Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Online
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Ik ben een slechte groente-eter geweest. Ik denk een beetje omdat ik ben opgegroeid met doodgekookte bloemkool, boontjes die bijna moes waren etc. Ik eet nu vaak groente uit de oven. Poosje terug ook voor het eerst bloemkool gebakken. Ik vond het heerlijk. Terwijl ik normaal van de lucht van gekookte bloemkool al spontaan mijn eetlust verlies.
Ik moet het even gaan opnemen voor de moeders van toen.
Ik denk dat het zo zwart wit niet was, elke dag van de week precies hetzelfde.
Maar het geeft ook het tijdsbeeld weer. Mijn moeder kocht vaak bij de groentenman die aan de deur kwam en was dus ook afhankelijk van het aanbod van die dag.
Op maandag was het wasdag en dat was toen heel intensief en vermoeiend.
Logisch dat je dan s'avonds een makkelijke maaltijd op tafel zet, met overgebleven vlees van de zondag, restje soep wellicht, en een eenvoudig te bereiden groente.
Ja die kooktijden waren veel te lang. Ik heb o.m. het Margriet kookboek.
Als mijn moeder koffie ging drinken bij haar schoonmoeder, rook het huis al naar kool, want die stond dan al te koken.
Kooktijden van 2 of 3 uren waren dus toen normaal.
Maagklachten zouden veroorzaakt worden door spanning en ongare groenten.
Veel bladgroenten werden aangemaakt met een papje, komt de smaak ook niet ten goede.
Ik walgde vroeger van de witlof, brrrr en nu vind ik het heerlijk.
Veel mensen van mijn leeftijd herinneren zich de postelein als een slijmerig papje op hun bord en dat bord moest leeg.
Maar postelein kort gekookt of rauw, is heerlijk. En supergezond.
Groenten uit de oven smaken inderdaad heel anders.
Gekookte spinazie smaakt ook anders dan geroerbakte.
Ook leuk is dat tegenwoordig meerdere groenten tegelijk in de stamppot worden gedaan. Bij de Lidl hadden een paar jaar geleden kant en klare zakken met allerlei combi's.
Dat 2 a 3 uur koken komt denk ik uit de tijd dat men nog op een petroleum stelletje moest koken. Eer je dan je groente aan de kook hebt ben je wel een uurtje verder. Mijn overgroot oma ( die ik nog goed gekend heb) had 15 kinderen en begon na het ontbijt met het klaarmaken van het warme eten voor tussen de middag. Daar was ze de hele morgen wel zoet mee.
En gekookte bloemkool met een kaassausje met een lekker aardappeltje met schepje jus vind ik nog steeds lekker.

Elke week hetzelfde eten herken ik helemaal niet van vroeger. Wel aten wij (bijna) altijd aardappelen en op zondag soep met sporadisch nasi of macaroni of een keer chili con carne. Wij eten ook wel meerdere keren in de week aardappelen, maar ook meerdere keren pasta, bulgur, wraps of rijst.
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Ik ben een slechte groente-eter geweest. Ik denk een beetje omdat ik ben opgegroeid met doodgekookte bloemkool, boontjes die bijna moes waren etc. Ik eet nu vaak groente uit de oven. Poosje terug ook voor het eerst bloemkool gebakken. Ik vond het heerlijk. Terwijl ik normaal van de lucht van gekookte bloemkool al spontaan mijn eetlust verlies.
Ik moet het even gaan opnemen voor de moeders van toen.
Ik denk dat het zo zwart wit niet was, elke dag van de week precies hetzelfde.
Maar het geeft ook het tijdsbeeld weer. Mijn moeder kocht vaak bij de groentenman die aan de deur kwam en was dus ook afhankelijk van het aanbod van die dag.
Op maandag was het wasdag en dat was toen heel intensief en vermoeiend.
Logisch dat je dan s'avonds een makkelijke maaltijd op tafel zet, met overgebleven vlees van de zondag, restje soep wellicht, en een
Ik denk dat jouw beeld van moeders van toen, toch uit een ander tijdperk dan dat van mij stamt. Mijn moeder werkte niet, had geen bijzondere wasdag met een gezin met 3 kinderen, geboren in 18 jaar tijd en een redelijk klein huis. Waarin gewoon een wasmachine en een droger stonden.
Wij aten 18 jaar volgens het stramien: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag aardappelen met groenten en vlees, woensdag 'lekker', zaterdag friet en zondag soep. Ik ben er groot mee geworden, niks mis mee, maar met een wat betere bereiding ben ik wel blij. Ik ben bv met groenten uit de oven korter bezig dan vroeger met alle 45 minuten doodkokerij.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Zeeuw schreef: Ik denk dat jouw beeld van moeders van toen, toch uit een ander tijdperk dan dat van mij stamt. Mijn moeder werkte niet, had geen bijzondere wasdag met een gezin met 3 kinderen, geboren in 18 jaar tijd en een redelijk klein huis. Waarin gewoon een wasmachine en een droger stonden.
Mijn moeder is geboren in de eerste wereldoorlog en ja, ik ben wel iets ouder dan jij. ;)
Ik denk dat er meer gekookt werd volgens het aanbod.
Er was een groentenwinkel die iedere dag een pond gesneden groente voor 20 cent verkocht.
Dus als het rodekooldag was, dan rook het inderdaad overal naar rode kool.
En de keuze was ook veel kleiner dan nu he.
Er waren seizoensgroenten, dus in de winter at je nooit sperziebonen omdat die er niet waren.
Dus die "vaste" dagen zijn ook deels daarin wel te verklaren.
Mijn moeder trok op zaterdag de bouillon, maakte daar soep van en we aten dat dan met brood.
Op zondag was die soep het voorafje.
Er bleef altijd vlees over van de zondag, dus begrijpelijk dat de zuinige huisvrouw dan stamppot maakte, want dat vult lekker en valt het niet zo op dat het vlees maar een piepklein stukje was.
merel schreef:Dat 2 a 3 uur koken komt denk ik uit de tijd dat men nog op een petroleum stelletje moest koken. Eer je dan je groente aan de kook hebt ben je wel een uurtje verder.
Nee we hadden al heel lang een gasstel en ik weet nog toen we overgingen op aardgas en kregen we een douche. Wat een luxe!
Petroleumstelletje werd gebruikt voor het sudderen van het draadjesvlees en de stoofpeertjes/appeltjes. Heerlijk :langue
Het pet.stelletje werd nog tot in de jaren '90 gebruikt door mijn ouders. Toen sloot de winkel en was het niet meer verkrijgbaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Online
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Ik ben een slechte groente-eter geweest. Ik denk een beetje omdat ik ben opgegroeid met doodgekookte bloemkool, boontjes die bijna moes waren etc. Ik eet nu vaak groente uit de oven. Poosje terug ook voor het eerst bloemkool gebakken. Ik vond het heerlijk. Terwijl ik normaal van de lucht van gekookte bloemkool al spontaan mijn eetlust verlies.
Ik moet het even gaan opnemen voor de moeders van toen.
Ik denk dat het zo zwart wit niet was, elke dag van de week precies hetzelfde.
Maar het geeft ook het tijdsbeeld weer. Mijn moeder kocht vaak bij de groentenman die aan de deur kwam en was dus ook afhankelijk van het aanbod van die dag.
Op maandag was het wasdag en dat was toen heel intensief en vermoeiend.
Logisch dat je dan s'avonds een makkelijke maaltijd op tafel zet, met overgebleven vlees van de zondag, restje soep wellicht, en een
Ik denk dat jouw beeld van moeders van toen, toch uit een ander tijdperk dan dat van mij stamt. Mijn moeder werkte niet, had geen bijzondere wasdag met een gezin met 3 kinderen, geboren in 18 jaar tijd en een redelijk klein huis. Waarin gewoon een wasmachine en een droger stonden.
Wij aten 18 jaar volgens het stramien: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag aardappelen met groenten en vlees, woensdag 'lekker', zaterdag friet en zondag soep. Ik ben er groot mee geworden, niks mis mee, maar met een wat betere bereiding ben ik wel blij. Ik ben bv met groenten uit de oven korter bezig dan vroeger met alle 45 minuten doodkokerij.
Oei dat klinkt wel heel deprimerend. Kookt jouw moeder nog zo? Mijn ouders eten ook nog steeds (bijna) elke dag aardappelen met vlees en de soep moet getrokken zijn van vis of vlees, anders is de soep niet lekker. Ik heb hen pas een vega curry meegegeven. Dat lusten ze wel, maar is ook niet voor herhaling vatbaar ;)
Zeeuw
Berichten: 11594
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:
Zeeuw schreef:
Ik ben een slechte groente-eter geweest. Ik denk een beetje omdat ik ben opgegroeid met doodgekookte bloemkool, boontjes die bijna moes waren etc. Ik eet nu vaak groente uit de oven. Poosje terug ook voor het eerst bloemkool gebakken. Ik vond het heerlijk. Terwijl ik normaal van de lucht van gekookte bloemkool al spontaan mijn eetlust verlies.
Ik moet het even gaan opnemen voor de moeders van toen.
Ik denk dat het zo zwart wit niet was, elke dag van de week precies hetzelfde.
Maar het geeft ook het tijdsbeeld weer. Mijn moeder kocht vaak bij de groentenman die aan de deur kwam en was dus ook afhankelijk van het aanbod van die dag.
Op maandag was het wasdag en dat was toen heel intensief en vermoeiend.
Logisch dat je dan s'avonds een makkelijke maaltijd op tafel zet, met overgebleven vlees van de zondag, restje soep wellicht, en een
Ik denk dat jouw beeld van moeders van toen, toch uit een ander tijdperk dan dat van mij stamt. Mijn moeder werkte niet, had geen bijzondere wasdag met een gezin met 3 kinderen, geboren in 18 jaar tijd en een redelijk klein huis. Waarin gewoon een wasmachine en een droger stonden.
Wij aten 18 jaar volgens het stramien: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag aardappelen met groenten en vlees, woensdag 'lekker', zaterdag friet en zondag soep. Ik ben er groot mee geworden, niks mis mee, maar met een wat betere bereiding ben ik wel blij. Ik ben bv met groenten uit de oven korter bezig dan vroeger met alle 45 minuten doodkokerij.
Oei dat klinkt wel heel deprimerend. Kookt jouw moeder nog zo? Mijn ouders eten ook nog steeds (bijna) elke dag aardappelen met vlees en de soep moet getrokken zijn van vis of vlees, anders is de soep niet lekker. Ik heb hen pas een vega curry meegegeven. Dat lusten ze wel, maar is ook niet voor herhaling vatbaar ;)
Oh ja, maar zowel mn moeder als mn vader zijn er heel tevreden over. Alleen mijn eetgewoonten zijn toch wel heel anders en daar kijken zij dan weer van op.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Wij aten echt eentonig en mijn moeder zou het liefst nog zo eten als zij vroeger deed.
Maar ze woont al een jaar of 7 in een tehuis en daar vind ze tot op de dag van vandaag niets lekker én ze kunnen niet koken vind ze
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

merel schreef:
Oei dat klinkt wel heel deprimerend. Kookt jouw moeder nog zo? Mijn ouders eten ook nog steeds (bijna) elke dag aardappelen met vlees en de soep moet getrokken zijn van vis of vlees, anders is de soep niet lekker. Ik heb hen pas een vega curry meegegeven. Dat lusten ze wel, maar is ook niet voor herhaling vatbaar ;)
Ik heb zowel voor mijn moeder als voor mijn schoonvader gekookt, maar het moest inderdaad wel volgens hun eigen regels.
Hun maaltijd bereidde ik dus apart.
Vooral mijn schoonvader had nogal eens iets aan te merken.
Het is kennelijk makkelijker om commentaar te leveren dan om positief te zijn. :huhu
Intussen kookt hij zelf weer.
Orchidee schreef:Wij aten echt eentonig en mijn moeder zou het liefst nog zo eten als zij vroeger deed.
Mijn oudste zuster kookt nog precies zoals zij begon, 50 jaar geleden.
Er zijn nu eenmaal mensen die graag vasthouden aan het oude. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Haha, herkenbaar
Ze heeft vaak gevraagd of het wel "normaal" was wat ze koken, bijvoorbeeld: rauwe groenten (stamppot rauwe andijvie).
Ze zegt ook dat ze regelmatig rauwe kool stamppotten maken
Of het waar is weet ik eigenlijk niet, het personeel doet (meestal) zijn/haar best!
Vlees vind ze ook verschrikkelijk
Nooit "normaal" vlees, altijd maar van die vieze gehakt, boomstammetjes enz.
Ik vind het ook echt "zielig" voor haar maar zou er nu echt nooit lekker gekookt worden?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Haha, herkenbaar Afbeelding
Ze heeft vaak gevraagd of het wel "normaal" was wat ze koken, bijvoorbeeld: rauwe groenten (stamppot rauwe andijvie).
Ze zegt ook dat ze regelmatig rauwe kool stamppotten makenAfbeelding
Of het waar is weet ik eigenlijk niet, het personeel doet (meestal) zijn/haar best!
Vlees vind ze ook verschrikkelijk Afbeelding
Nooit "normaal" vlees, altijd maar van die vieze gehakt, boomstammetjes enz.
Ik vind het ook echt "zielig" voor haar maar zou er nu echt nooit lekker gekookt worden?
De beste kwaliteit kun je vinden in de zorgcentra waar beneden centraal gegeten wordt en je ter plekke kunt kiezen uit meerdere groenten en vlees. Dat was in het kinderziekenhuis ook.
Maar mijn moeder moest heel ruim van tevoren de lijst invullen.
Ik vind dat niet goed geregeld. Weet jij of je over 14 dagen trek hebt in boerenkool met worst of nasi met saté?
In het verpleeghuis kwam de keukenzuster dan vragen: meneer H, wilt u een procureurlapje of een cordon blue?
Wat is dat nou weer? :haha
De trek en zin in eten is vaak al minder bij die mensen en je trek wordt opgewekt door de geuren en als je het ziet, toch?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10438
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Orchidee »

Mara schreef: Maar mijn moeder moest heel ruim van tevoren de lijst invullen.
Ik vind dat niet goed geregeld. Weet jij of je over 14 dagen trek hebt in boerenkool met worst of nasi met saté?
Ik probeer toch wel voor een hele week vooruit te te kijken en eventueel daar alle ingrediënten voor te kopen.
's winters is dat gemakkelijker dan 's zomers.
Ik koop meestal zaterdag véél groente en fruit en soms koop ik wat groente erbij in die week maar ook weleens niet.
Zet toch iedere dag een fatsoenlijke maaltijd neerAfbeelding
Ik eet ook wel groenten uit de diepvries 's winters.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2881
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door FlyingEagle »

Vandaag dit recept gegeten, echt een aanrader.

Ongestampte hutspot met gehaktballen https://www.ah.nl/r/1190044

Heb de krieltjes niet gekookt maar in de oven gedaan met olie, tijm, rozemarijn, knoflookpoeder, peper en zout.
Veel lekkerder dan gekookt.

Maar waarom de gehaktballen op deze manier klaargemaakt moeten worden is me echt een raadsel, ze waren wel goed van smaak maar aardig zacht.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3979
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Terri »

FlyingEagle schreef:Vandaag dit recept gegeten, echt een aanrader.

Ongestampte hutspot met gehaktballen https://www.ah.nl/r/1190044

Heb de krieltjes niet gekookt maar in de oven gedaan met olie, tijm, rozemarijn, knoflookpoeder, peper en zout.
Veel lekkerder dan gekookt.

Maar waarom de gehaktballen op deze manier klaargemaakt moeten worden is me echt een raadsel, ze waren wel goed van smaak maar aardig zacht.
Ik eet regelmatig een variant op dit recept.
I.p.v. de gehaktballen roerbak ik stukjes bieflap/biefstuk na de ui en wortel of ipv vlees, vis.
Elk seizoen lekker.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2881
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door FlyingEagle »

Terri schreef:
FlyingEagle schreef:Vandaag dit recept gegeten, echt een aanrader.

Ongestampte hutspot met gehaktballen https://www.ah.nl/r/1190044

Heb de krieltjes niet gekookt maar in de oven gedaan met olie, tijm, rozemarijn, knoflookpoeder, peper en zout.
Veel lekkerder dan gekookt.

Maar waarom de gehaktballen op deze manier klaargemaakt moeten worden is me echt een raadsel, ze waren wel goed van smaak maar aardig zacht.
Ik eet regelmatig een variant op dit recept.
I.p.v. de gehaktballen roerbak ik stukjes bieflap/biefstuk na de ui en wortel of ipv vlees, vis.
Elk seizoen lekker.
Dank voor de tip, ga ik ook eens doen. Ik vond die kruiden door de groenten een hele goede vondst, past er goed bij.
Online
merel
Berichten: 9807
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door merel »

Orchidee schreef:
Mara schreef: Maar mijn moeder moest heel ruim van tevoren de lijst invullen.
Ik vind dat niet goed geregeld. Weet jij of je over 14 dagen trek hebt in boerenkool met worst of nasi met saté?
Ik probeer toch wel voor een hele week vooruit te te kijken en eventueel daar alle ingrediënten voor te kopen.
's winters is dat gemakkelijker dan 's zomers.
Ik koop meestal zaterdag véél groente en fruit en soms koop ik wat groente erbij in die week maar ook weleens niet.
Zet toch iedere dag een fatsoenlijke maaltijd neerAfbeelding
Ik eet ook wel groenten uit de diepvries 's winters.
Ik doe ook 1 keer in de week boodschappen en haal dan alle groente en fruit voor de hele week. Of ik daar trek in heb, vraag ik mij niet af. Ik heb geen tijd om elke dag uitgebreid na te denken waar ik zin in heb en om dat te gaan halen. Ik haal voor 6 dagen groente in huis en 1 dag makkelijk. Sauzen en soepen maak ik op voorraad voor een volgende keer. Ik heb meestal wel sperziebonen of doperwten in de diepvries. Ook heb ik vaak diepvriesfruit op voorraad voor in de havermout of kwark.

vanavond eten wij zuurkoolstamppot.
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten

Bericht door Roos2018 »

merel schreef:
Mara schreef:
Erskinees schreef:Na drie kwartier is er geen vitamine meer over.
Tuurlijk wel.
Deksel op de pan houden en niet alle vitamines en mineralen worden door verhitting vernietigd.
De meeste groenten zijn beetgaar het lekkerst, maar er zijn ook groenten, zoals zuurkool en uien, die pas na langer koken of stoven tot smaakontwikkeling komen.
Met elke week patat eten kom je meer vitamines tekort dan 1 keer in de paar weken te lang gekookte rode kool eten.
Het ligt er ook aan of je de rode kool opzet met water en dan laat koken. Dan wordt de kool namelijk grijs en raak je de voedingsstoffen kwijt. Mijn oma gebruikte daarom een bodempje zonnebloemolie en zette het heel zachtjes op en schudde de kool regelmatig op. Dan verlies je bijna geen vocht en blijven de vitamines en de kleur behouden. Ik denk dat haar rode kool ook wel een uurtje pruttelend opstond.

@mara Zij gebruikte inderdaad ook laurier en azijn als het klaar was.
Rode kool is voor ons een verwen gerecht dat ik een paar keer per jaar maak.
Toen we nog in Nederland woonden hebben we het ooit eens tijdens de winter gegeten in een idyllisch restaurantje midden in een bos op de Veluwe.
Dat was toch lekker joh!

Ik kook de rode kool in een bodem water (zo´n 5 cm) ongeveer 20 minuten met het deksel op de pan.
Daarna laat ik de kool ongeveer 20 minuten verder garen in het kookwater.
Af en toe omroeren om het garen zo gelijkmatig te maken.
Vervolgens afgieten en daarna doe ik er royaal stukjes fris zure appel bij, die dan wel enigszins garen maar toch een goede bite houden.
De kool laat ik een aantal uren staan of we eten het pas de volgende dag, dat is om het overgebleven kookvocht zoveel mogelijk te laten verdampen en de smaken te laten verdiepen.
Dan doe ik een bodempje rode wijn er bij en laat de kool opwarmen.
Een paar keer tijdens het opwarmen omscheppen.

Net genoeg wijn gebruiken dat je niet hoeft af te gieten (de alcohol verdampt).
De rode wijn geeft niet alleen extra volle smaak maar ook een mooie kleur en de fris zure smaak van de appel maakt de umami compleet.
Gekookte aardappeltjes erbij.
Biefstukjes kort bakken, in reepjes snijden en even verder bakken, en een paddenstoelen mix toevoegen.

In plaats van aardappels kan je ook aardappelpuree maken, of een combi van aardappel/kastanje puree (verhouding 75:25).
Bij de laatste optie kook ik ook kort wat fijngesneden bleekselderij die als eerste op het bord gaat (om de smaken in een goede balans te krijgen).
Daarover de (gemengde) puree, de rode kool en daarop de biefstuk met de paddenstoelen.
Eventueel nog een sausje van cranberries en/of een schaaltje vossenbessen erbij en vooral niet te vergeten een stevig glas rode wijn.

Als je een heerlijk en toch eenvoudige winter maaltijd wil hebben, dan houd ik dit recept aanbevolen.
Eet smakelijk en geniet ervan!
Plaats reactie