Voorstellen

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Voorstellen

Bericht door Wandelende »

Mistig schreef:
Wandelende schreef:
helma schreef:Welkom!!

En @Mistig...ik had je ook als vrouw gedacht :?
Ik ook :fi
Ik ben vooral benieuwd waarom ;)
Geen flauw idee. Geen reden voor.
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

Ik had #Mistig wel mannelijk beschouwd, maar geen jongeling :)
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voorstellen

Bericht door Mannetje »

Voor mij was het allemaal een beetje mistig.
-
Orfeo
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 jun 2018, 22:20

Re: Voorstellen

Bericht door Orfeo »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Orfeo. Dat is een willekeurige naam, zoals de meeste namen hier willekeurig lijken te zijn.
Ik ben een student in iets natuurwetenschappelijks, maar mijn interesses liggen ook bij de filosofie, theologie en met name de apologetiek. Ik houd ervan om te discussiëren, te schrijven en alles ter discussie te stellen. Dus ik ben benieuwd.
Where there are so many, all speech becomes a debate without end.
But two together may perhaps find wisdom.
~ J.R.R. Tolkien
Zeeuwse huisvrouw
Berichten: 80
Lid geworden op: 16 mei 2018, 08:32

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuwse huisvrouw »

Orfeo schreef:Hallo allemaal,
Mijn naam is Orfeo. Dat is een willekeurige naam, zoals de meeste namen hier willekeurig lijken te zijn.
Ik ben een student in iets natuurwetenschappelijks, maar mijn interesses liggen ook bij de filosofie, theologie en met name de apologetiek. Ik houd ervan om te discussiëren, te schrijven en alles ter discussie te stellen. Dus ik ben benieuwd.
Welkom! Benieuwd naar je bijdragen.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Voorstellen

Bericht door Roeline »

Mistig schreef:
Wandelende schreef:
helma schreef:Welkom!!

En @Mistig...ik had je ook als vrouw gedacht :?
Ik ook :fi
Ik ben vooral benieuwd waarom ;)
Tja, hoe werkt zoiets in je hoofd :fi
Mist is een mannelijk woord dus dat kan het niet zijn. Ik moet je het antwoord schuldig blijven maar ben zelf ook heel nieuwsgierig naar hoe zo'n gedachte ontstaat. Is er een psycholoog onder ons?
Pioenroosje
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 mei 2018, 14:35

Re: Voorstellen

Bericht door Pioenroosje »

Ik denk dat zo'n beeld vooral ontstaat door twee dingen:
- in welke onderwerpen er regelmatig gepost wordt;
- wat de specifieke woordkeus is van de poster

De eerste lijkt me -hoewel generaliserend- wel duidelijk. De tweede is heel interessant. Er blijkt duidelijk onderscheid te zijn tussen de taal die mannen bezigen en vrouwen. Heb ik laatst iets over gelezen: https://www.ru.nl/letteren/@866595/mannentaal/ .
DDD
Berichten: 28707
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Dat is razend interessant. Ik zou benieuwd zijn naar een analyse van mijn bijdragen.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Voorstellen

Bericht door Mistig »

Inderdaad een interessante analyse. Blijkbaar heb ik een vrouwelijke schrijfstijl :)
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Pioenroosje schreef:Ik denk dat zo'n beeld vooral ontstaat door twee dingen:
- in welke onderwerpen er regelmatig gepost wordt;
- wat de specifieke woordkeus is van de poster

De eerste lijkt me -hoewel generaliserend- wel duidelijk. De tweede is heel interessant. Er blijkt duidelijk onderscheid te zijn tussen de taal die mannen bezigen en vrouwen. Heb ik laatst iets over gelezen: https://www.ru.nl/letteren/@866595/mannentaal/ .
JEAN: Dit kan niet meer is onze tijd! Dat is verschil maken tussen mannen en vrouwen! Deze auteur moet vervolgd worden wegens het maken van onderscheid tussen mannen en vrouwen! Hoe zo? Vrouwen anders dan mannen? Kom nou, we leven in 2018!
MARIE: Als we elkaar als gelijken gaan zien en behandelen valt het onderscheid in taal en vaardigheden vanzelf wel weg...
CLAUS: En de biologische verschillen dan? Daar denken we gewoon liever niet aan want die staan ons gelijkheidsdenken in de weg!

JEAN, MARIE EN CLAUS: Dus: Waarom zou een kind papa en mama zeggen? Dat moet eens ophouden! Laten we er dan pama van maken, zowel voor wat we vroeger vader of moeder noemden....

Is dit dan het gelijkeidsstreven ten top??

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

PS Het instituut voor de Nederlandse Taal zegt dat papa ook pappa en mama ook mamma kan zijn....

De woorden mama en papa zijn afkomstig uit het Frans. In de 19de eeuw raakte de uitspraakspelling mamma en pappa in het noordelijke deel van Nederland in de mode. In de zoektocht van Lut naar een volledig antwoord, ontdekte zij een fors frequentieverschil tussen België en Nederland. Dit komt waarschijnlijk doordat Vlamingen vaak beter Frans spreken dan Nederlanders, en gewend zijn aan de Franse spelling.

Het huidig gebruik van papa en mama in Nederland en België
België/Nederland
Mama: 2.057 758/Mamma: 37 295
Papa: 1.810 747/Pappa: 44 268
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Voorstellen

Bericht door Roeline »

Mistig schreef:Inderdaad een interessante analyse. Blijkbaar heb ik een vrouwelijke schrijfstijl :)
Ik begeef me op glad ijs maar mijn gevoel zegt dat het iets te maken heeft met het "eenvoudig" weergeven van de preken die gehouden worden in jouw gemeente. Je levert er zelden commentaar bij, noch negatief, nog positief. Doen mannen dat dan nooit? Dat durf ik niet te zeggen (waarvan akte). Toch had ik gek genoeg daardoor het gevoel dat je een bescheiden vrouw op middelbare leeftijd bent. Misschien een beetje rijp, bezadigd. Iemand die niet los uit de pols meningen op internet slingert.

Raar maar waar :bobo
De eerstvolgende psycholoog die ik spreek ga ik er eens naar vragen!
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Roeline schreef:
Mistig schreef:
Wandelende schreef:
helma schreef:Welkom!!

En @Mistig...ik had je ook als vrouw gedacht :?
Ik ook :fi
Ik ben vooral benieuwd waarom ;)
Tja, hoe werkt zoiets in je hoofd :fi
Mist is een mannelijk woord dus dat kan het niet zijn. Ik moet je het antwoord schuldig blijven maar ben zelf ook heel nieuwsgierig naar hoe zo'n gedachte ontstaat. Is er een psycholoog onder ons?
Ik ben geen psycholoog, al vind ik Psychologie Magazine wel eens interessant.
Ik voel wel eens wat aan, maar ja, aanvoelen is niet wetenschappelijk hè?
Toch vorm ik bij sommige mensen vaak al snel een beeld van een man of vrouw.
Hersenspinsels noemen we dat met een moeilijke wetenschappelijke term.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Voorstellen

Bericht door Hendrien »

Eerder in dit draadje hen ik het ook al eens over de nicknames gehad. Ik ben het helemaal met @Zonderling eens dat Erskinees niet echt een goede nickname is. Ik vind dat de moderators het inderdaad zouden moeten verbieden. Het zou toch aanstootgevend zijn als iemand zich bijv. Ds. F. Mallan noemt? Of Ds. A.D. Muilwijk? Ik geloof dat iedereen daar over zou vallen. Waarom dan wel J.C. Ryle? Of J.C. Philpot? Omdat die toevallig langer geleden gestorven zijn? Ik denk echt dat we hier mee moeten stoppen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voorstellen

Bericht door JCRyle »

Hendrien schreef:Eerder in dit draadje hen ik het ook al eens over de nicknames gehad. Ik ben het helemaal met @Zonderling eens dat Erskinees niet echt een goede nickname is. Ik vind dat de moderators het inderdaad zouden moeten verbieden. Het zou toch aanstootgevend zijn als iemand zich bijv. Ds. F. Mallan noemt? Of Ds. A.D. Muilwijk? Ik geloof dat iedereen daar over zou vallen. Waarom dan wel J.C. Ryle? Of J.C. Philpot? Omdat die toevallig langer geleden gestorven zijn? Ik denk echt dat we hier mee moeten stoppen.
[knip]Neem elkaar serieus aub!
Mannetje
Berichten: 7762
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voorstellen

Bericht door Mannetje »

Hendrien schreef:Eerder in dit draadje hen ik het ook al eens over de nicknames gehad. Ik ben het helemaal met @Zonderling eens dat Erskinees niet echt een goede nickname is. Ik vind dat de moderators het inderdaad zouden moeten verbieden. Het zou toch aanstootgevend zijn als iemand zich bijv. Ds. F. Mallan noemt? Of Ds. A.D. Muilwijk? Ik geloof dat iedereen daar over zou vallen. Waarom dan wel J.C. Ryle? Of J.C. Philpot? Omdat die toevallig langer geleden gestorven zijn? Ik denk echt dat we hier mee moeten stoppen.
Geheel mee eens.

Met daarbij de opmerking dat ik hier niet mensen persoonlijk mee bedoel, zo van: die en die is zijn naam niet waard.
-
Plaats reactie