Bijbels dagboek

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bijbels dagboek

Bericht door Orchidee »

Vagari schreef:
refo schreef:Op 11 april is er in Gouda een rommelmarkt t.b.v. de zending. Daar zijn meestal veel dagboeken te koop in de tweedehandsboekenkraam. Voor haast niets.
Das te ver uit the hood
Voor mij niet ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Bijbels dagboek

Bericht door windorgel »

Rond en in het Driestar College aan het Ronsseplein.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bijbels dagboek

Bericht door Orchidee »

Ah, mooie locatie, best te doen, ik hou het zeker in gedachten :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
BloominGrace
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2023, 21:33

Re: Bijbels dagboek

Bericht door BloominGrace »

Inmiddels zijn we al weer een aantal jaar verder. Ik heb de tips in dit topic opgezocht maar veel titels zijn alleen nog tweedehands verkrijgbaar. Welke dagboeken zijn een aanrader om te lezen? Helaas mis ik in veel dagboeken de diepgang. Wat zijn jullie tips?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bijbels dagboek

Bericht door -DIA- »

BloominGrace schreef: 19 jun 2023, 22:26 Inmiddels zijn we al weer een aantal jaar verder. Ik heb de tips in dit topic opgezocht maar veel titels zijn alleen nog tweedehands verkrijgbaar. Welke dagboeken zijn een aanrader om te lezen? Helaas mis ik in veel dagboeken de diepgang. Wat zijn jullie tips?
Bljft in Mij, door ds. F. Bakker.
Ds. Bakker was een bemind predikant in de Christelijke Gereformeerde Kerken.
Veel vrienden had hij over de kerkmuren heen. Ik kan niet anders dat ook dit dagboekje
aanbevelen.
Bij de beschrijving van het dagboek citeer ik:
In dit dagboek treft u dagboekstukjes aan die zijn samengesteld uit zijn nagelaten geschriften en uit preken die nooit eerder zijn uitgegeven. Deze kenmerken zich door hun pastorale en hartelijke toon. Ds. Bakker had de gave om op een eenvoudige, eerlijke manier geestelijk onderwijs te geven vanuit de Schrift. Daarbij wees hij voortdurend op de noodzaak om met Christus verenigd te zijn. Vandaar de titel Blijft in Mij.
https://www.debanier.nl/blijft-in-mij#
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23847
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bijbels dagboek

Bericht door refo »

BloominGrace schreef: 19 jun 2023, 22:26 Inmiddels zijn we al weer een aantal jaar verder. Ik heb de tips in dit topic opgezocht maar veel titels zijn alleen nog tweedehands verkrijgbaar. Welke dagboeken zijn een aanrader om te lezen? Helaas mis ik in veel dagboeken de diepgang. Wat zijn jullie tips?
Die tips heb je net gelezen.
newton
Berichten: 680
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Bijbels dagboek

Bericht door newton »

Op https://charlesspurgeon.nl/ staan heel wat dagboeken online te lezen
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Bijbels dagboek

Bericht door Arja »

BloominGrace schreef: 19 jun 2023, 22:26 Inmiddels zijn we al weer een aantal jaar verder. Ik heb de tips in dit topic opgezocht maar veel titels zijn alleen nog tweedehands verkrijgbaar. Welke dagboeken zijn een aanrader om te lezen? Helaas mis ik in veel dagboeken de diepgang. Wat zijn jullie tips?
Omdat je een Engelse naam gekozen hebt een Engelstalig dagboek: Spurgeons Morning and Evening: A New Edition of the Classic Devotional. Deze heb ik vorig jaar gekocht en ik vind hem erg mooi. Het is wat toegankelijker dan het oude omdat Alistair Begg deze zorgvuldig gemoderniseerd heeft.
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Bijbels dagboek

Bericht door margrietha »

De dagboeken van ds. E. Venema
BloominGrace
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jun 2023, 21:33

Re: Bijbels dagboek

Bericht door BloominGrace »

Bedankt voor al jullie reacties!
Plaats reactie