Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Inderdaad
Gebruikersavatar
Volontair
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 jan 2018, 14:31

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Volontair »

-DIA- schreef:
Volontair schreef:
-DIA- schreef:
Nelleke Abrahamse schreef:En er moet wel iets gebeurd zijn in je leven!
...
Ik geloof niet dat dit zaken zijn om op een openbaar forum te bespreken. Daar komt zo weer wat tussen, en alles ligt in de war...
Er mag wel eens aan de boom geschud worden.
Als er een vrucht van eigengerechtigheid afvalt, merk je gauw genoeg dat deze verrot is.
Dat is zeker waar. We hebben soms wel eens een eerlijke terechtwijzing nodig. Dat kan ook lijden als je weet dat het oprecht is.
Maar we zijn bang van betweters, en mensen die afwijken. Dan kunnen we wel eens onder de moordenaarshanden vallen. Misschien vat iemand.
Is ook waar DIA. Ik heb ook weleens onder de tafel gezeten dat ik mij geen raad wist.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:Wel eens een eerlijke terechtwijzing nodig. Dat kan ook lijden als je weet dat het oprecht is.
Maar we zijn bang van betweters, en mensen die afwijken. Dan kunnen we wel eens onder de moordenaarshanden vallen. Misschien vat iemand.
Van Ds. Mallan wordt wel gezegd dat hij hard op de inhoud was, maar zacht in de omgang. Dat is een houding waar veel van te leren valt. Al hoewel benijd ik soms mensen die naast zacht in de omgang, ook zacht op de inhoud kunnen zijn.
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Het is niet zomaar iets....Als het maar waar is....dan is het niet zwaar....vat die het vatten kan...
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:
-DIA- schreef:Wel eens een eerlijke terechtwijzing nodig. Dat kan ook lijden als je weet dat het oprecht is.
Maar we zijn bang van betweters, en mensen die afwijken. Dan kunnen we wel eens onder de moordenaarshanden vallen. Misschien vat iemand.
Van Ds. Mallan wordt wel gezegd dat hij hard op de inhoud was, maar zacht in de omgang. Dat is een houding waar veel van te leren valt. Al hoewel benijd ik soms mensen die naast zacht in de omgang, ook zacht op de inhoud kunnen zijn.
Ik weet het een beetje. Hieronder een boek waarin zelf uit zijn leven verteld. Opgetekend door dhr. Mastenbroek.
https://www.rd.nl/ds-mallan-vroeg-maste ... l-1.700035
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door JCRyle »

Nelleke Abrahamse schreef:Het is niet zomaar iets....Als het maar waar is....dan is het niet zwaar....vat die het vatten kan...
Je hebt gelijk, dan gaat het vanzelf. Al zal er toch ook de bede zijn dat het gaande gemaakt mag worden.
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Ja zodat het in de week van voorbereiding al gaande gemaakt wordt!
Én de Heere je de bank uitzet....
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door -DIA- »

Nelleke Abrahamse schreef:Het is niet zomaar iets....Als het maar waar is....dan is het niet zwaar....vat die het vatten kan...
Op het gevaar af om voor vroom te worden aangezien, hoorde ik wel eens: Je hoeft niet naar zwaarheid te staan, maar naar waarheid en klaarheid.
En een mens in de mist loopt heeft geen klaarheid en valt overal over bij gebrek aan zicht en licht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Dat is de zuiverheid..van het geloof.
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Maar eer het zo is dan is er heel wat aan vooraf gegaan.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door eilander »

Nelleke Abrahamse schreef:Dat is de zuiverheid..van het geloof.
Ik weet niet helemaal wat je dan bedoelt, ik denk dat we dan toch bevindelijk iets moeten weten van de wonderlijke ruil: Hij mijn zonden, ik Zijn gerechtigheid!
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Dat zeker....alles onmin moet eruit zodat je helemaal overgebogen mag zijn...en wat Hij doet is Goed.
Laatst gewijzigd door Nelleke Abrahamse op 12 mar 2018, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door -DIA- »

Nelleke Abrahamse schreef:Dat zeker....alles onmin moet eruit zodat je helemaal overgebogen mag zijn...en wat Hij doet is Goed.
Ik denk dat je bedoelt als de mens alle tegenredenen ontnomen zijn. Een toevallen van het Recht Gods.
En dan komen we op een punt waar we niet zomaar komen, ja, vanuit onszelf nooit.
Ik ga ermee stoppen. Ik ben bang dat ik weer eens teveel zeg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Nelleke Abrahamse
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 mar 2018, 09:16

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door Nelleke Abrahamse »

Ja dat bedoel ik...
ejvl
Berichten: 5738
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Voor wie is het Heilig Avondmaal.

Bericht door ejvl »

Nelleke Abrahamse schreef:Maar eer het zo is dan is er heel wat aan vooraf gegaan.
Gods wegen met Zijn kinderen zijn verschillend. De een doet er jaren over, de ander slechts enkele minuten. Er is geen standaard weg, gelukkig niet durf ik wel te zeggen.
Plaats reactie