Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Online
merel
Berichten: 9822
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door merel »

Bij mij ook niet hoor. Ik doe ook rond 21.30 uur de lamp uit. De volgende morgen gaat bij ons ook de wekker rond 5.45 uur. Onze 10 jarige zit daarom ook al voor ons de hele avond op de bank
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Ik verbaas me telkens en nog steeds wat er voor geld aan boeken word uitgegeven
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Jantje »

Waarom?

Het is toch goed om een goed boek te lezen?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
eilander schreef:Met oudere kinderen heb je helemaal geen avond, althans niet om te lezen. Dat doe ik nu dus van 11 tot 12, zo ongeveer.
Wel gezellig hoor, ik kan ook genieten van discussies met/tussen de oudste kinderen. Maar druk is het wel in een gezinnetje van onze omvang ;)
Oei, dan staat mij nog wat te wachten :)
Maar vaan 11-12 lezen gaat bij mij niet meevallen als de volgende morgen rond 06:00 de wekker weer gaat en de nachten vaak ook nog gebroken zijn door de jongste.
Maar ik zou er niets van willen missen.
Mijn wekker gaat ook al vóór zessen. En ik merk wel dat ik dat niet de hele week moet doen. Maar als je de hele dag met zakelijke dingen bezig bent, wil ik graag 's avonds nog even iets lezen waardoor je gedachten op een wat hoger plan gezet worden. En ja, dan wordt het wel vaak op dat soort tijden helaas.
Zeeuw
Berichten: 11605
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Zeeuw »

eilander schreef:
ejvl schreef:
eilander schreef:Met oudere kinderen heb je helemaal geen avond, althans niet om te lezen. Dat doe ik nu dus van 11 tot 12, zo ongeveer.
Wel gezellig hoor, ik kan ook genieten van discussies met/tussen de oudste kinderen. Maar druk is het wel in een gezinnetje van onze omvang ;)
Oei, dan staat mij nog wat te wachten :)
Maar vaan 11-12 lezen gaat bij mij niet meevallen als de volgende morgen rond 06:00 de wekker weer gaat en de nachten vaak ook nog gebroken zijn door de jongste.
Maar ik zou er niets van willen missen.
Mijn wekker gaat ook al vóór zessen. En ik merk wel dat ik dat niet de hele week moet doen. Maar als je de hele dag met zakelijke dingen bezig bent, wil ik graag 's avonds nog even iets lezen waardoor je gedachten op een wat hoger plan gezet worden. En ja, dan wordt het wel vaak op dat soort tijden helaas.
Daar sprak ik pas over met vrienden die iets oudere kinderen hebben. Oudste bij ons is 10. Liggen meestal om 8 uur wel op bed. Maar binnen een paar jaar wordt tijd voor jezelf, maar ook tijd met je geliefde een goed dat je echt moet plannen.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Hendrien »

helma schreef:
Bertiel schreef: Ik ben sowieso meer van de rommelmarkten, dat is echt m'n stuikelblok in deze.... heb nu wel een lijst wat ik wil hebben, maar daar hou ik me niet altijd aan :hum
Ik koop ook weinig nieuwe boeken, Maar boekenafdelingen bij kringlopen zijn een grote trekpleister :huhu
Vorige week bij den Hertog wat besteld voor een verjaardag, de boekjes van Ds Vergunst over Genesis waren niet bij de plaatselijke winkels voorradig.
Toen heb ik ook een boekje van Ds. Lohuis gekocht over de Galatenbrief en een boekje van H Keurhorst over Job.
Ook vond ik een boekje van van t Hul over reizen door Schotlands kerkhistorie; en aangezien we van de zomer naar Schotland hopen te gaan heb ik dat ook maar meebesteld.
Nieuw koop ik ook niet veel. Maar kringlopen zijn erg favoriet! Daar heb ik al heel wat weggehaald. Vorige week nog het boek van Fisher (Het merg van het evangelie). Tegenwoordig geniet ik ook wel een beetje van handwerken. Mijn man vindt dat gezelliger dan al dat gelees. Maar ik lees nog steeds heel veel. Vanaf dat ik kon lezen, heb ik ontzettend veel gelezen. Als kind ging ik altijd 2 keer per week ofzo naar de bibliotheek. Iedereen kende mij daar.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Ik zeg toch niet dat lezen slecht is
Ik lees zelf heel graag!
Al vanaf ik maar een beetje kon lezen was het een hobby van me
Maar boeken KOPEN doe ik heel sporadisch.
Bibliotheek, kringloop en rommelmarkten zijn budgetvriendelijker
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mannetje
Berichten: 7757
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Mannetje »

Orchidee schreef:Ik zeg toch niet dat lezen slecht is Afbeelding
Ik lees zelf heel graag!
Al vanaf ik maar een beetje kon lezen was het een hobby van meAfbeelding
Maar boeken KOPEN doe ik heel sporadisch.
Bibliotheek, kringloop en rommelmarkten zijn budgetvriendelijkerAfbeelding
Als iedereen dat doet, komen er geen nieuwe boeken meer op de markt... Maar nieuwe boeken kosten wel wat ja.
-
TSD
Berichten: 2110
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door TSD »

Ach, kringloopwinkels en Bibliotheken zijn ook hele waardevolle 'instellingen' die er ook niet komen zonder onze belangstelling ;) .
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Wandelende »

Orchidee schreef:Ik zeg toch niet dat lezen slecht is Afbeelding
Ik lees zelf heel graag!
Al vanaf ik maar een beetje kon lezen was het een hobby van meAfbeelding
Maar boeken KOPEN doe ik heel sporadisch.
Bibliotheek, kringloop en rommelmarkten zijn budgetvriendelijkerAfbeelding
Ik koop wel tweedehands boeken, alleen die komen niet in de boekenkast in de kamer. Daar komen alleen nieuwe boeken. Ben geen big spender, maar sommige boeken koop ik liever dan dat ik ze leen.
(~)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Tiberius »

Bij voorkeur koop ik de e-book-versie. Dat heeft alleen maar voordelen: is meestal goedkoper, makkelijk mee te nemen/terug te zoeken, kost geen kastruimte, hoef je niet af te stoffen en je kan direct beginnen met lezen. :super
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Ach, had je zoveel af te stoffen @Tiberias?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Tiberius »

Orchidee schreef:Afbeelding Ach, had je zoveel af te stoffen @Tiberias?Afbeelding
Dat valt met e-books alles mee.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8966
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)? [8]

Bericht door J.C. Philpot »

helma schreef:
Bertiel schreef: Ik ben sowieso meer van de rommelmarkten, dat is echt m'n stuikelblok in deze.... heb nu wel een lijst wat ik wil hebben, maar daar hou ik me niet altijd aan :hum
Ik koop ook weinig nieuwe boeken, Maar boekenafdelingen bij kringlopen zijn een grote trekpleister :huhu
Vorige week bij den Hertog wat besteld voor een verjaardag, de boekjes van Ds Vergunst over Genesis waren niet bij de plaatselijke winkels voorradig.
Toen heb ik ook een boekje van Ds. Lohuis gekocht over de Galatenbrief en een boekje van H Keurhorst over Job.
Ook vond ik een boekje van van t Hul over reizen door Schotlands kerkhistorie; en aangezien we van de zomer naar Schotland hopen te gaan heb ik dat ook maar meebesteld.
Welke kringloop in jouw woonplaats vind je de meeste boeken? Ik kijk tijdens de pauze van mijn werk weleens bij Restore. Ik heb er in het verleden regelmatig wat kunnen vinden, maar de laatste tijd is het voor mijn gevoel wat minder.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie