Voorstellen

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16745
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Voorstellen

Bericht door Hendrikus »

Stof schreef: Zeker! Schud jij trouwens die moeilijke namen hierboven uit je mouw? :garde
Als je hier wat langer rond blijft lopen, zul je je verbazen wat er allemaal uit de mouwen van DIA rolt ;)
~~Soli Deo Gloria~~
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

:haha

Maarre, @Stof, het woord 'ai' is geen woord, en zijn alleen wat klanken die gebruikt worden om een lettergreep van een Psalmvers wat niet goed uit komt qua rijm, op te vullen.

Of is het een accent uit een bepaalde landstreek? Dan valt Zeeland in ieder geval af. ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voorstellen

Bericht door -DIA- »

Stof schreef:
-DIA- schreef:
Stof schreef:
Chrisje72 schreef:Toch zitten er geen noten in pindakaas
Ai. Ik val direct al door de mand. Ik ben dus wel een eter maar geen kenner.
Het gaat om de smaak, toch?
Zeker! Schud jij trouwens die moeilijke namen hierboven uit je mouw? :garde
Ik heb me vroeger een beetje verdiept (als hobby dan) in de systematiek van planten. Ik heb het de laatste jaren niet meer bijgehouden, en zodoende is veel van die kennis is weggezakt, en met name door de snelle ontwikkeling van DNA-technieken is het voor me ondoenlijk dat allemaal nog bij te houden.
Wel kun je met een beetje inzicht in de samenstelling van het plantenrijk enorm veel dingen ontdekken. Hoe ordelijk de schepping in elkaar zit, waar botanici geen oog voor schijnen te voor hebben; want het gaat hun voornamelijk om het 'systeem' kloppend te krijgen i.v.m. met de evolutietheorie, die men in de wetenschap hogelijk acht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: Voorstellen

Bericht door Stof »

Jantje schreef::haha

Maarre, @Stof, het woord 'ai' is geen woord, en zijn alleen wat klanken die gebruikt worden om een lettergreep van een Psalmvers wat niet goed uit komt qua rijm, op te vullen.

Of is het een accent uit een bepaalde landstreek? Dan valt Zeeland in ieder geval af. ;)
Leuke vispoging! Ik wil het ook zo wel zeggen hoor: ik kom uit Zuid-Holland.
En verder zit je mis: https://nl.wiktionary.org/wiki/ai
CvdW
Berichten: 2942
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Voorstellen

Bericht door CvdW »

Jantje schreef::haha

Maarre, @Stof, het woord 'ai' is geen woord, en zijn alleen wat klanken die gebruikt worden om een lettergreep van een Psalmvers wat niet goed uit komt qua rijm, op te vullen.

Of is het een accent uit een bepaalde landstreek? Dan valt Zeeland in ieder geval af. ;)
Ai komt in de Bijbel voor als plaats. Zo zal het niet bedoeld zijn, maar om te zeggen dat het geen woord is gaat wel ver.
Zonnebloem
Berichten: 268
Lid geworden op: 11 jun 2019, 09:52

Re: Voorstellen

Bericht door Zonnebloem »

Stof schreef:Goedemorgen, ik ben Stof. Al veel jaren lees ik mee op dit forum, daarom heb ik het idee veel forummers te kennen. Of in ieder geval hun standpunten. Nu wordt het tijd om mezelf ook te laten leren kennen. Steeds vaker wil ik op de reageerknop drukken en realiseer me dan: dat kan dus niet. Vanaf nu wel.

Tipje van de sluier:
- ik wilde mezelf hier eerst Pindakaas noemen, omdat ik daar erg van houd. Met hele noten.
- Ook dacht ik over de naam "Verbazer". Omdat ik me vaak verbaas over zoveel randzaken waar we ons als refo's zoal druk kunnen maken. Ik doe daar zelf ook te vaak aan mee. Alsof er geen eeuwigheid wacht.
- Wankelmoedig, dat was ook een optie. Ik word in mijn ziel vaak gedwarsboomd door m'n verstand. Ik hoop op dit forum te (blijven) leren van jullie.
- Het is uiteindelijk Stof geworden. Om anderen en vooral mezelf eraan te blijven herinneren dat dat m'n herkomst en m'n toekomst is. En dat ik mezelf en mijn meninkjes dus vooral niet al te serieus moet nemen.

Tot snel.
Welkom. En als je zelf pindakaas wilt maken gebruik dan vooral zonnebloemolie. ::tilt
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5646
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Dodo »

CvdW schreef:
Jantje schreef::haha

Maarre, @Stof, het woord 'ai' is geen woord, en zijn alleen wat klanken die gebruikt worden om een lettergreep van een Psalmvers wat niet goed uit komt qua rijm, op te vullen.

Of is het een accent uit een bepaalde landstreek? Dan valt Zeeland in ieder geval af. ;)
Ai komt in de Bijbel voor als plaats. Zo zal het niet bedoeld zijn, maar om te zeggen dat het geen woord is gaat wel ver.
Bij Wordfeud is het een geaccepteerd woord :D
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Voorstellen

Bericht door liz boer »

CvdW schreef:
Jantje schreef::haha

Maarre, @Stof, het woord 'ai' is geen woord, en zijn alleen wat klanken die gebruikt worden om een lettergreep van een Psalmvers wat niet goed uit komt qua rijm, op te vullen.

Of is het een accent uit een bepaalde landstreek? Dan valt Zeeland in ieder geval af. ;)
Ai komt in de Bijbel voor als plaats. Zo zal het niet bedoeld zijn, maar om te zeggen dat het geen woord is gaat wel ver.
Ai is een drietenige luiaard, in psalm 25 een overbodig tussenvoegsel, Heere maak mij Uwe wegen, kan net zo goed en komt dichter bij de onberijmde psalm.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Voorstellen

Bericht door Ad Anker »

windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Voorstellen

Bericht door windorgel »

Ad Anker schreef:Zal ik me ook eens voorstellen. :)

https://www.refoweb.nl/nieuws/1597/mannen-in-de-zorg/
Leuk om te lezen! En dat je o.a. zorgt voor een familielid van me..!
Bertiel
Berichten: 4582
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Bertiel »

Ik las het en dacht er nog even over na om het te plaatsen :D
Leuk. En mooi werk wat je mag doen.
Ik zie het bij Mn zwager ook hoe die van de zorg kan genieten.
Ik moet er voor mezelf niet aan denken
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

Ik had het al ontdekt. Elke keer als ik de website open, verschijn jij pontificaal in beeld. :yahoo

Mooi werk inderdaad!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mannetje
Berichten: 7735
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voorstellen

Bericht door Mannetje »

Ik heb niet zoveel met het geheel van die site, maar nu staat er zowaar iets leuks op refoweb.
-
Piet Puk
Berichten: 5434
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Voorstellen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef:Zal ik me ook eens voorstellen. :)

https://www.refoweb.nl/nieuws/1597/mannen-in-de-zorg/
Ik app je :nananere
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Voorstellen

Bericht door eilander »

Mooi Ad!
Plaats reactie