Voorstellen

OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Voorstellen

Bericht door OutOfTheBox »

Dag allen,

Hierbij kort wie ik ben. Woonachtig in centraal Nederland, getrouwd, ben 39 jaar en heb 5 kids, belijdend lid van de Gereformeerde Gemeenten. M'n naam OutOfTheBox is niet geheel onwillekeurig gekozen, want houd niet van hokjes en vakjes en wil graag zelf nadenken en ergens een mening over vormen.

Leuk om mee te gaan schrijven, weet niet hoeveel tijd ik hiervoor ga hebben, maar goed, dat gaan we wel zien.

Groeten OOTB
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

OutOfTheBox schreef:Dag allen,

Hierbij kort wie ik ben. Woonachtig in centraal Nederland, getrouwd, ben 39 jaar en heb 5 kids, belijdend lid van de Gereformeerde Gemeenten. M'n naam OutOfTheBox is niet geheel onwillekeurig gekozen, want houd niet van hokjes en vakjes en wil graag zelf nadenken en ergens een mening over vormen.

Leuk om mee te gaan schrijven, weet niet hoeveel tijd ik hiervoor ga hebben, maar goed, dat gaan we wel zien.

Groeten OOTB
Welk reclamebureau hebt u ingeschakeld voor uw originele naam? We hopen u misschien nader te leren kennen.
Als we niets posten lezen we wel mee.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Welkom.

Afgezien van het Engels klinkt het mij goed in de oren;-)
Online
Zeeuw
Berichten: 11587
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuw »

Welkom buiten de doos (om DDD wat tegemoet te komen), fijne tijd op het forum!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

Welkom, @OutOfTheBox!!!

Kan jij geen Engels, @DDD? :jongle
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
OutOfTheBox
Berichten: 158
Lid geworden op: 22 okt 2018, 20:52

Re: Voorstellen

Bericht door OutOfTheBox »

Thanks....eh dank voor dit welkom :)
Online
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Jantje schreef:Welkom, @OutOfTheBox!!!

Kan jij geen Engels, @DDD? :jongle
Ja hoor. Maar ik ben geen fan van het Engels in het dagelijks spraakgebruik en in het onderwijs.

Al heb ik wel vrienden die half Engels praten. Dat beschouw ik dan maar als een leeftijdsverschil en als je al in vier landen hebt gewoond voordat je 30 bent en veel internationale vrienden hebt, snap ik dat ook wel een beetje. Maar ik blijf het vervelend vinden dat je bijvoorbeeld in Amsterdam geregeld niet in het Nederlands eten kunt bestellen omdat de bediening gewoon geen Nederlands spreekt. Daar ben ik dan echt niet blij mee.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

Helder! Ik kan je vertellen dat we het op dít punt 100% eens zijn.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Voorstellen

Bericht door Mistig »

OutOfTheBox schreef:Dag allen,

Hierbij kort wie ik ben. Woonachtig in centraal Nederland, getrouwd, ben 39 jaar en heb 5 kids, belijdend lid van de Gereformeerde Gemeenten. M'n naam OutOfTheBox is niet geheel onwillekeurig gekozen, want houd niet van hokjes en vakjes en wil graag zelf nadenken en ergens een mening over vormen.

Leuk om mee te gaan schrijven, weet niet hoeveel tijd ik hiervoor ga hebben, maar goed, dat gaan we wel zien.

Groeten OOTB
Welkom! Ik zie uit naar de bijdragen. Ik hoop dat deze opbouwend en positief zijn. Maar gezien bovenstaande opmerking zal dat wel goed komen! Ik ben overigens meer een lezer dan een schrijver.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5395
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Voorstellen

Bericht door pierre27 »

Jantje schreef:Helder! Ik kan je vertellen dat we het op dít punt 100% eens zijn.
:super
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Voorstellen

Bericht door Herman »

Toch is dit een netelige questie. Mijnheer OutoftheBox zit nu bij mij in het hokje 'wil niet in een hokje gestopt worden', met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Voorstellen

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Toch is dit een netelige questie. Mijnheer OutoftheBox zit nu bij mij in het hokje 'wil niet in een hokje gestopt worden', met alle gevolgen van dien.
+1:D
Maar de gevolgen zouden soms ook weleens positief kunnen zijn...
Je kan zo vastgeroest zitten in een hokje, dat je aan tunnelvisie gaat doen. ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorstellen

Bericht door J.C. Philpot »

Ik denk dat de meeste personen wel in een hokje gestopt willen worden, maar wellicht soms een ander hokje dan de gangbare hokjes. Of een ruimer hokje, of af en toe in een verschillend hokje.

In welk hokje wil ik geplaatst worden?

Zoals de volgelingen van de Messias in Antiochië voor het eerst in het hokje christenen werden gestopt (Handelingen 11:26), wil ik dat ik door anderen ook in dat hokje word gestopt. Ik denk er vaak over na: is mijn gedrag zodanig dat anderen dat echt zouden doen? Hoewel het belangrijkste natuurlijk is dat ik van Godswege in dat hokje ben geplaatst.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Voorstellen

Bericht door Wandelende »

J.C. Philpot schreef:Ik denk dat de meeste personen wel in een hokje gestopt willen worden, maar wellicht soms een ander hokje dan de gangbare hokjes. Of een ruimer hokje, of af en toe in een verschillend hokje.

In welk hokje wil ik geplaatst worden?

Zoals de volgelingen van de Messias in Antiochië voor het eerst in het hokje christenen werden gestopt (Handelingen 11:26), wil ik dat ik door anderen ook in dat hokje word gestopt. Ik denk er vaak over na: is mijn gedrag zodanig dat anderen dat echt zouden doen? Hoewel het belangrijkste natuurlijk is dat ik van Godswege in dat hokje ben geplaatst.
Ik vraag mij af of de meeste personen wel echt in een hokje geplaatst willen worden. Misschien komt het ook wel doordat christenen in de Westerse wereld zich over het algemeen ontzettend veel kunnen permiteren en dus ook het zichzelf kunnen veroorloven om in hokjes te denken. Ook ik.

Als we daar tegenover alleen al denken aan christenen in Noord-Korea, daar is maar één mogelijkheid en dat is dat het om Jezus Christus moet draaien en verder kunnen ze zich alleen maar bezig houden met eten en veiligheid. ;)
(~)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Voorstellen

Bericht door J.C. Philpot »

Dat is ook zo hoor, Wandelende. En uiteindelijk blijven er maar twee hokjes over. Ook voor ons verrijkte westerlingen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie