eilander schreef:Het lijkt erop alsof je voortdurend probeert een spraakverwarring op gang te helpen. @liz boer bedoelt: ik hoef over andere avondmaalgangers niet te oordelen of ze wel of niet daadwerkelijk in Christus zijn. Jij maakt daarvan alsof je er alleen voor jezelf zit, en niet met anderen praat.JSF schreef:Dit is dan echt niet goed. Het gaat in het H.A. niet alleen over jou maar juist is het een maaltijd waar de gemeenschap der heiligen beoefend behoort te worden. Vele beziën één wijn en vele graankorrels één meel.liz boer schreef: Ik heb het druk genoeg met mezelf om andere avondmaalsgangers te analyseren...
Ik zou wel mocht ik zoiets weten proberen in gesprek te gaan.
De gemeenschap der heiligen is fundamenteel voor de bediening van het Heilig Avondmaal. De houding van ben ik mijn broeders hoeder past absoluut niet!
De rechte avondmaalgangers behoren elkaar te vermanen en te vertroosten.
Je zorgen zijn wel terecht, maar je hoeft ze nog niet in elke zin te lezen.
Ik heb geworstelt met leerstellingen als, je moet eerst zien datje ... en dan..., ik heb gedacht dat God niet gewillig was om een zondaar te redden, dat het van mijn zondekennis of mijn gestalten afhing! Maar God is gewillig, je bent welkom, je hoeft niets, Hij wil het geven om niet. Je mag naar de Heere Jezus gaan, als je Hem nodig krijgt, als je iets in Hem gaat zien (dat wordt gewerkt door de Heilige Geestdmv de wedergeboorte), Zijn borgwerk, Zijn gewilligheid, Zijn lijden, Hij kroop over de grond, Hij zweete duppels bloed, maar Hij deed de wil van Zijn Vader.JFC schreef: @liz boer waarom lijk jij het zo oneens te zijn met wat Johannes S , JC Philpot en ik schreef.? Jij schrijft bijna nooit dat je ermee kunt instemmen maar probeert elke keer verschillen te zoeken en uit te vergroten. Wat wij schrijven staat duidelijk in de Schrift en in onze belijdenis.
Is jouw reactie niet al te zeer gedreven omdat jij uitwassen van een bepaalde leer hebt gezien? Maar gooi aub. door die over-reactie niet Bijbelse waarheden weg .
Daarmee zeg ik niet dat je recht overeind blijft staan, dat je je zonden niet gaat bewenen, dat je gaat flierenfluiten, maar je moet niet van het middel, de weg waarin, het doel gaan maken.