is het bestuderen van theologische werken. Hierbij heb ik een voorkeur voor de puriteinen.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Voorstellen

Bericht door Roeline »

Mistig schreef:Welkom, Zeeuwse Huismoeder. Ik zie uit naar uw bijdragen!
Ik besef me dat ik mezelf nooit echt heb voorgesteld. Deze pagina heb ik dan eigenlijk ook nog nooit echt gezien.

Ik ben een jongeman tegen de 30 jaar uit Capelle aan den IJssel. Hiervoor jarenlang in Rotterdam gewoond.
Voordat ik vorig jaar lid werd van dit forum las ik ook al regelmatig mee. Wat me, net als de Zeeuwse Huismoeder, opvalt is dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan die nu is. Desondanks blijven de discussies waardevol. Daar hoop ik dan ook graag aan mee te doen, en dat doe ik af en toe dan ook al. Overigens houd ik er niet van om de discussies scherp te voeren.
Mijn grote hobby is het bestuderen van theologische werken. Hierbij heb ik een voorkeur voor de puriteinen.

Ha Mistig,
leuk, deze achtergrondinfo. Geen slechte hobby heb je.
Ik moest wel even grinniken. Gek genoeg dacht ik dat je een vrouw van middelbare leeftijd zou zijn. Nergens op gebaseerd, ik stel me altijd automatisch mensen voor achter de nicknames en zo zie je maar: dat slaat dus meestal nergens op.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Voorstellen

Bericht door Mistig »

Roeline schreef:
Mistig schreef:Welkom, Zeeuwse Huismoeder. Ik zie uit naar uw bijdragen!
Ik besef me dat ik mezelf nooit echt heb voorgesteld. Deze pagina heb ik dan eigenlijk ook nog nooit echt gezien.

Ik ben een jongeman tegen de 30 jaar uit Capelle aan den IJssel. Hiervoor jarenlang in Rotterdam gewoond.
Voordat ik vorig jaar lid werd van dit forum las ik ook al regelmatig mee. Wat me, net als de Zeeuwse Huismoeder, opvalt is dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan die nu is. Desondanks blijven de discussies waardevol. Daar hoop ik dan ook graag aan mee te doen, en dat doe ik af en toe dan ook al. Overigens houd ik er niet van om de discussies scherp te voeren.
Mijn grote hobby is het bestuderen van theologische werken. Hierbij heb ik een voorkeur voor de puriteinen.

Ha Mistig,
leuk, deze achtergrondinfo. Geen slechte hobby heb je.
Ik moest wel even grinniken. Gek genoeg dacht ik dat je een vrouw van middelbare leeftijd zou zijn. Nergens op gebaseerd, ik stel me altijd automatisch mensen voor achter de nicknames en zo zie je maar: dat slaat dus meestal nergens op.
Haha, en daar kan ik me dan weer niets bij “voorstellen”. :haha
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Mistig schreef:Welkom, Zeeuwse Huismoeder. Ik zie uit naar uw bijdragen!
Ik besef me dat ik mezelf nooit echt heb voorgesteld. Deze pagina heb ik dan eigenlijk ook nog nooit echt gezien.

Ik ben een jongeman tegen de 30 jaar uit Capelle aan den IJssel. Hiervoor jarenlang in Rotterdam gewoond.
Voordat ik vorig jaar lid werd van dit forum las ik ook al regelmatig mee. Wat me, net als de Zeeuwse Huismoeder, opvalt is dat de sfeer een paar jaar geleden anders was dan die nu is. Desondanks blijven de discussies waardevol. Daar hoop ik dan ook graag aan mee te doen, en dat doe ik af en toe dan ook al. Overigens houd ik er niet van om de discussies scherp te voeren.
Mijn grote hobby is het bestuderen van theologische werken. Hierbij heb ik een voorkeur voor de puriteinen.
Mooi om wat achtergrond info te lezen. U bent dan een lid waar ik dan weer op een andere manier veel van kan leren. Ik zie uit naar uw bijdragen!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door Orchidee »

Zeeuwse huisvrouw schreef:Dank voor jullie warm welkom!
Wat leuk, een schoonzus op het forum!
Had het nog zo tegen je gezegd: begin er nu niet aan, dit forum bezorgd je (soms) slapeloze nachten!Afbeelding
Maar, alle gekheid op een stokje!
Van harte welkom!Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17326
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:
Zeeuwse huisvrouw schreef:Dank voor jullie warm welkom!
Wat leuk, een schoonzus op het forum!
Had het nog zo tegen je gezegd: begin er nu niet aan, dit forum bezorgd je (soms) slapeloze nachten!Afbeelding
Maar, alle gekheid op een stokje!
Van harte welkom!Afbeelding
Ik vind dit forum vaker slaapverwekkend. :baille
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Brbndr
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 mei 2018, 00:02

Re: Voorstellen

Bericht door Brbndr »

Hallo Allemaal,

Ik lees ongeveer 6 maanden mee. Ik wilde af en toe reageren maar was geen lid. De topic over de tale Kanaäns heb me over de streep getrokken. Ik hoop dat we van elkander kunnen leren an als er iets is waar ik verkeerd in ben laat me het maar gerust weten.
Cirdan
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jan 2014, 14:42

Re: Voorstellen

Bericht door Cirdan »

Ook ik lees al langere tijd mee, maar wil toch wat actiever gaan meedoen.
Ik ben een jongeling, 25-30 uit het midden van het land en ik ben niet opgegroeid in de reformatorische gezindte, maar via mijn studentenvereniging (ten diepste de leiding Gods) in aanraking gekomen met de reformatorische prediking en overgekomen.
Ik houd van lezen en het bestuderen van oudere geschriften (zowel historisch als theologisch van aard).

Verstuurd vanaf mijn LG-D505 met Tapatalk
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Welke vereniging, als ik het vragen mag? Het woord jongeling ken ik niet meer als een onderdeel van een gereformeerde subcultuur, namelijk.
Plaats reactie