Het grote weertopic

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ambtenaar »

Hier in de Vendée regent het al de hele dag.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef: Ik denk dat als de gebeurtenissen die in Openbaringen staan, plaats zouden vinden, er wel wat anders te zien is dan drie dagen warmte in Nederland of hagelstenen als ijsblokjes.

Daarnaast : heel het bijbelboek staat vol beelden en nu moeten we het dan opeens letterlijk nemen.
Nee.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door refo »

In Val d'Isere ligt sneeuw. In elk geval zijn er sneeuwschuiver actief.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Posthoorn »

refo schreef:
liz boer schreef: Dat bedoel ik ook niet, maar het gaat hier over een paar warme dagen...
We moeten daar niet opeens van alles aan hangen, terwijl we elke dag tekenen kunnen waarnemen.
Ik denk dat als de gebeurtenissen die in Openbaringen staan, plaats zouden vinden, er wel wat anders te zien is dan drie dagen warmte in Nederland of hagelstenen als ijsblokjes.
Best knap dat je dat zo precies weet.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ambtenaar »

Misschien is het uit onzekerheid dat mensen religieuze teksten gebruiken om de realiteit te duiden?
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Habitat »

Het zuiden heeft deze avond regen en het westen zeewind, maar hier op de Veluwe helaas nog niets van dat alles, nog steeds 36 graden! Pas morgenmiddag is er regen voorspeld dus ik ga me maar weer voorbereiden op een plaknacht.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Habitat »

Deze dagen voelde ik mij echt opgesloten. In de winter doe je gewoon extra warme kleren aan en dan ga je naar buiten. Maar andersom kun je met de (voor Nederland extreme) warmte niet ineens extra koude kleren aan doen. Ik ben echt benieuwd hoe mensen in warme landen dit soort dagen door komen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:Misschien is het uit onzekerheid dat mensen religieuze teksten gebruiken om de realiteit te duiden?
Misschien zijn mensen oprecht aan het luisteren naar het Woord om het toe te passen in hun realiteit en daarmee ook de realiteit te duiden?
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Ambtenaar »

Zita schreef: Misschien zijn mensen oprecht aan het luisteren naar het Woord om het toe te passen in hun realiteit en daarmee ook de realiteit te duiden?
Misschien, ik blijf dat enkel gevaarlijk vinden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Zita »

Ambtenaar schreef:
Zita schreef: Misschien zijn mensen oprecht aan het luisteren naar het Woord om het toe te passen in hun realiteit en daarmee ook de realiteit te duiden?
Misschien, ik blijf dat enkel gevaarlijk vinden.
Wat is dan de betekenis van de Bijbel, als die niet iets zegt over onze realiteit?
Die duiding moet in bescheidenheid plaatsvinden, maar volgens mij is het een christelijke houding om bij de gebeurtenissen en omstandigheden in ons leven ons af te vragen wat de Heere ermee wil zeggen. En daarvoor kunnen we alleen maar terecht in de Bijbel.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Roos2018 »

Habitat schreef:Deze dagen voelde ik mij echt opgesloten. In de winter doe je gewoon extra warme kleren aan en dan ga je naar buiten. Maar andersom kun je met de (voor Nederland extreme) warmte niet ineens extra koude kleren aan doen. Ik ben echt benieuwd hoe mensen in warme landen dit soort dagen door komen.
De meesten hebben airco in huis.
Verder zijn ze dit klimaat wel gewend; ik verbaas me er wel over dat in Nederland zoveel over de warme wordt geklaagd.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Habitat »

Roos2018 schreef:
Habitat schreef:Deze dagen voelde ik mij echt opgesloten. In de winter doe je gewoon extra warme kleren aan en dan ga je naar buiten. Maar andersom kun je met de (voor Nederland extreme) warmte niet ineens extra koude kleren aan doen. Ik ben echt benieuwd hoe mensen in warme landen dit soort dagen door komen.
De meesten hebben airco in huis.
Verder zijn ze dit klimaat wel gewend; ik verbaas me er wel over dat in Nederland zoveel over de warme wordt geklaagd.
Het is precies zoals je zegt:
1. onze huizen zijn (nog) niet aangepast aan tropische temperaturen
2. onze lichamen zijn nog niet aangepast. Ik las dat een paar weken in een tropisch klimaat voldoende is om er goed mee om te gaan, maar die paar weken achter elkaar hebben we hier in Nederland natuurlijk nooit. Het zijn altijd maar tropische plukjes waardoor we er nooit aan gewend raken.
(Wellicht dat anderen nog meer redenen weten waarom we hier in Nederland slecht om kunnen gaan met dit soort warmte.)
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Hier in de Vendée regent het al de hele dag.
Bofferd! Hier begint het te waaien en ik hoor het in de verte rommelen. Hoop dat er een plens regen komt.
aggieoudje
Berichten: 902
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door aggieoudje »

Hier heeft het steeds gedreigd, maar verder dan een paar druppels regen en wat gerommel is het niet gekomen. Wel een heerlijk verfrissend windje!
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

Posthoorn schreef:
refo schreef:
liz boer schreef: Dat bedoel ik ook niet, maar het gaat hier over een paar warme dagen...
We moeten daar niet opeens van alles aan hangen, terwijl we elke dag tekenen kunnen waarnemen.
Ik denk dat als de gebeurtenissen die in Openbaringen staan, plaats zouden vinden, er wel wat anders te zien is dan drie dagen warmte in Nederland of hagelstenen als ijsblokjes.
Best knap dat je dat zo precies weet.
Dat weten de leken niet. De geestelijkheid zegt wel hoe we dat moeten verstaan…
Of ben ik nu weert mis?
Tja.. de mis ik ook al mis....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie