Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Tiberius schreef:2 mobiele airco's.
Alleen niet zulk geschikt weer om te testen.
Goede apparaten. :super
Sinds vorig jaar een vaste airco. Eveneens een heerlijk apparaat.
"Airco’s hebben gevolgen voor het klimaat doordat ze stroom verbruiken en koudemiddel bevatten. Een vaste airco waarmee je één kamer koelt (single split) en die je 200 uur gebruikt, verbruikt 150 kWh aan stroom. Dat is 15 keer zoveel als een ventilator die 200 uur aanstaat: die verbruikt maar 10 kWh aan stroom! En de totale klimaatimpact van de single split airco is nóg hoger, omdat er ook koudemiddel in zit. Het koudemiddel heeft een grote klimaatimpact en er lekt gemiddeld een paar procent van weg (dat komt dus in de lucht)."
bron:milieucentraal.nl
Mijn buurman heeft een airco laten plaatsen, er ligt altijd een plasje koelwater in de goot nu. Hij heeft de ramen aan die kant vrijwel altijd dicht en slaapt daar. Het stikt nu van de muggen en heeft hij een klamboe om zijn bed.
Ik ben blijer met onze plafondventilator, totaal geen last van muggenprikken meer. :super
Ik begrijp nu echt niet welke oorzaak en welk gevolg je probeert te koppelen en wat je boodschap nu eigenlijk is.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef:Wat vetbolletjes.
Corona-kilo's?
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Zeeuw schreef:Corona-kilo's?
Biontech/Pfizer.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Corona-kilo's?
Biontech/Pfizer.
Ik heb deze ook afgelopen week gehaald. Buiten een pijnlijke arm nergens last van gehad.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Ambtenaar schreef:
Zeeuw schreef:Corona-kilo's?
Biontech/Pfizer.
Ik heb deze ook afgelopen week gehaald. Buiten een pijnlijke arm nergens last van gehad.
Ik ben er een dag behoorlijk ziek van geweest. Deze week de tweede.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Een online abonnement op de Evangelical Times voor 10 pounds (UK, destijds opgericht door Ds. P. Masters van de Metropolitan Tabernacle). https://www.evangelical-times.org/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

De Hervormde vrouwenbond heeft een nieuw tijdschrift (Vrouw tot vrouw magazine) gemaakt voor de leden van de verenigingen, en voor iedereen die er maar een abonnement op wil hebben. De bijbelstudies voor de verenigingen komen in een apart tijdschrift uit, om het jaar rond te gebruiken.
In het vorige tijdschrift stond elke maand een bijbelstudie, waardoor het echt een blaadje was dat alleen leden gebruikten en lazen.
Ik ben blij verrast met het nieuwe magazine. Het is fris, goede interviews, heel prettig om te lezen. Blij mee!
Hopelijk helpt zo'n tijdschrift om jongere vrouwen te interesseren voor de verenigingen. Dat wordt steeds moeilijker.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Een design lamp van Bilumen uit de jaren '80, ontworpen door Hans von Klier. Zelf omgebouwd naar dimbaar led.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Een design lamp van Bilumen uit de jaren '80, ontworpen door Hans von Klier. Zelf omgebouwd naar dimbaar led.
Eén in de vorm van een ballon?

Afbeelding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Nee, staande dimbare halogeenlamp. De Flopy.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8895
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Hoewel ik een andere smaak heb, begin ik nieuwschierig te worden naar je interieur :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef:Hoewel ik een andere smaak heb, begin ik nieuwschierig te worden naar je interieur :)
Mix van modern en vintage design.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Leuke lamp!

Wij schijnen een eclectisch interieur te hebben. Althans dat zei iemand uit een woonwinkel die bij ons de gordijnen op kwam hangen.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Leuke lamp!

Wij schijnen een eclectisch interieur te hebben. Althans dat zei iemand uit een woonwinkel die bij ons de gordijnen op kwam hangen.
Zo zou je ons interieur ook kunnen noemen. Mix van nieuw en oud. Tijdloos design.

Zelf vind ik het leuk om on- en offline te speuren naar design meubels en accessoires. Bij een vintage winkel betaal je minstens het vijfvoudige van wat ik betaald heb voor deze lamp. Op een Franse website zelfs het tienvoudige.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Dodo »

Je was ooit van plan een bepaalde designkast op de kinderkamer te zetten. Heb je dat nog gedaan? Nog geen stickers erop, of pentekeningen? Dat is het bezwaar van mooie dingen, je wil ze graag mooi houden.
Plaats reactie