Voorstellen

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Voorstellen

Bericht door Terri »

Zeeuw schreef:Hallo Erasmiaan en Mistig,

Dat is niet mijn insteek. Maar als je, Erasmiaan, vraagt naar diverse redenen, dan zijn dit uiteraard geen positieve, want anders zou ik de overstap niet maken. Daarmee brengt het mij in een spagaat, want het beantwoorden van je vraag, kan jullie angst misschien bevestigen. :bobo
Welkom Zeeuw!
En als ik je mag raden.....bespreek hier je 'overstap' niet, je kunt gekwetst worden en/ of anderen worden gekwetst.
Mensen die tot volle tevredenheid/ instemming in de Ger.Gem. zitten zullen het toch als lastig ervaren, maar ja er zullen er ook zijn die je begrijpen.....
Wijsheid toegewenst! :livre
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuw »

Terri schreef:
Zeeuw schreef:Hallo Erasmiaan en Mistig,

Dat is niet mijn insteek. Maar als je, Erasmiaan, vraagt naar diverse redenen, dan zijn dit uiteraard geen positieve, want anders zou ik de overstap niet maken. Daarmee brengt het mij in een spagaat, want het beantwoorden van je vraag, kan jullie angst misschien bevestigen. :bobo
Welkom Zeeuw!
En als ik je mag raden.....bespreek hier je 'overstap' niet, je kunt gekwetst worden en/ of anderen worden gekwetst.
Mensen die tot volle tevredenheid/ instemming in de Ger.Gem. zitten zullen het toch als lastig ervaren, maar ja er zullen er ook zijn die je begrijpen.....
Wijsheid toegewenst! :livre
Mee eens. Ik luister op vrijwel iedere dag tijdens woon-werk tijd preken via prekenweb, dus het zit mij zeker niet in kerkmuren etc in algemene zin. Ik hoop veel leden van de Kerk te mogen ontmoeten hier.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Voorstellen

Bericht door Mara »

Terri schreef: En als ik je mag raden.....bespreek hier je 'overstap' niet, je kunt gekwetst worden en/ of anderen worden gekwetst.
Mensen die tot volle tevredenheid/ instemming in de Ger.Gem. zitten zullen het toch als lastig ervaren, maar ja er zullen er ook zijn die je begrijpen.....
@Zeeuw Ik onderschrijf wat Terri zegt. Sommige zaken zijn in theorie wel bespreekbaar, maar niet hier op het forum.
Ik ben zelf CGKse, en vrijwel mijn hele familie kerkt in de GG en ik weet hoe gevoelig die zaken voor hen kunnen liggen. Voor mij niet, want mijn ouders keken over de kerkmuren heen, dus ben ik in mijn kindertijd en jonge jaren in zo'n beetje alle kerkverbanden geweest.
Ik slaap al een heleboel nachtjes over de vraag, stappen wij over of niet? Dat heeft helaas met de plaatselijke situatie te maken.
Maar ik weet dus wel hoe moeilijk die stap kan zijn!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Voorstellen

Bericht door Piet Puk »

@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Voorstellen

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef:@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Ik denk dat de technische kant de makkelijkste is.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Voorstellen

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Piet Puk schreef:@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Ik denk dat de technische kant de makkelijkste is.
Het antwoord zit dus al in de vraag van Piet. Het staat direct na het woord 'behoudens'.
Zeeuw
Berichten: 11545
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Voorstellen

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Je profielfoto brengt een hoop jeugdsentiment mee...maar dat terzijde. Bezig zijn is het volgen van een overkomstkring, het hebben van een aantal gesprekken met de ‘oude’ kerkenraad en inderdaad het formele stuk via de scriba. Het is niet als het veranderen van woonplaats en bezoek aan oude en nieuwe gemeentehuis. Wat tegenwoordig ook veelal digitaal gaat.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Je profielfoto brengt een hoop jeugdsentiment mee...maar dat terzijde. Bezig zijn is het volgen van een overkomstkring, het hebben van een aantal gesprekken met de ‘oude’ kerkenraad en inderdaad het formele stuk via de scriba. Het is niet als het veranderen van woonplaats en bezoek aan oude en nieuwe gemeentehuis. Wat tegenwoordig ook veelal digitaal gaat.
Je bent al aardig op de hoogte van de standaard 'Refoforum-gezegdes'... ;)
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voorstellen

Bericht door Tiberius »

Herman schreef:Heel vroeger hadden we ook iemand onder de forumnaam Zeeuw. Kan die naam opnieuw vergeven worden?
Alleen als het gehele account verwijderd is.
Kan ook zijn dat je in de war bent met Zeemeeuw; die is er nog steeds.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Voorstellen

Bericht door Erasmiaan »

Mannetje schreef:
Zeeuw schreef:Hallo Erasmiaan en Mistig,

Dat is niet mijn insteek. Maar als je, Erasmiaan, vraagt naar diverse redenen, dan zijn dit uiteraard geen positieve, want anders zou ik de overstap niet maken. Daarmee brengt het mij in een spagaat, want het beantwoorden van je vraag, kan jullie angst misschien bevestigen. :bobo
Ik zou er zeker (nu nog) niet aan beginnen. Misschien, als de tijd er rijp voor is en de gelegenheid, dat je er iets over kunt zeggen.
:super
Mannes
Verbannen
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 apr 2018, 17:50

Re: Voorstellen

Bericht door Mannes »

Jantje schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:@Zeeuw Allereerst welkom. Wat ik niet begrijp is dat je zegt dat je met een overstap bezig bent. Behoudens dat je zelf worstelingen hebt om een overstap te maken, is het toch niet moeilijk? Of is de scriba op vakantie?
Je profielfoto brengt een hoop jeugdsentiment mee...maar dat terzijde. Bezig zijn is het volgen van een overkomstkring, het hebben van een aantal gesprekken met de ‘oude’ kerkenraad en inderdaad het formele stuk via de scriba. Het is niet als het veranderen van woonplaats en bezoek aan oude en nieuwe gemeentehuis. Wat tegenwoordig ook veelal digitaal gaat.
Je bent al aardig op de hoogte van de standaard 'Refoforum-gezegdes'... ;)
Er moest nog "geheel" tussen :D
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Jantje »

Vandaar dat ik ook zei: "Je bent al aardig op de hoogte (...)." :haha
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Voorstellen

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
Herman schreef:Heel vroeger hadden we ook iemand onder de forumnaam Zeeuw. Kan die naam opnieuw vergeven worden?
Alleen als het gehele account verwijderd is.
Kan ook zijn dat je in de war bent met Zeemeeuw; die is er nog steeds.
Dat was zeeuw2, die was redelijk actief.
DDD
Berichten: 28472
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Voorstellen

Bericht door DDD »

Mara schreef:
Terri schreef: En als ik je mag raden.....bespreek hier je 'overstap' niet, je kunt gekwetst worden en/ of anderen worden gekwetst.
Mensen die tot volle tevredenheid/ instemming in de Ger.Gem. zitten zullen het toch als lastig ervaren, maar ja er zullen er ook zijn die je begrijpen.....
@Zeeuw Ik onderschrijf wat Terri zegt. Sommige zaken zijn in theorie wel bespreekbaar, maar niet hier op het forum.
Ik ben zelf CGKse, en vrijwel mijn hele familie kerkt in de GG en ik weet hoe gevoelig die zaken voor hen kunnen liggen. Voor mij niet, want mijn ouders keken over de kerkmuren heen, dus ben ik in mijn kindertijd en jonge jaren in zo'n beetje alle kerkverbanden geweest.
Ik slaap al een heleboel nachtjes over de vraag, stappen wij over of niet? Dat heeft helaas met de plaatselijke situatie te maken.
Maar ik weet dus wel hoe moeilijk die stap kan zijn!
Ik vind dit toch wel een beetje suggestief. Het is ook maar net hoe gevoelig je bent. Mijns inziens is dit een prima onderwerp om op dit forum te bespreken.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Voorstellen

Bericht door Bruna »

Johannes S schreef:Dag mensen,
Al een poosje geleden mezelf aangemeld (december 2017) en na eerst wat meegelezen te hebben ook weleens van me laten horen viel m'n oog plots op dit topic. Ik ben Johannes, 35 jaar en woonachtig in Dordrecht in Zuid-Holland. Ik houd niet zo van hokjesdenken en termen als 'rechterflank', 'links' e.d. zul je niet van me horen. Ik hoop en bid dat mijn bijdrages en die van jullie mogen zijn tot eer van een drie-enig God en de verheerlijking van Christus. Ik hoop ook af en toe wat in te brengen als ik me daartoe geroepen voel. Iedereen Gods zegen en de vrede in Christus. O Zoon, maak ons Uw beeld gelijk.
Welkom Johannes S en Zeeuw.
Plaats reactie