Voorstellen

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

refo schreef:
-DIA- schreef:
MarthaMartha schreef:
-DIA- schreef: Ik zal zo wat te denken, hoe ik nog wat bijdragen aan dit forum zou kunnen
leveren, op de manier waarop mijn beste stadsgenoot Gijs83 het ook doet:
Niet geheel aan het zicht onttrekken. Ik speelde met de gedachte om bijvoorbeeld
"Het gedicht van de week" te plaatsen.
Of: "Het citaat van de week". En net als mijn voorbeeld Gijs83, niet teveel
reageren. De gedichten of citaten kunnen dan door ieder persoonlijk worden
overdacht, of bemediteerd zonder dat er onnodige en onheilige discussies over
ontstaan.
Ik heb nog wel een idee voor je:
Ooit begon jij het grote weertopic, kun jij ons niet een beetje van de weersverwachtingen enzo voorzien? en dan bijvoorbeeld van knmi en weeronline ofzo, jij weet beter dan ik waar je de informatie het beste vandaan kan halen....
En volgens mij heeft dat ook wel jouw belangstelling en weet je dat het geen hete discussies oplevert!
Het is maar een idee...
Dat was destijds ook mijn idee. Niet alleen over het actuele weer, maar ook over de
achtergronden bij het weer. Daartoe startte ik het populair-wetenschappelijk magazine
WeerWeetjes. Helaas is destijds mij computer gecrasht, en al mijn 'verzamelde werken'
omtrent de achtergronden bij het weer was ik daarmee ook kwijt... Ik heb ze gelukkig
wel uitgeprint. Maar om deze weer over te typen is me toch wat teveel werk.
Overigens blijft het weer me wel boeien.
Alles scannen en een leesbare pdf van maken.
Dat kan ik eventueel wel voor je doen.
Mooi aangeboden, maar de lay-out vind ik zacht gezegd, een beetje
verouderd en niet meer geheel van deze tijd.... Voorts zitten ze in ringmappen.
zodat je bij de A4'tjes steeds 23 gaatjes aan ze zijkant ziet. Verder (en dat
is ook een nadeel) heb ik in de uitgeprinte blaadjes niet van illustraties
en grafieken voorzien. Dat is iets wat ik nu wel zou doen, en het zou de leesbaarheid
zeker ook verhogen.
En natuurlijk is een onderwerp als 'het weer' altijd wat 'neutraler' als meditaties. Dat
snap ik ook wel.

Ik heb heb nog wel tientallen meditaties opgeslagen, en die zou ik wel gewoon
kunnen plakken. De meditaties die ik heb zijn niet van een bepaald kerkverband, maar
je kunt ze wel allemaal reformatorisch noemen...
Gedichten heb ik ook wel opgeslagen, dus dat zou ook niet zo moeilijk zijn.

Je hoeft de verzamelde meditaties niet altijd kerkelijk eenzijdig hoeven te noemen. Hoewel,
toegegeven, soms zullen predikanten uit de Ger. Gem. licht oververtegenwoordigd zijn.
Maar dat komt ook door de bladen die ik lees. Ik denk dat dat wel begrijpelijk is.
Toch zou ik wel willen proberen om zo veel mogelijk rekening te houden met het
'interkerkelijk' karakter van dit forum.

Vanzelf kunnen af en toe wat citaten of stukjes uit oudvaders als meditatie dienen. Dan
kan vanzelf ook met een goed christelijk en 'stichtelijk' gedicht.

Oké, misschien stof om nog wat nader uit de werken... Ik zou het als 'wetenschapper'
vanzelf een hele eer vinden om met mijn 'verzamelde werken' op die manier een breder
publiek bereiken. ;)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23846
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Voorstellen

Bericht door refo »

Ik kan ze scannen en er dan een leesbare pdf (Adobe-document) van maken. Dan heb je de tekst als tekst en niet als plaatje. Die kan ik dan kopiëren en in een Word document zetten zodat je er weer wat mee kunt doen. Je kunt ze dan helemaal naar jouw eisen van de tijd inrichten.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Ik kan ze scannen en er dan een leesbare pdf (Adobe-document) van maken. Dan heb je de tekst als tekst en niet als plaatje. Die kan ik dan kopiëren en in een Word document zetten zodat je er weer wat mee kunt doen. Je kunt ze dan helemaal naar jouw eisen van de tijd inrichten.
Daarvoor zou ik denk ik een eenvoudige Viusal Step by Step handleiding nodig hebben...
Of zou het meevallen? Ik ben namelijk compleet a-technisch... verstand van computers
heb ik niet veel, als ze rare dingen doen die ik niet verwacht zit ik al snel met de handen
in het haar...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Voorstellen

Bericht door Afgewezen »

-DIA- schreef:
refo schreef:Ik kan ze scannen en er dan een leesbare pdf (Adobe-document) van maken. Dan heb je de tekst als tekst en niet als plaatje. Die kan ik dan kopiëren en in een Word document zetten zodat je er weer wat mee kunt doen. Je kunt ze dan helemaal naar jouw eisen van de tijd inrichten.
Daarvoor zou ik denk ik een eenvoudige Viusal Step by Step handleiding nodig hebben...
Of zou het meevallen? Ik ben namelijk compleet a-technisch... verstand van computers
heb ik niet veel, als ze rare dingen doen die ik niet verwacht zit ik al snel met de handen
in het haar...
Een beetje fröbelen in een Word-document is niet zo moeilijk, hoor.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Ik kan ze scannen en er dan een leesbare pdf (Adobe-document) van maken. Dan heb je de tekst als tekst en niet als plaatje. Die kan ik dan kopiëren en in een Word document zetten zodat je er weer wat mee kunt doen. Je kunt ze dan helemaal naar jouw eisen van de tijd inrichten.
Daarvoor zou ik denk ik een eenvoudige Viusal Step by Step handleiding nodig hebben...
Of zou het meevallen? Ik ben namelijk compleet a-technisch... verstand van computers
heb ik niet veel, als ze rare dingen doen die ik niet verwacht zit ik al snel met de handen
in het haar...
Een beetje fröbelen in een Word-document is niet zo moeilijk, hoor.
Ik zal er mij op beraden. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16749
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Voorstellen

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Ik kan ze scannen en er dan een leesbare pdf (Adobe-document) van maken. Dan heb je de tekst als tekst en niet als plaatje. Die kan ik dan kopiëren en in een Word document zetten zodat je er weer wat mee kunt doen. Je kunt ze dan helemaal naar jouw eisen van de tijd inrichten.
Daarvoor zou ik denk ik een eenvoudige Viusal Step by Step handleiding nodig hebben...
Of zou het meevallen? Ik ben namelijk compleet a-technisch... verstand van computers
heb ik niet veel, als ze rare dingen doen die ik niet verwacht zit ik al snel met de handen
in het haar...
Een beetje fröbelen in een Word-document is niet zo moeilijk, hoor.
Ik zal er mij op beraden. :)
En als je er niet uitkomt, trek je maar aan de bel. Doen.
~~Soli Deo Gloria~~
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Voorstellen

Bericht door Erasmiaan »

Aardig.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Afgewezen schreef:
-DIA- schreef:
Daarvoor zou ik denk ik een eenvoudige Viusal Step by Step handleiding nodig hebben...
Of zou het meevallen? Ik ben namelijk compleet a-technisch... verstand van computers
heb ik niet veel, als ze rare dingen doen die ik niet verwacht zit ik al snel met de handen
in het haar...
Een beetje fröbelen in een Word-document is niet zo moeilijk, hoor.
Ik zal er mij op beraden. :)
En als je er niet uitkomt, trek je maar aan de bel. Doen.
Lief van je hoor! Maar ik beraad me nog even... :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Voorstellen

Bericht door dennis »

[Nou Dia, je afscheid is (gelukkig) bepaald niet definitief geloof ik. Ik zie je naam vandaag onder meerdere rubrieken staan...
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

dennis schreef:[Nou Dia, je afscheid is (gelukkig) bepaald niet definitief geloof ik. Ik zie je naam vandaag onder meerdere rubrieken staan...
U hebt gelijk.. Maar ik voel tegelijk ook wel dat het me (ook lichamelijk) geen kwaad zou doen
me meer in acht te nemen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Voorstellen

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Hallo iedereen!

Ik wil mezelf graag voorstellen:
- Man
- 22 jaar
- Ben tevens studerend (laatste jaar politicologie)

Het lijkt me interessant om jullie in discussie te gaan, daar leent dit forum zich wel voor geloof ik.

Als je nog wat wil weten, stel je vraag gerust!

::salut
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Voorstellen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ireneüs van Lyon schreef:Hallo iedereen!

Ik wil mezelf graag voorstellen:
- Man
- 22 jaar
- Ben tevens studerend (laatste jaar politicologie)

Het lijkt me interessant om jullie in discussie te gaan, daar leent dit forum zich wel voor geloof ik.

Als je nog wat wil weten, stel je vraag gerust!

::salut
Welkom! Wat heb je met de kerkvader Ireneüs van Lyon?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Ireneüs van Lyon
Berichten: 277
Lid geworden op: 18 jan 2013, 12:34

Re: Voorstellen

Bericht door Ireneüs van Lyon »

Johann Gottfried Walther schreef:
Ireneüs van Lyon schreef:Hallo iedereen!

Ik wil mezelf graag voorstellen:
- Man
- 22 jaar
- Ben tevens studerend (laatste jaar politicologie)

Het lijkt me interessant om jullie in discussie te gaan, daar leent dit forum zich wel voor geloof ik.

Als je nog wat wil weten, stel je vraag gerust!

::salut
Welkom! Wat heb je met de kerkvader Ireneüs van Lyon?
Dank!

Ireneüs van Lyon is vrij onbekend ondanks zijn belangrijke bijdrage aan het Christendom. Zijn werk vormde onder meer de basis van de verzoeningsleer vastgesteld door het concilie van Nicea. Het leek me daarom een goed idee om zijn bekendheid wat te vergroten door hem als avatar te gebruiken
Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4790
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Voorstellen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ireneüs van Lyon schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
Ireneüs van Lyon schreef:Hallo iedereen!

Ik wil mezelf graag voorstellen:
- Man
- 22 jaar
- Ben tevens studerend (laatste jaar politicologie)

Het lijkt me interessant om jullie in discussie te gaan, daar leent dit forum zich wel voor geloof ik.

Als je nog wat wil weten, stel je vraag gerust!

::salut
Welkom! Wat heb je met de kerkvader Ireneüs van Lyon?
Dank!

Ireneüs van Lyon is vrij onbekend ondanks zijn belangrijke bijdrage aan het Christendom. Zijn werk vormde onder meer de basis van de verzoeningsleer vastgesteld door het concilie van Nicea. Het leek me daarom een goed idee om zijn bekendheid wat te vergroten door hem als avatar te gebruiken
Volgens mij is er ook niet zoveel van hem bekend. Zijn er werken van hem in het Nederlands vertaald? En heb je werken van hem gelezen?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorstellen

Bericht door Mara »

Welkom.
Wat is de reden dat je deze nickname hebt gekozen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie