Het grote weertopic

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef:Want we weten al lang dat het warmer wordt, aldus manneke munneke.
O is dat zo ankertje tankertje? :huhu
Jantje schreef:En verder vind ik het allemaal heel erg overdreven. Maar ja, het is meestal alleen heet in de komkommertijd.
Vroeger was het weerpraatje op de radio een korte mededeling. Het is zoveel graden en het gaat morgen regenen.
Op televisie werd het keurig uitgelegd en door de weerman getekend met een lippenstift. Maar ook toen duurde het niet lang.
En kwam alleen na het journaal.
Maar op de radio krijg je elk half uur te horen hoe heet of hoe koud het is.
Als er een evenement is over 8 dagen, gaan mensen nu al de buienradar en lange termijnverwachting bekijken en volgen.
Desiree schreef:Je zou nu buiten werken..
De post werd gewoon bezorgd en de vuilcontainers geleegd. Met die laatsten heb ik wel te doen. Zo'n kunststof overall aan en dan continu boven die stank moeten hangen. :deg

Ik heb wel last van vliegen nu. Van die grote brommers.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door liz boer »

Jantje schreef:Je moet Munneke wel met een hoofdletter schrijven.

En verder vind ik het allemaal heel erg overdreven. Maar ja, het is meestal alleen heet in de komkommertijd.
de processiekomkommer eruit, de hittekomkommer erin, nu nog de panter, poema of linx en we zitten weer in de herfst
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

liz boer schreef:
Jantje schreef:Je moet Munneke wel met een hoofdletter schrijven.

En verder vind ik het allemaal heel erg overdreven. Maar ja, het is meestal alleen heet in de komkommertijd.
de processiekomkommer eruit, de hittekomkommer erin, nu nog de panter, poema of linx en we zitten weer in de herfst
Nog meer hoor. Er komen weer wolven in Nederland voor. En teken... Veel soorten planten en dieren sterven uit of staan op uitsterven. Veel hier onbekende dieren en planten komen ervoor in de plaats. Toch geen verrijking, want de diversiteit in de natuur neemt wereldwijd af! We hebben de aarde onleefbaar gemaakt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door HersteldHervormd »

Hier in Neheim (Duitsland) ook 37,5 graden, gelukkig krijgen we gekoelde flesjes water van het hotel.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door liz boer »

-DIA- schreef:
liz boer schreef:
Jantje schreef:Je moet Munneke wel met een hoofdletter schrijven.

En verder vind ik het allemaal heel erg overdreven. Maar ja, het is meestal alleen heet in de komkommertijd.
de processiekomkommer eruit, de hittekomkommer erin, nu nog de panter, poema of linx en we zitten weer in de herfst
Nog meer hoor. Er komen weer wolven in Nederland voor. En teken... Veel soorten planten en dieren sterven uit of staan op uitsterven. Veel hier onbekende dieren en planten komen ervoor in de plaats. Toch geen verrijking, want de diversiteit in de natuur neemt wereldwijd af! We hebben de aarde onleefbaar gemaakt.
Dat wolven weer in Nederland voorkomen is niet negatief, planten en diersoorten die hier eerst niet voorkwamen is alheel lang aan de gang, turkse tortel en de karper bijvoorbeeld, de halsbandparkiet is al vanaf 1970 in Israel gesignaleerd en nu over heel Europa... dat de aarde onleefbaar wordt komt echt omdat we hem uitputten... toch hebben wij daar nog weinig hinder van als ik kijk naar andere landen, waar eten en schoon drinkwater (bijna) niet verkrijgen is.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door aggieoudje »

Zo de werkdag in de warmte zit erop!
De kindjes hebben bijna de hele dag met water gespeeld in de badjes. Ze hielden zich kranig in de warmte.
Vanmorgen toen ik binnen kwam om 10 voor 7 heb ik zo weinig mogelijk lichten aangedaan in het gebouw en ff alles tegenover elkaar open gezet incl. de slaapkamers om door te luchten. Toen de zon kwam alles dicht incl. de sreens. En de ventilatoren hebben de hele dag staan draaien.
Voordeel dat de school vrij is is dat we de badjes lekker in de gang kunnen neerzetten daar is het het koelst, we zijn dus helemaal niet buiten geweest vandaag. (Het plein is echt bloedheet in de volle zon)
Toen ik net naar buiten stapte kreeg ik echt zo klap in mijn gezicht van de warmte! Nog 2 dagen volhouden dan is het weekend! :haha
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Roos2018 »

Mannetje schreef:Roos, hoe gaat dat bij jullie als het in een paar dagen 15 of meer graden warmer wordt? Want dat is het probleem hier nu.
We hebben hier een subtropisch woestijnklimaat met weinig temperatuur schommelingen.

In het Midden Oosten komt dit wel voor, met name wanneer er chamsien is: een sterke oostelijke woestijnwind die binnen een half uur ervoor kan zorgen dat het 20 graden Celsius warmer of kouder is.

Wat doen we er mee?
Eigenlijk niet zoveel.
Ik kan me nog herinneren dat mijn moeder tijdens chamsien ´s nachts de was ophing buiten ... en die was dan binnen een uur helemaal droog. :)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door windorgel »

Als de wisselingen in het weer minder groot zijn, is er minder behoefte er over te praten. Als het in Nederland altijd 35 graden was, hoorde je ook niemand meer daarover praten.
Ik denk dat dat de reden is dat er in het MO niet veel over het weer gesproken wordt.
ZWP
Berichten: 1669
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door ZWP »

windorgel schreef:Als de wisselingen in het weer minder groot zijn, is er minder behoefte er over te praten. Als het in Nederland altijd 35 graden was, hoorde je ook niemand meer daarover praten.
Ik denk dat dat de reden is dat er in het MO niet veel over het weer gesproken wordt.
Precies!
Nederland heeft zoveel afwisseling. In een week tijd kan het van kwakkelzomer of -winter overgaan naar een hitte- of koudegolf.
Bij een land- of woestijnklimaat bijvoorbeeld is dat veel minder aan de orde. Veel minder interessant dus om over te praten.

Vandaag op naar de eerste 40er?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

ACTUELE TEMPERATUUR 13:30 uur:

DE WARMSTE PLEKKEN
  • Maastricht – 38.0
    Gilze-Rijen – 37.9
    Twente – 37.6
    Hupsel (bij Eibergen) – 37.4
    Eindhoven – 37.4
    Arcen – 36.3
DE KOELSTE PLEKKEN
  • Vlieland – 28.4
    Lauwersoog – 28.0
    Den Helder – 26.6
Meer waarnemingsstations van het KNMI die onder de 30 graden aanwijzen zijn er niet.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Mara »

Voor het eerst is er in Nederland op een officieel KNMI-meetstation 40°C gemeten. Om 13.55 werd het in #Deelen 40.0°C. Inmiddels is het 41.7°C. #hitte #hitterecord #40graden #codeoranje
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Bertiel
Berichten: 4591
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Bertiel »

bizar, maar Deelden gaat wel heel rap. Zal nog wel gevalideerd moeten worden
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door refo »

Het KNMI twijfelt er aan. Was opeens graden hoger.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door Curie »

Temperatuur in Deelden staat nu lager op 39,5°C. Wat nog steeds een record is.

https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarnemingen
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Het grote weertopic [2]

Bericht door -DIA- »

© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie