Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mara »

windorgel schreef:Precies, mijn opa moest eind jaren vijftig voor het eerst na ruim 20 jaar weer belasting betalen. De man was zo blij als wat: dat betekende immers dat hij weer inkomsten had!
In die tijd waren de belastingen lager en was er ook nog geen BTW.
Natuurlijk weet je dat elk jaar de blauwe enveloppe op de mat valt, wij houden een bedrag hiervoor apart.
Maar als je er twee tegelijk krijgt, is dat wel ff slikken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door refo »

newton schreef:
refo schreef:Nou, zegen is een beetje overdreven. Ik zie het meer als gelegaliseerde roof.
Het feit dat je belasting moet betalen betekenT dat je gezegend bent met een inkomen. "En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?"
Dat hoeft dan toch niet persé met de helft afgeroomd worden door mensen die er niets voor gedaan hebben? En men rukke liefst geen bijbelteksten uit hun verband.
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

refo schreef:Nou, zegen is een beetje overdreven. Ik zie het meer als gelegaliseerde roof.
Ik ziet het mede als een bijdrage in het kader van 'de tienden'.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door newton »

refo schreef:
newton schreef:
refo schreef:Nou, zegen is een beetje overdreven. Ik zie het meer als gelegaliseerde roof.
Het feit dat je belasting moet betalen betekenT dat je gezegend bent met een inkomen. "En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?"
Dat hoeft dan toch niet persé met de helft afgeroomd worden door mensen die er niets voor gedaan hebben?
Doet de overheid niets nuttigs met je geld? Sociale voorzieningen zijn maar onzin? Een zorgstelsel zoals dat in nederland functioneert is iets voor bolsjewieken?
refo schreef:En men rukke liefst geen bijbelteksten uit hun verband.
Ruk ik deze tekst echt uit zijn verband? Zo leren we het toch, geld, vrouw, kinderen, baan, alles komt van Hem. We zijn slechts rentmeesters en geen bezitters.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Adje »

Mara schreef:Blauwe envelop.
Over 2021 :?
Hebben ze geld nodig?
Volgens mij kan de regering wel wat extra's gebruiken gezien de miljarden waar ze (begrijpelijk) mee strooien...
Dat zal toch ergens vandaan moeten komen.

Bij ons viel er ook een blauwe envelop op de deurmat met als inhoud een voorlopige aanslag over 2021. Die komt naast de definitieve aanslag die we dit jaar over 2020 moeten betalen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Panny »

Adje schreef:
Mara schreef:Blauwe envelop.
Over 2021 :?
Hebben ze geld nodig?
Volgens mij kan de regering wel wat extra's gebruiken gezien de miljarden waar ze mee strooien...
Dat zal toch ergens vandaan moeten komen.
Leningen.
En het grote geluk is dat de Nederlandse overheid momenteel geld kan lenen met een negatieve rente. :)
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Adje »

Panny schreef:
Adje schreef:
Mara schreef:Blauwe envelop.
Over 2021 :?
Hebben ze geld nodig?
Volgens mij kan de regering wel wat extra's gebruiken gezien de miljarden waar ze mee strooien...
Dat zal toch ergens vandaan moeten komen.
Leningen.
En het grote geluk is dat de Nederlandse overheid momenteel geld kan lenen met een negatieve rente. :)
Als er weken/maanden vrijwel geen inkomsten zijn gaat dat terugbetalen moeilijk worden denk ik. Zeker als je met een grote collectie winterkleding blijft zitten. Moeilijk voor de ondernemers!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door refo »

Landen hoeven niet terug te betalen. Kijk maar naar de US. Die hebben momenteel een schuld van 27,5 Biljoen US$. Dat gaan ze echt nooit terugbetalen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Adje schreef:
Panny schreef:
Adje schreef:
Mara schreef:Blauwe envelop.
Over 2021 :?
Hebben ze geld nodig?
Volgens mij kan de regering wel wat extra's gebruiken gezien de miljarden waar ze mee strooien...
Dat zal toch ergens vandaan moeten komen.
Leningen.
En het grote geluk is dat de Nederlandse overheid momenteel geld kan lenen met een negatieve rente. :)
Als er weken/maanden vrijwel geen inkomsten zijn gaat dat terugbetalen moeilijk worden denk ik. Zeker als je met een grote collectie winterkleding blijft zitten. Moeilijk voor de ondernemers!
Wél confronterend dat een mens vaak maar koopt om te kopen en niet omdat het perse nodig is.
Er word toch een soort van opgelegd altijd reclame gemaakt dat je de nieuwste mode moet volgen en dat is nu toch een tandje minder en volgens mij niet slechter!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Ik had anders voor de winter ook voor mijn werk nieuwe kleding aangeschaft. Nu zit ik toch thuis enin mijn (oude) spijkerbroek en jurk kan het nog prima ;)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Precies, zo is het vaak!
Vaak voor een ander en dat hoeft natuurlijk niet!
Ik ken mensen die echt alleen iets nieuws kopen als het nodig is, ik heb daar echt respect voor!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Precies, zo is het vaak!
Vaak voor een ander en dat hoeft natuurlijk niet!
Ik ken mensen die echt alleen iets nieuws kopen als het nodig is, ik heb daar echt respect voor!
Als je verder nergens heen hoeft, kan dat prima. Toch moet je voor veel beroepen er wel representatief uitzien.
Voor mijn werk zou ik mijn huidige kleding niet meer representatief vinden ( wollen jurken pillen), maar waarschijnlijk wel nog gewoon thuis dragen. Ik zou het (nog) niet wegdoen.
Laatst gewijzigd door merel op 13 jan 2021, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Idd zo gaat dat meestal
Ik vind het super knap hoe sommige mensen 20 jaar of langer hun zelfde setjes kleding nog steeds dragen en netjes weten te houden.
Ik kan dat niet
De schoonmoeder van een broer van mij heeft een pakje dat ze op alle bruiloften en andere gelegenheden draagt, al zeker 30 jaar inmiddels
Ze houd ook altijd dezelfde maat lijkt het
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Arja »

Verwijsbijbel

(Ik koop graag allerlei soorten Bijbels)
Cornelia83
Berichten: 272
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Cornelia83 »

Een boekje gemaakt ter gelegenheid van het 85 jarig bestaan van onze kerkelijke gemeente.
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Plaats reactie