Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Ditbenik »

Mara schreef:
emigrant schreef:twee kilo drop uit Italië. Waar ze het in 1731 hebben uitgevonden. Goed spul, niet voor beginners.
Is dat laurierdrop?
Ik houd alleen van hele zoute drop, die nog met Arabische gom wordt gemaakt. Is steeds minder vaak te koop.
Zoals de letterdrop (bij V&D) of de marineknopen (bij snoepwinkels). De zakjes uit de super hoef ik niet, te flauw en te gelatine-achtig.
Bij de Aldi bleken ze een verrassend lekkere box te hebben, met salmiak en zoute drop. :langue
Wij kochten vorige week ook twee zakken. Inderdaad heerlijk. Ik heb er trouwens wel eerst alle salmiakken uit gegeten. Daar ben ik helemaal dol op.
Laatst gewijzigd door Ditbenik op 23 dec 2017, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mannetje »

Een vriendelijke brief uit Leeuwarden, met een bijsluiter hoe ik deze brief moet lezen.
Even inloggen levert ook nog twee mooie sneeuwfoto's op van mijn auto. Als vind ik ze per foto eigenlijk nog best duur.
Duur maandje, december...
-
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door windorgel »

Mannetje schreef:Een vriendelijke brief uit Leeuwarden, met een bijsluiter hoe ik deze brief moet lezen.
Even inloggen levert ook nog twee mooie sneeuwfoto's op van mijn auto. Als vind ik ze per foto eigenlijk nog best duur.
Duur maandje, december...
Jammer!
Maar....te hard gereden in de sneeuw?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Mannetje
Berichten: 7743
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mannetje »

De weg was mooi schoon, ik was net een beroerde bebouwde kom uit en vergat even op mijn teller te kijken. Ik weet dat ik nog geen 2 km verder me weer keurig aan de snelheid hield. Maar ja, te hard is te hard, dus de staatskas is weer gespekt.
Is het begrotingsoverschot in 2017 weer iets hoger.
-
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

We hadden gasten aan tafel gisteren, en dat leverde me een schaal tropisch fruit op. Vijgen, litchi's, steranijs, mango, en nog meer. Ook een granaatappel. Die pitjes zijn erg lekker! Ik heb wel eens wat langs zien komen over granaatappelpitjes over een salade, en nu kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Roos2017 »

Dodo schreef:We hadden gasten aan tafel gisteren, en dat leverde me een schaal tropisch fruit op. Vijgen, litchi's, steranijs, mango, en nog meer. Ook een granaatappel. Die pitjes zijn erg lekker! Ik heb wel eens wat langs zien komen over granaatappelpitjes over een salade, en nu kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Wil je een recept, Dodo?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Ik ben dol op granaatappels; haal ze iedere week bij de Turkse supermarkt
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Roos2017 schreef:
Dodo schreef:We hadden gasten aan tafel gisteren, en dat leverde me een schaal tropisch fruit op. Vijgen, litchi's, steranijs, mango, en nog meer. Ook een granaatappel. Die pitjes zijn erg lekker! Ik heb wel eens wat langs zien komen over granaatappelpitjes over een salade, en nu kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Wil je een recept, Dodo?
Graag!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Bij de kringloop:
Ds Veldkamp; Uw huis en tempelzangen.
(Nu mis ik alleen nog zijn boek over Obadja.)
En: Het Antjesgeloof
het merkwaardige gezelschap van Zwart Jannetje uit Veenendaal..
Maar dat doe ik weer weg. Heb er een uur in gelezen en gebladerd...wel interessant omdat het hier heeft afgespeeld; maar niet om te houden. Vreemd verhaal; ze zal wel psychotisch geweest zijn. (In het minst ernstige geval...)
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door mirjam »

Mooie boeken, Helma! Ik was ook nog bij de kringloop, maar heb je niet gezien.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

mirjam schreef:Mooie boeken, Helma! Ik was ook nog bij de kringloop, maar heb je niet gezien.
Dan was het vast een andere kringloop :huhu
Maar ik had je graag even de hand geschud :)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Dodo »

Er zijn toch wel zes kringlopen in Veenendaal? Wij gaan morgen die kant op, en nemen de gelegenheid waar er een te bezoeken. Nu nog even de leukste kiezen...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

Ik was bij De Oude Kassa aan de Zandstraat. Veel boeken; en nu (bijna) alles voor de helft van de prijs.
In dezelfde straat zit boekhandel van Kooten met een opruimtafel. Iets verder in de straat vind je een kringloop van de Ger. Gem.
Dan heb je Dorkas; Restore; Woord en Daad en de Snuffelshop en Granny's kringloop.
In de buurt van W&D en Snuffelshop schijnt nog meer te zitten; maar dat is in Veenendaal Zuid en daar kom ik niet zoveel.
Snuffelshop zit nog dicht ivm vakantie.
In Zuid heb je ook een tweedehands kledingwinkel en een Leger des Heils tweedehands kledingshop .
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door samanthi »

Kom ook eens naat de Oude Dijk in Rotterdam ik werk daar dinsdagmiddag. Is van Nieuwe Hoop samen met de Ontmoeting. Superleuk.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18714
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door helma »

samanthi schreef:Kom ook eens naat de Oude Dijk in Rotterdam ik werk daar dinsdagmiddag. Is van Nieuwe Hoop samen met de Ontmoeting. Superleuk.
Is die ook op zaterdag open?
Plaats reactie