Het grote weertopic

Boertje
Berichten: 664
Lid geworden op: 06 feb 2019, 12:41

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Boertje »

Hier een enorme knal tijdens het onweer. Zal vast dicht in de buurt de bliksem zijn ingeslagen. Tjonge wat een herrie, we zaten echt rechtop.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Boertje schreef:Hier een enorme knal tijdens het onweer. Zal vast dicht in de buurt de bliksem zijn ingeslagen. Tjonge wat een herrie, we zaten echt rechtop.
En als het inslaat... wat is dan de mens een nietig schepsel!!! De bliksem kan de mens in 1 seconde doden. Onverwacht voor God moeten verschijnen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Ga dat maar aan de jongeren vertellen die vandaag in het ziekenhuis belandden door blikseminslag. Of bij de mensen in Spijkenisse die brand in huis hadden.
-
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door windorgel »

Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Er trok een normale zomerse onweersbui over ons heen.
We zijn allemaal vertrokken in die bui en ondervonden geen last, noch in de trein, noch in de auto.

Het weer is zo'n issue tegenwoordig, dat m.i. veel te vaak wordt gezegd dat het uitzonderlijk is.
Of dat er een waarschuwing moet uitgaan.
We zijn Hollanders, we zijn toch van alles gewend?
Onze moeders zeiden: tussen de druppels regen is het droog, en van fietsen tegen de wind in, krijg je sterke benen.

Ik vind die pindakaas reclame wel grappig. Het voetbalelftal wordt naar binnen geroepen door hun trainer omdat het hoost, maar 1 meisje speelt dapper door. De trainer maant haar nogmaals om naar binnen te komen, het meisje zegt dan "maar u zei, jongens". :haha
Vanmorgen onweerde het flink, vlak voordat de scholen begonnen. Dat vraagt toch wel om voorzichtigheid. Fietsen in de regen is niet erg, worden we hard van. Maar bij onweer kan je beter zorgen dat je binnen bent. Door de polder naar school fietsen is beslist niet verstandig.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Ga dat maar aan de jongeren vertellen die vandaag in het ziekenhuis belandden door blikseminslag. Of bij de mensen in Spijkenisse die brand in huis hadden.
Of mijn persoon die in een bliksemende onweersbui de donderslagen door de lucht zag vliegen tijdens het lopen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Zita »

Jantje schreef:
Mannetje schreef:
Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Ga dat maar aan de jongeren vertellen die vandaag in het ziekenhuis belandden door blikseminslag. Of bij de mensen in Spijkenisse die brand in huis hadden.
Of mijn persoon die in een bliksemende onweersbui de donderslagen door de lucht zag vliegen tijdens het lopen.
Hoe ziet een donderslag eruit?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Jantje »

Een bliksemschicht met licht en een donderend geluid.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door eilander »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Ga dat maar aan de jongeren vertellen die vandaag in het ziekenhuis belandden door blikseminslag. Of bij de mensen in Spijkenisse die brand in huis hadden.
Voor de bui waar ik gisteren in zat, was code geel eerder te voorzichtig dan overbodig. Regen/wind/onweer was echt gevaarlijk.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Er was weer code geel afgegeven en voor de zoveelste keer overbodig.
Er trok een normale zomerse onweersbui over ons heen.
We zijn allemaal vertrokken in die bui en ondervonden geen last, noch in de trein, noch in de auto.

Het weer is zo'n issue tegenwoordig, dat m.i. veel te vaak wordt gezegd dat het uitzonderlijk is.
Of dat er een waarschuwing moet uitgaan.
We zijn Hollanders, we zijn toch van alles gewend?
Onze moeders zeiden: tussen de druppels regen is het droog, en van fietsen tegen de wind in, krijg je sterke benen.

Ik vind die pindakaas reclame wel grappig. Het voetbalelftal wordt naar binnen geroepen door hun trainer omdat het hoost, maar 1 meisje speelt dapper door. De trainer maant haar nogmaals om naar binnen te komen, het meisje zegt dan "maar u zei, jongens". :haha
Meestal zou ik het wel eens zijn met je, maar gisteren was echt bar en boos. In de ochtend zat ik in de auto en had zware onweersbuien van Goes tot Rotterdam. Ruitenwissers konden het niet aan. In de middag rond Gorkum weer zulke buien. Echt hele zware.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Dodo »

Ik zie een mooie maansverduistering, buiten. Richting zuid-oost. Helaas maar gedeeltelijk, maar leuk om even naar te kijken.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2057
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Arja »

Dodo schreef:Ik zie een mooie maansverduistering, buiten. Richting zuid-oost. Helaas maar gedeeltelijk, maar leuk om even naar te kijken.
Heel goed zichtbaar hier. Wat mooi.
Online
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door DDD »

Dank voor de tip. Mooi om even te kijken!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door FlyingEagle »

Ha, ik zei tegen m’n vrouw in de auto gisteravond, kijk de maan ligt op z’n rug. En even later kijk, je ziet hem nu wel rond als je goed kijkt. Niet beseffend dat we naar een maansverduistering aan het kijken waren
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

FlyingEagle schreef:Ha, ik zei tegen m’n vrouw in de auto gisteravond, kijk de maan ligt op z’n rug. En even later kijk, je ziet hem nu wel rond als je goed kijkt. Niet beseffend dat we naar een maansverduistering aan het kijken waren Afbeelding
Maar ja... Flying Eagles willen ook wel eens naar de maan hè :)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... signia.png
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door FlyingEagle »

-DIA- schreef:
FlyingEagle schreef:Ha, ik zei tegen m’n vrouw in de auto gisteravond, kijk de maan ligt op z’n rug. En even later kijk, je ziet hem nu wel rond als je goed kijkt. Niet beseffend dat we naar een maansverduistering aan het kijken waren Afbeelding
Maar ja... Flying Eagles willen ook wel eens naar de maan hè :)
https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... signia.png
Afbeelding
Plaats reactie