Het grote weertopic

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Ditbenik schreef:
Herman schreef:Ik kan me niet heugen ooit sneeuwvrij te hebben gehad. Mijn middelbare schooltijd was van 1994-2000.

Is dat een nieuwe trend?
Dan zal er in die rijd weinig gevallen zijn. Wij kregen in '76 ook vrij omdat de school per fiets gewoon onbereikbaar was geworden door de sneeuw.
In 1979 waren grote delen van Nederland compleet geïsoleerd. Vooral in Noord-Nederland waren dorpen compleet ingesneeuwd en zaten dus vast. 1979 was een van de sneeuwrijkste jaren, ook 1963 was erg koud.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Vorst »

Ik heb ook geen winterbanden. Als het een beetje glad is pas ik mijn rijgedrag aan en als het te gek wordt stap ik niet in de auto. En aan wintersport doe ik niet.

Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt ga ik niet per 4,5 jaar lang elke maand betalen voor winterbanden.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Ik heb 'ijsvrij'... Er kan hier niet worden gereden en het wordt afgeraden de weg op te gaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Terri »

job 37:6 en 7

Een wat vrije vertaling;

6 Hij laat het sneeuwen op aarde.
Hij laat de stortregen neerkletteren.
7 De mensen kunnen niet verder werken.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ditbenik »

Vorst schreef:Ik heb ook geen winterbanden. Als het een beetje glad is pas ik mijn rijgedrag aan en als het te gek wordt stap ik niet in de auto. En aan wintersport doe ik niet.

Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt ga ik niet per 4,5 jaar lang elke maand betalen voor winterbanden.
Winterbanden zijn er niet alleen voor sneeuw, maar ook voor opvriezing. Verder reageren ze bij lagere temperaturen anders dan zomerbanden. Je opmerking over elke maand betalen begrijp ik niet. Als je op winterbanden rijdt, slijten te zomerbanden niet, en andersom. Het is een keer een setje velgen aanschaffen en als je ze zelf wisselt kost het verder niks extra. Ik laat ze wisselen en dan ben ik 2x per jaar 25,00 kwijt. Dat is een stukje veiligheid mij wel waard.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Vorst »

Ditbenik schreef:
Vorst schreef:Ik heb ook geen winterbanden. Als het een beetje glad is pas ik mijn rijgedrag aan en als het te gek wordt stap ik niet in de auto. En aan wintersport doe ik niet.

Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt ga ik niet per 4,5 jaar lang elke maand betalen voor winterbanden.
Winterbanden zijn er niet alleen voor sneeuw, maar ook voor opvriezing. Verder reageren ze bij lagere temperaturen anders dan zomerbanden. Je opmerking over elke maand betalen begrijp ik niet. Als je op winterbanden rijdt, slijten te zomerbanden niet, en andersom. Het is een keer een setje velgen aanschaffen en als je ze zelf wisselt kost het verder niks extra. Ik laat ze wisselen en dan ben ik 2x per jaar 25,00 kwijt. Dat is een stukje veiligheid mij wel waard.
Ik rijd een auto van de zaak. Winterbanden kosten mij elke maand geld. Tot nog toe nooit nodig gehad, en ik rijd inmiddels 17 jaar gemiddeld 50.000 km per jaar.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door refo »

Vorst schreef:
Ditbenik schreef:
Vorst schreef:Ik heb ook geen winterbanden. Als het een beetje glad is pas ik mijn rijgedrag aan en als het te gek wordt stap ik niet in de auto. En aan wintersport doe ik niet.

Voor die twee dagen per jaar dat er sneeuw ligt ga ik niet per 4,5 jaar lang elke maand betalen voor winterbanden.
Winterbanden zijn er niet alleen voor sneeuw, maar ook voor opvriezing. Verder reageren ze bij lagere temperaturen anders dan zomerbanden. Je opmerking over elke maand betalen begrijp ik niet. Als je op winterbanden rijdt, slijten te zomerbanden niet, en andersom. Het is een keer een setje velgen aanschaffen en als je ze zelf wisselt kost het verder niks extra. Ik laat ze wisselen en dan ben ik 2x per jaar 25,00 kwijt. Dat is een stukje veiligheid mij wel waard.
Ik rijd een auto van de zaak. Winterbanden kosten mij elke maand geld. Tot nog toe nooit nodig gehad, en ik rijd inmiddels 17 jaar gemiddeld 50.000 km per jaar.
De laatste leaseauto kostte me meer als ik géén winterbanden nam.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Vorst »

Maar wij hebben geen leaseauto's. Alle auto's zijn eigendom.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Nasrani »

Vorst schreef:Maar wij hebben geen leaseauto's. Alle auto's zijn eigendom.
Bij ons ook. De auto's worden standaard geleverd met zomerbanden. Met dit weer voorzichtig rijden! Bij bandenwissel gaan er all seasons op.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door kasparov »

Vorig jaar een setje winterbanden gekocht en ik merk toch wel het verschil. Winterbanden sturen makkelijker omdat ze soepeler zijn. En ik ga net iets minder snel spinnen.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Wandelende »

Leuk juist, zomerbanden in deze tijd.
(~)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mannetje »

Jongere schreef:Ik heb wel eens sneeuwvrij meegemaakt op de middelbare school. Ben wel een jongere, maar is toch alweer een tijdje terug. ;)
Als ik eerlijk ben, begrijp ik nooit zo goed reacties als "we kunnen in NL niet tegen een beetje sneeuw". We zijn nu eenmaal geen Duitsland, laat staan Zwitserland. Het sneeuwt zelden in Nederland, en sneeuwbuien van deze soort komen niet eens jaarlijks voor. Ik denk dat er misschien maar eens in de vier jaar(?) voldoende sneeuw is om een degelijke sneeuwpop te bouwen, zoals gisteren/vandaag. Dan is het heel redelijk dat je je infrastructuur niet instelt op zulke weersomstandigheden. En daarmee ligt alles nu eenmaal sneller "plat" dan in landen waar dit vaker aan de orde is. Zoiets als een weeralarm is hierdoor uiteraard relatief. Wat in ons land rood heet, is in Zwitserland misschien niet eens een kleurtje. Ik vind het best normaal eigenlijk om in de paar gevallen dat het voorkomt het openbare leven daarop aan te passen.
Deze reactie vind ik altijd weer leuk. ;)
Het is een feit dat we in Nederland niet tegen sneeuw kunnen. De redenen zijn begrijpelijk. Maar de consternatie er rondom heen is erg vermakelijk.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Dodo »

Het verkeer in de avondspits is normaal al erg druk. Met sneeuw erbij is het logischerwijze een chaos. Treinverkeer idem. Er zit gewoon weinig speling in het systeem.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door refo »

Mijn schonzoon promoveert morgen in Utrecht. Maar hopen dat we er kunnen komen.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Hendrikus »

refo schreef:Mijn schonzoon promoveert morgen in Utrecht. Maar hopen dat we er kunnen komen.
Zou morgen ook naar een promotie, in A'dam. Weet nog niet of ik dat wel ga proberen...
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie