Het grote weertopic

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Dodo »

Meer dan tachtig inmiddels.
Water op de straat, plassen in het plantsoen.
Ik heb ooit in een oud huis gewoond, waar het soms lekte. Pannen op de trap en zo, dat soort dingen. Altijd als het hard regent ben ik dankbaar voor een droog huis.
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Hendrien »

Er schijnt een enorm grote orkaan op komst te zijn in de VS. Richting de oostkust. Heel veel mensen moeten evacueren. Er worden gigantische hoeveelheden neerslag verwacht.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:Er schijnt een enorm grote orkaan op komst te zijn in de VS. Richting de oostkust. Heel veel mensen moeten evacueren. Er worden gigantische hoeveelheden neerslag verwacht.
Ondertussen is een nog veel grotere typhoon, Mangkhut, op weg richting de Filippijnen. Ik vrees dat daar veel mensen het bericht om te evacueren niet op tijd krijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Hendrien »

Echt herfstweer vandaag! Toch wel wennen na al het mooie weer.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door TSD »

Ik had er niet zo bij stilgestaan. Eigenlijk dacht ik min of meer dat de droogte bij een normaal herfst/winterseizoen wel relatief snel over zou zijn, maar dat lijkt er niet echt op wanneer ik dit bericht moet geloven.

https://nos.nl/artikel/2261249-aanhoude ... nodig.html
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Orchidee »

Geloof het maar, het is zo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
elbert
Berichten: 1332
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door elbert »

Voor de komende week zit er flink wat regen in de verwachting. Een millimeter of 50 volgens het KNMI: https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Kijk niet vreemd op als er in januari/februari geklaagd wordt over de hoeveelheid regen.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Herman »

elbert schreef:Voor de komende week zit er flink wat regen in de verwachting. Een millimeter of 50 volgens het KNMI: https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Kijk niet vreemd op als er in januari/februari geklaagd wordt over de hoeveelheid regen.
Ongetwijfeld. Voor de natuur zijn de tekorten nog steeds zo'n 400 millimeter. Dus om de akkerbouwgrond weer geschikt te krijgen voor volgens seizoen is een flinke plens water nodig.
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door TSD »

400 millimeter? Eind september was het gemiddelde tekort in NL 296 millimeter volgens het KNMI.

Ik kan me niet voorstellen dat het sindsdien is opgelopen. (laat staan met 100 millimeter)
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door TSD »

Orchidee schreef:Geloof het maar, het is zo Afbeelding
Blijkbaar, het KNMI zegt het, het verbaasde mij alleen nogal ;)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mannetje »

TSD schreef:400 millimeter? Eind september was het gemiddelde tekort in NL 296 millimeter volgens het KNMI.

Ik kan me niet voorstellen dat het sindsdien is opgelopen. (laat staan met 100 millimeter)
Hoeveel regen is er sindsdien gevallen? Het is de zonnigste herfst ooit gemeten...
-
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Roos2018 »

posting gewijzigd, link was niet correct.
Laatst gewijzigd door Roos2018 op 29 nov 2018, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Herman »

Het was een mondelinge bron. Maar wat maakt het uit? Die 100 ml tekort is ook twee weken regen.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Roos2018 »

Roos2018 schreef:
Mannetje schreef:
TSD schreef:400 millimeter? Eind september was het gemiddelde tekort in NL 296 millimeter volgens het KNMI.

Ik kan me niet voorstellen dat het sindsdien is opgelopen. (laat staan met 100 millimeter)
Hoeveel regen is er sindsdien gevallen? Het is de zonnigste herfst ooit gemeten...
https://waterberichtgeving.rws.nl/LCW/d ... toren-2018
TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door TSD »

Roos2018 schreef:
Roos2018 schreef:
Mannetje schreef:
TSD schreef:400 millimeter? Eind september was het gemiddelde tekort in NL 296 millimeter volgens het KNMI.

Ik kan me niet voorstellen dat het sindsdien is opgelopen. (laat staan met 100 millimeter)
Hoeveel regen is er sindsdien gevallen? Het is de zonnigste herfst ooit gemeten...
https://waterberichtgeving.rws.nl/LCW/d ... toren-2018
Er is in oktober gemiddelde >100 millimeter gevallen. Dat is weliswaar veel minder dan normaal maar ik kan niet zo snel er uit afleiden of het feitelijke neerslagtekort (wat valt minus verdamping) is toegenomen. Ik denk namelijk niet dat er 200 millimeter of meer is verdampt. Dat was zelfs in de zomermaanden niet zo.
Plaats reactie