Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:De vaccinatie uitnodiging. Kwam zojuist via de post.

Vind ik een hele lastige beslissing. Ik kan veel argumenten voor en veel argumenten tegen invoelen en begrijpen. Beide keuzes spreken voor mij niet vanzelf. De stap is echter nu (nog?) te groot. Ik laat de uitnodiging dus voorlopig liggen.
Je zou nog eens de NPV-website kunnen lezen of een vaccinatieavond opnieuw kunnen beluisteren.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

https://www.hertog.nl/artikel/978905829 ... n%20pubers&

Nu voor slechts 15 euro. Niet duur voor zo'n dik boek.

Handboek Christelijke Opvoeding - deel 3
Dr. J. Stolk red.

Over de opvoeding tijdens de puberteit.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Een preventieve antibioticakuur tegen mogelijke Lyme. Ik heb een paar weken geleden iets weggekrabt, en nu al een tijdje een rode kring op mijn been.

Ik mag vanwege die pillen komende 10 dagen niet in de zon. Schijnt niet goed te zijn.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Online
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Bah. Hopen dat het vlug helpt en ertegenin gaat
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Een preventieve antibioticakuur tegen mogelijke Lyme. Ik heb een paar weken geleden iets weggekrabt, en nu al een tijdje een rode kring op mijn been.

Ik mag vanwege die pillen komende 10 dagen niet in de zon. Schijnt niet goed te zijn.
Ah. Ben je ook vaak heel erg moe? Beterschap
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Geytenbeekje schreef: Ah. Ben je ook vaak heel erg moe? Beterschap
Ik voel me goed, dus het valt nog wel mee.

Maar een teek zit blijkbaar in een klein hoekje ;)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Christen
Berichten: 767
Lid geworden op: 23 okt 2019, 21:32

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Christen »

Geytenbeekje schreef:
J.C. Philpot schreef:De vaccinatie uitnodiging. Kwam zojuist via de post.

Vind ik een hele lastige beslissing. Ik kan veel argumenten voor en veel argumenten tegen invoelen en begrijpen. Beide keuzes spreken voor mij niet vanzelf. De stap is echter nu (nog?) te groot. Ik laat de uitnodiging dus voorlopig liggen.
Je zou nog eens de NPV-website kunnen lezen of een vaccinatieavond opnieuw kunnen beluisteren.
Ik heb hem ook gekregen inmiddels. Zou je niet verwachten maar ik heb nog geen afspraak staan. Voor de zoveelste keer in quarantaine hier geweest, geeft niet.. maar een ding tegelijk.. ik ben bang dat ik terugprik :).
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door aggieoudje »

Christen schreef:
Geytenbeekje schreef:
J.C. Philpot schreef:De vaccinatie uitnodiging. Kwam zojuist via de post.

Vind ik een hele lastige beslissing. Ik kan veel argumenten voor en veel argumenten tegen invoelen en begrijpen. Beide keuzes spreken voor mij niet vanzelf. De stap is echter nu (nog?) te groot. Ik laat de uitnodiging dus voorlopig liggen.
Je zou nog eens de NPV-website kunnen lezen of een vaccinatieavond opnieuw kunnen beluisteren.
Ik heb hem ook gekregen inmiddels. Zou je niet verwachten maar ik heb nog geen afspraak staan. Voor de zoveelste keer in quarantaine hier geweest, geeft niet.. maar een ding tegelijk.. ik ben bang dat ik terugprik :).
Hier staan de afspraken wel, al voor dat de brief binnen was. Geen enkele twijfel gehad.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Een luchtreiniger. Jongste zoon heeft erg veel last van hooikoorts.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Ik heb er ook een gekocht, een Philips AC3256/10, gisteren, omdat ik de halve week labiel was. Het is dit jaar echt extreem, in mijn beleving.

Heb je grondig onderzoek gedaan? Ik weet nog steeds niet waar ik goed aan doe.

Ik heb er nu een die grondig monitort en ook laat zien hoe schoon de lucht is. Als ik mijn bed opschud, dan gaat het aantal deeltjes in de lucht met sprongen omhoog, en toen er buiten onkruid verbrand werd ook. Kennelijk is dat heel ongezonde lucht, terwijl de gemeentemedewerker dat zonder mondmasker deed.

Ik had er ook een van kantoor meegenomen, een Qlima, die werkte ook.

Maar het aanbod is enorm. Met wel of geen ionisatie of uv-licht. Ik vind het niet eenvoudig om te besluiten wat de beste optie is.
Hoopvol
Berichten: 1296
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Ik heb er ook een gekocht, een Philips AC3256/10, gisteren, omdat ik de halve week labiel was. Het is dit jaar echt extreem, in mijn beleving.

Heb je grondig onderzoek gedaan? Ik weet nog steeds niet waar ik goed aan doe.

Ik heb er nu een die grondig monitort en ook laat zien hoe schoon de lucht is. Als ik mijn bed opschud, dan gaat het aantal deeltjes in de lucht met sprongen omhoog, en toen er buiten onkruid verbrand werd ook. Kennelijk is dat heel ongezonde lucht, terwijl de gemeentemedewerker dat zonder mondmasker deed.

Ik had er ook een van kantoor meegenomen, een Qlima, die werkte ook.

Maar het aanbod is enorm. Met wel of geen ionisatie of uv-licht. Ik vind het niet eenvoudig om te besluiten wat de beste optie is.
Wij gebruiken de stofzuiger nog weleens. We hebben namelijk een Delphin, die zuivert de lucht door de afgezogen lucht door water te laten gaan. Dan heb je geen gedoe met filters e.d. en het water haalt alle stof er uit.

Overigens, ionisatie werkt ook. Hoe het precies werkt weet ik niet maar de lucht wordt wel lichter en je hebt minder last van allergie.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Ik heb er ook een gekocht, een Philips AC3256/10, gisteren, omdat ik de halve week labiel was. Het is dit jaar echt extreem, in mijn beleving.

Heb je grondig onderzoek gedaan? Ik weet nog steeds niet waar ik goed aan doe.
De Philips AC1214/10. Je ziet door de bomen het bos niet meer. Onlangs ook een volautomatisch koffiezetapparaat gekocht. Heb je ook 1001 varianten in.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Net zoiets inderdaad, maar daar zijn dan nog testen over beschikbaar.

Ik houd me in ieder geval aanbevolen voor tips van ervaringsdeskundigen, want al die medicijnen zijn ook niet ideaal.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6464
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Posthoorn »

Ik heb ook hooikoorts en bestrijd dat met vitamine C en spirulinapoeder. Dan heb ik het echt over grammen vitamine C. En de ene keer heb ik daar dan ook weer meer van nodig dan de andere keer. Maar ik kan er goed mijn allergieklachten mee onder de duim houden, ook als ik bijv. in stof gewerkt heb, dat ik het dan niet benauwd krijg.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Wat is spirulinapoeder?

Gebruik je ook luchtreinigers?

http://www.testfakta.com/wp-content/upl ... are-NL.pdf
Plaats reactie