Eerste liefde verlaten...

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Jongere »

En toch is er een heel groot verschil met de nieuw-testamentische gelovigen. De Bijbel zegt dat zelf, oa in Hebreeën.
Het is niet juist dat zomaar op één lijn te stellen.
eenvoudige
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 nov 2010, 22:13

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door eenvoudige »

Fjodor schreef:
Niet vanwege uitwendig verbond (ik weet niet wat Boston over het uitwendige verbond schrijft, maar ik heb wel bij Ebenezer Erskine gelezen dat ongelovige gedoopten in een uitwendig verbond zijn). Omdat we allen mensen zijn hebben we recht op de zaligmaker. Omdat Hij ook de Zaligmaker van de wereld is. Dat geloven zelfs de duivels. Dát zegt hij. Vandaar het recht van toegang voor de hele wereld. Dat lijkt mij veel bijbelser dat het constante wegredeneren van Gods algemene welwillendheid richting de wereld van de kanttekenaren. Zie bijvoorbeeld 1 Timotheüs 2, of hier in jouw voorbeeld van Johannes 3.
Hebr. 10:14 "Want met ééne offerande heeft Hij in eeuwigheid volmaakt (kantt. 28) degenen die geheiligd worden."
kantt. 28 Dat is, die door Zijn Geest en Woord in Hem geloven en wedergeboren worden. En wordt hiermede een bepaling gemaakt van degenen, die door Christus' offerande volmaakt worden. Want hoewel Zijn offerande in zichzelf genoegzaam is voor alle mensen, nochtans volmaakt zij niemand dan die door Hem geheiligd worden.
eenvoudige
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 nov 2010, 22:13

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door eenvoudige »

Jongere schreef:En toch is er een heel groot verschil met de nieuw-testamentische gelovigen. De Bijbel zegt dat zelf, oa in Hebreeën.
Het is niet juist dat zomaar op één lijn te stellen.
Welke tekst uit Hebreeën bedoel je?
Plaats reactie