Kleine ergernissen

windorgel

Re: Kleine ergernissen

Berichtdoor windorgel » 17 Apr 2021, 23:41

Maar waarom 10 dagen quarantaine? Bij negatieve test op dag 5 mag je toch weer uit quarantaine?

merel

Berichtdoor merel » 19 Apr 2021, 06:15

Dat we,l alleen niet naar school. De school wil de ouders niet verplichten om hun kinderen te testen. Daarom de 10 dagen

merel

Berichtdoor merel » 19 Apr 2021, 06:27

Zita schreef:
merel schreef:
Zita schreef:
merel schreef:Hij of zij moet dan 10 dagen in quarantaine met weer thuisonderwijs. Thuisonderwijs is een groot woord. Vorige keer begon hij na het ontbijt en ik ging de rest naar school brengen. Toen ik thuiskwam, was hij al klaar. Dan is het nog maar 8.30 uur. Zie dan de dag maar door te komen met daarnaast je eigen werk.

Dat is bizar. Een juf kan toch gewoon minimaal 2/3 van de tijd vullen? Interactie komt minder goed op gang. Maar zelfs in het begin van volledig digitaal had ik die 2/3 gewoon hard nodig.

Op ' onze' lagere school is digitaal thuis onderwijs een utopie. Alleen groep 7 had elke ochtend een uurtje onderwijs. Van groep 5 en 4 hebben wij de leerkrachten tijdens de lockdown niet gezien of gesproken. Elke week kwam per mail het takenpakket voor die week. Tijdens de vorige lock down van groep 4 idem dito.
Inmiddels is dit wel een bron van ergernis.

Ik snap daar niks van.
Die juf is toch niet ziek? En ze wordt toch gewoon doorbetaald? Hup, achter die computer en lesgeven. Dat je de lesdag iets inkort, kan ik me voorstellen. Want heel wat interactie gaat verloren door het digitale lesgeven. En creatieve lessen zullen wel aardig in de soep lopen. Zingen schiet niet op. Maar hooguit een uurtje per dag vind ik bizar.

Helemaal mee eens. Heel ergerlijk.

Anselmus

Berichtdoor Anselmus » 19 Apr 2021, 08:53

merel schreef:Dat we,l alleen niet naar school. De school wil de ouders niet verplichten om hun kinderen te testen. Daarom de 10 dagen

Dat snap ik wel en die vrijheid vind ik te waarderen. Maar in elke klas hangt een smartboard toch? En anders is dat een nuttige investering. Kun je heel veel interactie mee inzetten, ook vanaf thuis. Je kunt spelletjes en groepjes in teams maken. Je kunt ze in ieder geval bezighouden, zeker als de hele groep in teams zit. Een deel thuis en een deel op school lukt ook, al vraagt dat nog betere voorbereiding van de docent en discipline van de leerlingen, maar het is nog steeds te doen. Mogelijk vraagt dit investering van school in hardware, maar met Zita ben ik het eens: als docent word je betaald om lees te geven, niet om een mail met opdrachten te sturen en het daarbij te laten.
Fides Quaerens Intellectum

merel

Berichtdoor merel » 19 Apr 2021, 09:11

Anselmus schreef:
merel schreef:Dat we,l alleen niet naar school. De school wil de ouders niet verplichten om hun kinderen te testen. Daarom de 10 dagen

Dat snap ik wel en die vrijheid vind ik te waarderen. Maar in elke klas hangt een smartboard toch? En anders is dat een nuttige investering. Kun je heel veel interactie mee inzetten, ook vanaf thuis. Je kunt spelletjes en groepjes in teams maken. Je kunt ze in ieder geval bezighouden, zeker als de hele groep in teams zit. Een deel thuis en een deel op school lukt ook, al vraagt dat nog betere voorbereiding van de docent en discipline van de leerlingen, maar het is nog steeds te doen. Mogelijk vraagt dit investering van school in hardware, maar met Zita ben ik het eens: als docent word je betaald om lees te geven, niet om een mail met opdrachten te sturen en het daarbij te laten.

Helemaal mee eens. In de eerste lockdown kon ik het mij voorstellen, maar daarna hebben ze maanden gehad om het op orde te maken en dat nagelaten. Op de eerste schooldag van de tweede lockdown wist de juf van mijn dochter niet eens hoe teams werkte en kon het niet doorgaan. Te bizar voor woorden.

En het niet willen laten testen van hun kinderen is ook vaak niet zo principieel. Onze dochter mocht na de tweede keer quarantaine ( een week volgend op de eerste) al naar 5 dagen naar school. Ineens gingen bijna alle bezwaarden wel testen.

En zo vinden er wel meer dingen plaats op de lagere school die ik onbegrijpelijk vind. En dan schijnt de school nog een van de betere scholen in de buurt te zijn. Nou ja, nog 4 jaar de tijd uitzitten en thuis bijsturen en dan gelukkig iedereen op de middelbare

eilander
Moderator

Berichtdoor eilander » 19 Apr 2021, 09:45

Dat was onlangs bij ons ook het geval. Maar dan was het nog: test je wel? Dan kun je naar school. Test je niet? Dan blijf je thuis.
Los hiervan: er is kennelijk nogal verschil tussen de inspanningen van de scholen. Dan is het ook niet zo gek dat er landelijk gesproken wordt over allerlei achterstanden, en dat dat hier lang niet altijd herkend wordt, althans niet massaal.

merel

Berichtdoor merel » 19 Apr 2021, 09:59

Dat verschil in aanpak is er inderdaad duidelijk. Ik denk, verder nergens op gebaseerd, dat de scholen waar al wat meer achterstanden zijn ( door multiculti populatie) misschien in de huidige periode wat harder lopen dan scholen met hoger opgeleide ouders. Althans ik hoor op mijn werk wel een beetje dezelfde verhalen terug over de lagere school. Over de middelbare school van onze oudste ben ik echt vol lof. Dat loopt als een trein.

DDD

Berichtdoor DDD » 20 Apr 2021, 18:31

Een medewerker van NS Klantenservice voor wie ik het woord 'stiltecoupé' eerst tien maal moet herhalen en dan moet spellen, waarna ze nog steeds geen idee heeft waarover ik het heb.

Hendrikus

Berichtdoor Hendrikus » 20 Apr 2021, 23:06

DDD schreef:Een medewerker van NS Klantenservice voor wie ik het woord 'stiltecoupé' eerst tien maal moet herhalen en dan moet spellen, waarna ze nog steeds geen idee heeft waarover ik het heb.

Waarschijnlijk nog nooit met de trein gereisd.

Onze laatste treinreis was ook februari vorig jaar...
~~Soli Deo Gloria~~

Mara

Berichtdoor Mara » 21 Apr 2021, 09:41

DDD schreef:Een medewerker van NS Klantenservice voor wie ik het woord 'stiltecoupé' eerst tien maal moet herhalen en dan moet spellen, waarna ze nog steeds geen idee heeft waarover ik het heb.

Hallo meneer, kunt u iets luider spreken, ik hoor u nauwelijks. :haha
Wel beter nu, maar nog iets harder graag.
Ja, zo is het goed, u zei stiltecoupé?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

DDD

Berichtdoor DDD » 21 Apr 2021, 21:05

:D
Ik zat niet in de stiltecoupé, dat scheelt. Die is er namelijk niet altijd meer, tot mijn spijt.

Gelukkig is bij een Dal-vrij-abonnement de meerprijs voor een eersteklas-abonnement gering. Dus dan dat maar.

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 22 Apr 2021, 07:05

DDD schreef::D
Ik zat niet in de stiltecoupé, dat scheelt. Die is er namelijk niet altijd meer, tot mijn spijt.

Gelukkig is bij een Dal-vrij-abonnement de meerprijs voor een eersteklas-abonnement gering. Dus dan dat maar.
Zijn de treinen nog steeds relatief leeg of is dat inmiddels al weer anders?

DDD

Berichtdoor DDD » 22 Apr 2021, 08:59

Ik vind dat moeilijk te beoordelen, want ik reis altijd buiten de spits, meestal ruim buiten de spits. Het is goed mogelijk om afstand te houden, over het algemeen, afgezien van een reis van Amsterdam naar Utrecht die ik een keer maakte.

Mara

Berichtdoor Mara » 22 Apr 2021, 13:36

Zeeuw schreef:

Nee, de treinen zitten in de spits behoorlijk vol.
Ook op de snelwegen neemt het aantal files weer drastisch toe.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon

Zeeuw

Berichtdoor Zeeuw » 22 Apr 2021, 13:49

Mara schreef:
Zeeuw schreef:

Nee, de treinen zitten in de spits behoorlijk vol.
Ook op de snelwegen neemt het aantal files weer drastisch toe.
Ok. Dat laatste heb ik nu 1 keer meegemaakt, maar over het algemeen kan ik, als ik al rij, aardig doorrijden in het Zuid-Westen.

Terug naar “Overige”