Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mannetje »

-DIA- schreef:
Dodo schreef:Als je last van je oog hebt, moet je de dokter raadplegen. Niet nonchalant zijn met je oog!! En zeker niet je eigen diagnose stellen, al dan niet met dokter Google.
Zou ik ook niet doen. Maar de arts is i.v.m. corona niet snel even te spreken. Gevolg is dat je langer wacht... en als je belt, zijn er nu meestal al zo'n 8-10 wachtenden voor u (dit alles vanwege de coronapandemie)
Natuurlijk kun je de arts wel spreken. Jouw oog is echt wel belangrijk genoeg. Ja, de wachttijd aan de telefoon is wat langer dan anders, maar dat is je oog toch wel waard?
-
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

GerefGemeente-lid schreef:Eens met @Maanenschijn.

En @merel, juist verjaardagen zijn waardevolle momenten om familie en vrienden te ontmoeten. Zeker als je dingen in het leven meemaakt die benadrukken dat het leven tijdelijk is. Dan is het goed om op je geboortedag elkaar te ontmoeten en samen te zijn.
Alleen elkaar ontmoeten en contact met elkaar hebben op een verjaardag vind ik belabberd en niet echt opbouwend en onderhoudend voor een band.
Ik ken ook véél mensen die elkaar alleen zien op een familieverjaardag en alleen een praatje pot hebben met elkaar maar verder hoor en zie je elkaar niet in lief en leed of men slaat verjaardagen helemaal over en willen ze ineens wél een hele dag op een bruiloft mee als daggast of willen ze ineens wél bruidsmeisjes/jo gens naar voren schuiven (die je nog niet eens van naam kent en nooit hebt ontmoet)
Er gebeuren vreemde dingen!
Ook op het verjaardagenvlakAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:
-DIA- schreef:
Dodo schreef:Als je last van je oog hebt, moet je de dokter raadplegen. Niet nonchalant zijn met je oog!! En zeker niet je eigen diagnose stellen, al dan niet met dokter Google.
Zou ik ook niet doen. Maar de arts is i.v.m. corona niet snel even te spreken. Gevolg is dat je langer wacht... en als je belt, zijn er nu meestal al zo'n 8-10 wachtenden voor u (dit alles vanwege de coronapandemie)
Natuurlijk kun je de arts wel spreken. Jouw oog is echt wel belangrijk genoeg. Ja, de wachttijd aan de telefoon is wat langer dan anders, maar dat is je oog toch wel waard?
Je moet dan wel eerst je verhaal doen, en dan beslist de assistente of het ernstig genoeg is om te mogen komen, en vanzelf met in acht neming van de coronamaatregelen. Wat dat betreft wordt de huisarts wel 'afstandelijker', je komt er niet meer zo makkelijk. Ik geloof dat er meer zijn voor wie een bezoek aan de huidarts even wordt uitgesteld.
Maar ik ga desondanks (ik denk morgen) wel bellen, want ik acht het zelf wel belangrijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mannetje »

Laat je niet afschrikken door zo'n assistente! En trouwens, het is veel minder "angstig" dan het in het verleden was.

Hoewel ik pas toch naar het "coronaspreekuur" werd gestuurd, omdat ik te eerlijk was over mijn chronische verkoudheid...
Dokter was heel verbaasd dat ik daar kwam, omdat mijn klachten totaal niet coronagerelateerd waren en zijn.
-
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Voordat je langs kan komen, duurt alleen wel even. Mijn man heeft tijdens het klussen ( 6 weken geleden) wat in zijn oog gekregen. Eerst zelf gespoeld. Na een week naar de huisarts die het er niet uitkreeg. Nu 4 weken wachten op een afspraak in het oogziekenhuis.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

Met zoiets kan je beter direct naar de SEH of HAP gaan dat kost uren tijd maar daarna gaat alles snel
(Ik lijk makkelijk te praten, ben zelf ook niet zo'n hardloper)
Maar het helpt qua snelheid wél.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:2 mobiele airco's.
Alleen niet zulk geschikt weer om te testen.
Goede apparaten. :super
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Zeeuw »

Tiberius schreef:
Tiberius schreef:2 mobiele airco's.
Alleen niet zulk geschikt weer om te testen.
Goede apparaten. :super
Sinds vorig jaar een vaste airco. Eveneens een heerlijk apparaat.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Tiberius »

Dat nog beter. Vaderdag maar even afwachten. ;)
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Wat vetbolletjes.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef:
Tiberius schreef:
Tiberius schreef:2 mobiele airco's.
Alleen niet zulk geschikt weer om te testen.
Goede apparaten. :super
Sinds vorig jaar een vaste airco. Eveneens een heerlijk apparaat.
"Airco’s hebben gevolgen voor het klimaat doordat ze stroom verbruiken en koudemiddel bevatten. Een vaste airco waarmee je één kamer koelt (single split) en die je 200 uur gebruikt, verbruikt 150 kWh aan stroom. Dat is 15 keer zoveel als een ventilator die 200 uur aanstaat: die verbruikt maar 10 kWh aan stroom! En de totale klimaatimpact van de single split airco is nóg hoger, omdat er ook koudemiddel in zit. Het koudemiddel heeft een grote klimaatimpact en er lekt gemiddeld een paar procent van weg (dat komt dus in de lucht)."
bron:milieucentraal.nl

Mijn buurman heeft een airco laten plaatsen, er ligt altijd een plasje koelwater in de goot nu. Hij heeft de ramen aan die kant vrijwel altijd dicht en slaapt daar. Het stikt nu van de muggen en heeft hij een klamboe om zijn bed.
Ik ben blijer met onze plafondventilator, totaal geen last van muggenprikken meer. :super
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ambtenaar »

Een ventilator verplaatst enkel lucht. Airco koelt de lucht.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Een ventilator verplaatst enkel lucht. Airco koelt de lucht.
Een plafondventilator is echt een andere koelte dan een ventilator naast je bed.
En dat koelen gaat niet gratis, de plafondventilator verbruikt nauwelijks stroom en is vrijwel geluidloos.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Dat kan wel. Maar ik heb deze week twee nachten met het raam wagenwijd open geprobeerd te slapen, maar om twee uur toch maar de airco aangezet. Sommige mensen slapen dan echt beter.

En dat stroomverbruik is niet zo erg. De overheid wil graag een energietransitie en veel zonnepanelen. Vaak is het zonnig als het of heel warm of heel koud is. In allebei de gevallen is temperatuurregulatie in huis nodig, dus dat kan dan mooi van de zonnepanelen.

Alleen in warme zomernachten stijgt het verbruik (al is er dan in Noorwegen heel lang zon en kunnen we wellicht ook stroom importeren).
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Tiberius »

Stroomverbruik boeit mij ook niet zo. Comfort kost gewoon wat geld, dat is geen probleem.
En een airco is een stuk comfortabeler dan een ventilator, zeker in mijn werkkamer en de slaapkamers.
Een airco koelt niet alleen maar ontvochtigt de lucht ook. Een ventilator doet geen van beide.
Plaats reactie