Eerste liefde verlaten...

theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door theoloog »

@Albion

Kun je bovendien nog de vraag beantwoorden: waarom deed de Heere Jezus deze uitspraak?
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Marnix »

Mara schreef:
Germanicus schreef:
Mara schreef:
Desiree schreef:Ik ben voorzichtig met gezelschappen. Maar je kunt voorzichtig met alles zijn. Stel op God je vertrouwen, en bouw niet op mensen.

Ik ben een vriend, een metgezel, van allen die Zijn naam ootmoedig vrezen... zo luidt de psalm uit 1773. Dus inderdaad vanuit heel de Wereld.

Mara, ik weet een kind van God te zijn. Ik belijd dat voor God en zijn gemeente (in de kerkelijke situatie anno 2010)

Het is fijn om van elkaar te leren. Via via, zeg maar, heb ik gelezen van Mientje Vrijdag. Best interessant. Hoe zij nu met de dingen om gaat en hoe zij God's werk heeft ervaren. Ook is dat fijn om dat met mensen in levende lijve te horen. (ik zie hen meer als met eerbied gesproken als ervaringsdeskundige.)
Ik ken zo ook oudere mensen bij ons in de kerk. Heerlijk om zo met die man of vrouw te praten. Zo geweldig leerzaam, maar ook gewoon soort van vaderlijk. En als er wat is, reken erop dat ze voor je in het gebed zijn en met je stijden...

Maar ik verwacht het toch bovenal van God. Stel op den Heere, in alles je betrouwen. Wij zijn niet Rooms-katholiek, oké, maar dan zijn we het ook echt niet dus. Consequentie, je gaat naar God, om Hem alles te vragen.

Mara, het is mijn verlangen, dat meer en meer mensen, de Heere leren kennen en hem Vader te noemen. Dat leert God je zelf. Ook met niet reformatorische gezangen. Kijk eens naar al die talen met pinksteren. Geweldig die 3000 mensen. Hoorden in hun taal spreken. Maakt het nu uit of dat reformatorisch is of evangelisch? Welnee... Ik begin te begrijpen, dat ik zo weinig weet van Hem. Ik begrijp maar zo'n fractie van Hem.
Weet je wat het is met de dood? Je kent het wel, vandaag ik, morgen gij. En dat zeg ik nu ook tegen jou.

Vandaag ken ik God, morgen jij! Vandaag zeg ik, lieve Vader, morgen jij!

Ik wens het je van harte toe. Voor mezelf blijft er schuld over, waarom heb ik niet meer voor je gebeden?

Groet,
Lieve Desiree, begreep je mijn vraag ? Vind jij dat iedereen mag zingen : Vader ! Je bent een gunnend iemand, maar wij kunnen het elkaar niet geven. Ik heb eens een dominee horen zeggen dat feitelijk niet iedereen het Onze vader zou kunnen bidden ! Dat is scherp he ?
Op zich vroeg je mij niks, ik heb toch een vraag aan jou. Zing jij dan ook niet alle psalmen mee? 'Goedertieren Vader, milde zegenader...' Is het Onze Vader niet het gebed dat Jezus Zelf geleerd heeft? Of bedoelde Hij volgens jou alleen Zijn discipelen?
Ja ik zing de psalmen mee. De predikant zoekt ze met zorg uit bij de preek. maar dat wil niet zeggen dat ik altijd alles voluit mee kan zingen !
Het gaat erom, zijn wij ons bewust van hetgeen wij zingen ?
Of kunnen we altijd meejubelen ?
Niet altijd denk ik.... verschilt wel, soms zit je in een dip en kan je juist jubelen.... soms voel je je prima en vergeet je het... en soms is het andersom... maar meestal kunnen we jubelen, als we ons op Hem en Zijn grootheid richten en op de verzoening door Jezus Christus... en dat komt niet door ons, maar omdat Hij in ons hart wil wonen..... En zo mogen we groeien in geloof en ons steeds meer in Hem verblijden. Ik denk nog vaak aan mijn lieve oma, die toen mijn lieve opa overleed uit volle borst meezong in de kerk. De Heer is mijn Herder. Of denk aan martelaren die God lovend naar de brandstapel gingen. Wat dat betreft zijn ze voor ons een voorbeeld.... Verblijdt u ten allen tijde. Zegt Paulus. In Hem. Laten Hem daar veel om vragen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door albion »

theoloog schreef: Dit is een getrouw woord: zo iemand tot eens opzieners ambt lust heeft, die begeert een treffelijk werk. (1Tim. 3:1)

Hij zegt: "Laten we alles maar terugstoten". Kun je mij aangeven wat daar zo Bijbels aan is? Kun je me een Bijbelgedeelte aanwijzen waarin dit staat, dat we zo in de gemeente moeten optreden?

Er waren zelfs in het Oude Testament valse profeten en priesters (die ook lust hadden om profeet en priester te wezen), maar de lust die die hier in 1 Tim 3:1 bedoeld is, is door de Heilige Geest in het hart gegeven. De ds. die oordeelt of veroordeelt had het dus over diegenen die niet een ware roeping gekregen hebben, hij noemde geen namen en hij zocht ze zowel bij de vrijzinnigen als bij de oud-gereformeerden. (de roeping van deze ds wordt door vriend noch vijand ontkent):


vb uit het Oude Testament:

Daarom zegt de HEERE der heirscharen40 van deze profeten alzo: Ziet, Ik zal hen met alsem spijzigen,41 en met gallewater drenken; want van Jeruzalems profeten is de huichelarij42 uitgegaan in het ganse land.

16 Zo zegt de HEERE der heirscharen: Hoort niet naar de woorden der profeten, die u profeteren; zij maken u ijdel;43 zij spreken het gezicht huns harten,44 niet uit des HEEREN mond.

17 Zij zeggen steeds45 tot degenen, die Mij lasteren:46 De HEERE heeft het gesproken, gijlieden zult vrede hebben;47 en tot al wie naar zijns harten goeddunken wandelt, zeggen zij: Ulieden zal geen kwaad overkomen.


En hier is een tekstgedeelte uit het Nieuwe Testament:


Indien iemand een andere leer leert, en4 niet overeenkomt met5 de gezonde woorden van onzen Heere Jezus Christus, en met de leer, die naar de godzaligheid is,

4 Die is opgeblazen, en weet niets, maar6 hij raast omtrent7 twist vragen en woordenstrijd; uit welke komt nijd, twist, lasteringen, kwade nadenkingen.

5 Verkeerde krakelingen van mensen, die een verdorven verstand hebben, en van de waarheid beroofd zijn, menende, dat de godzaligheid een gewin zij. Wijk af van dezulken.

6 Doch de godzaligheid is een groot gewin8 met vergenoeging.9


en:

Maar gij, o mens Gods,16 vlied deze dingen; en jaag naar gerechtigheid, godzaligheid, geloof, liefde, lijdzaamheid, zachtmoedigheid.

12 Strijd den goeden strijd des geloofs,17 grijp naar het eeuwige leven,18 tot hetwelk gij ook geroepen zijt, en de goede belijdenis beleden19 hebt voor vele getuigen.


volgens de kanttekeningen:

o mens Gods,
Aldus noemt de Schrift degenen, die door Gods Geest worden geregeerd, en in het bijzonder de trouwe profeten en leraars. Zie 2 Kon. 1:9, enz.; 2 Tim. 3:17.

17) strijd des geloofs,
Dat is, benaarstig u met alle vlijt niet alleen in het prediken van het woord des geloofs, maar ook in het beleven daarvan, 2 Tim. 4:7.

18) grijp naar het eeuwige leven,
Ene gelijkenis, genomen van degenen die om den prijs lopen, en al lopende hunne handen uitsteken om te grijpen, als zij omtrent den eindpaal komen. Zie 1 Cor. 9:24; Filipp. 3:13,14.

19) de goede belijdenis beleden
Namelijk van Christus getrouw te zullen dienen, toen gij van mij tot een evangelist in de tegenwoordigheid der ouderlingen zijt verkoren. Zie hiervoor 1 Tim. 4:14.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door theoloog »

@Albion

Ik ken deze teksten ook die je citeert, maar het staat nog open in dit geciteerde stuk, wat precies de dwaling is.

Mijn vraag staat nog steeds open is het Bijbels om te zeggen: "Laten we alles maar terugstoten"? Waar haalt deze predikant zonder verder te preciseren wat dan de dwalingen zijn, de autoriteit vandaan?

Volgens mij wordt het Woord van Jezus in Johannes 4 grof geweld gedaan. Wat ik in het citaat van deze dominee lees is, dat Jezus zegt dat er alleen arbeiders kunnen worden uítgestoten. Als antwoord daarop twee dingen. Ten eerste doet God dat op óns gebed. (Jezus schakelt hier zijn discipelen in) Ten tweede ligt de nadruk hier op de grote oogst en het tekórt aan arbeiders.

Nu worden in dit citaat wat je geeft opeens op grond van vage argumenten allerlei mensen veroordeeld. Als dat werkelijk waar is, is dit ketters! Ik mag nl. helemaal niet oordelen over de dienstknecht van een ander, nl. de dienstknechten van God (Rom.4:4) Bovendien lees ik geen enkele verwijzing in dit citaat naar de nood van de grote oogst.

Bovendien is het zeer onbijbels om zo met roeping om te gaan: "Laten we alles maar terugstoten". Je weerstaat de Heilige Geest hiermee. En ik doel dan op het woordje alles, waardoor in ieder geval geen enkele nuance meer aanwezig is. Wat ik hier zeg zijn van mijn kant boude uitspraken, maar het is helaas waar.

Ik ken de context van het stukje niet, maar zoals het er nu staat, moet deze man zich schamen. Hij is de naam predikant of dominee niet eens waard! Ik lees nl. niets van bewogenheid met mensen die verloren dreigen te gaan, omdat niemand hen het evangelie verkondigt. Hij suggereert heel veel, maar komt vervolgens niet met een Bijbelse oplossing. Sterker nog zijn oplossing is, dat als iemand door God uitgestoten is in de wijngaard is, hij er toch wel doorheen komt. Dus moeten wij zoveel mogelijk tegenwerken, want dan komt het echte werk van God wel boven. Wie zo omgaat met roeping en mensen, werk mee met Satan. Die werkt God ook tegen. Ik kan dit werkelijk nergens in de Schrift terugvinden. Dit is dwaalleer! Van het ergste soort! En het klinkt nog heel vroom ook!

Ik hoop echt dat ik dit verkeerd heb begrepen. Zo niet dan zou ik graag deze predikant een keer spreken.
Laatst gewijzigd door theoloog op 14 dec 2010, 00:42, 1 keer totaal gewijzigd.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door albion »

theoloog schreef:@Albion

Ik ken deze teksten ook die je citeert, maar het staat nog open in dit geciteerde stuk, wat precies de dwaling is.

Mijn vraag staat nog steeds open is het Bijbels om te zeggen: "Laten we alles maar terugstoten"? Waar haalt deze predikant zonder verder te preciseren wat dan de dwalingen zijn, de autoriteit vandaan?

Volgens mij wordt het Woord van Jezus in Johannes 4 grof geweld gedaan. Wat ik in het citaat lees is dat Jezus zegt dat er alleen arbeiders kunnen worden uitgestoten. Ten eerste doet God dat op ons gebed. Ten tweede ligt de nadruk op de grote oogst en het tekort aan arbeiders.

Nu worden opeens op grond van vage argumenten allerlei mensen veroordeeld. Als dat werkelijk waar is, is dit ketters! Ik mag nl. helemaal niet oordelen over de slaaf van een ander, nl. God. Bovendien lees ik geen enkele verwijzing in dit citaat naar de nood van de grote oogst.

Bovendien is het zeer onbijbels om zo met roeping om te gaan: "Laten we alles maar terugstoten". Je weerstaat de Heilige Geest hiermee. En ik doel dan op het woordje alles. Dat zijn van mijn kant boude uitspraken, maar het is helaas waar.

Ik ken de context van het stukje niet, maar zoals het er nu staat, moet deze man zich schamen. Hij is de naam predikant of dominee niet eens waard! Ik lees nl. niets van bewogenheid met mensen die verloren dreigen te gaan, omdat niemand hen het evangelie verkondigt. Hij suggereert heel veel, maar komt niet met een Bijbelse oplossing. Sterker nog zijn oplossing is, dat als iemand door God uitgestoten is in de wijngaard is, hij er toch wel doorheen komt. Dus moeten wij zoveel mogelijk tegenwerken, want dan komt het echte werk van God wel boven. Wie zo omgaat met roeping en mensen, werk mee met Satan. Die werkt God ook tegen. Ik kan dit werkelijk nergens in de Schrift terugvinden. Dit is dwaalleer! Van het ergste soort! En het klinkt nog heel vroom ook!

Dus ik hoop dat ik dit echt verkeerd heb begrepen. Zo niet dan zou ik graag deze predikant een keer spreken.

Als ik tijd heb stuur ik je wel eens een preek per pb. Heel leerzaam! Ik heb nooit getwijfeld dat hij geen roeping had tot dominee. En ik denk dat hij zelfs zou instemmen met : hij is de naam van predikant of dominee niet eens waard! Hoewel hij gestudeerd heeft voor dominee.

Je begrijpt het helemaal verkeerd want hij was zeer bewogen en zeer waarschuwend. Hij wist ook dat hij, als dienstknecht, eens voor de rechterstoel van God moest verschijnen en rekenschap af moest leggen over hoe hij omgegaan is met de zielen die onder zijn gehoor zaten. (en dat is ook Bijbels)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
theoloog
Berichten: 491
Lid geworden op: 04 feb 2004, 23:34
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door theoloog »

@Albion

Ik zeg niets over de roeping van deze predikant. Dan begrijp je me verkeerd. Ik zeg alleen dat hij zeer te vermanen is om zijn in dit stukje onbijbelse uitspraken, die ik heb beschreven. Als iemand dit zou durven beweren in onze gemeenten, dan volgde er een heel streng gesprek. En bij geen verandering wordt zo iemand uitgebannen. Dit kan niet worden getolereerd in Gods Koninkrijk. Je kunt toch niet met droge ogen beweren, dat we mensen maar moeten tegenwerken in hun roeping en dat daardoor meer van Gods werk naar voren komt? Sorry maar dat kan echt niet!

Weet je het punt is dat het heel vroom klinkt allemaal, maar dat de Bijbelse basis ervoor ontbreekt. Door dit te blijven herhalen in de gemeente, komt er aantoonbaar dwaalleer de gemeente binnen. Wij moeten niet uit angst voor een ingebeelde hemel, de voederbak zo hoog hangen dat de kleintjes er niet meer bij kunnen. Je ergert daarmee de kleintjes. Het is zelf de taak van iemand die een bediening van God heeft ontvangen om "de heiligen toe te rusten tot het werk van dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus," (Efeze 4:12)

Ik ben als voorganger geroepen om het Evangelie zonder voorbehoud te prediken. Het enige voorbehoud is geloof en bekering. Wie niet gelooft zal hebben zal verdoemt worden(Marcus 16:16). Ik mag wel vragen naar vruchten bij hen die zeggen te geloven. Uit de vruchten kent men immers de boom. Die vruchten zijn de goede werken en het veranderde leven. Ik kan niet oordelen of het iemands leven werkelijk goed zit tussen God en zijn ziel. Ik mag ook de Heilige Geest niet voorschrijven hoe iemand tot geloof komt en hoe Gods weg vervolgens met hem is.

Het is zo heerlijk om bij wijze van spreken Luthers voorbeeld te volgen. Na een preek ging deze een pint bier halen. Toen iemand hem vroeg of hij niet bang was wat er met de gebrachte boodschap gebeurde, antwoordde hij: "Ik heb gedaan wat ik kon doen, nu is het de beurt aan de Heilige Geest, ik kan er niets meer aan veranderen". Nu drink ik na een preek geen pint bier, maar ik herken wel het gevoel van overgave van Luther. Ik word veels te belangrijk als ik me ook nog eens me druk ga maken wat er met mijn woorden gebeurt. Waar ik voor moet zorgen is dat ik in liefde en met het gezag van God, Zijn boodschap naar mijn beste kunnen uitdraag. God is zo machtig dat Hij dat Woord gebruikt op de manier waarop het Hem behaagd. God is zo veelkleurig, dat Hij, dat wat ik niet gezegd heb ook nog kan gebruiken ;) Heerlijk! Wat een rust.

Dat mis ik node in het stukje dat je nu citeert.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Desiree »

Lieve Desiree, begreep je mijn vraag ? Vind jij dat iedereen mag zingen : Vader ! Je bent een gunnend iemand, maar wij kunnen het elkaar niet geven. Ik heb eens een dominee horen zeggen dat feitelijk niet iedereen het Onze vader zou kunnen bidden ! Dat is scherp he ?[/quote]

Mara, toen ik God niet kende, zong ik ook Vader omdat wij geloven in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Je hebt zijn naam op je voorhoofd meegekregen bij je doop. (als je als kind gedoopt bent.)

Nu ik Hem heb leren kennen, heb ik wel meer duidelijkheid wie God de Vader is. Dat heeft God zelf gegeven. Dus zing ik het nu bewuster, persoonlijker.

Het is goed als een dominee je oproept om naar God te gaan. Ik hoor dat maar graag, dan geniet ik. Je leert dan vanzelf wel hoe God zich aan jou wilt openbaren, ook God de Vader. Daar heeft de Heere, denk ik zo als nietig mensje, zo zijn eigen weg in.

Uiteindelijk is het natuurlijk heel wat, God als je Vader te mogen noemen. Ongelooflijk gewoon. Het is teer. Zulke schepsels als wij zijn, allemaal, maar dan staat dat er door het bloed van de Heere Jezus, tegenover dat het wél kan.

In mezelf ben ik niet gunnend, we haten God en onze naaste. Dat gaat zo vér, dat je alleen jezelf liefhebt. Mijn gebed is tot God (veel te weinig) Heere, mag ik vandaag een beetje op U lijken? Dan alleen straal ik iets uit. Iets buiten mijzelf.

Groet,


P.S. Marnix, ik weet niet wat ik moet zeggen, maar zo is het. Fijn!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Mara »

Ik zou zelf God de Vader nooit pappa durven noemen !
We moeten zorgvuldig omgaan met Zijn Naam, niet zo maar klakkeloos praten.
We hebben allemaal een beeld van een vader, veel mensen hebben gelukkig een liefdevolle, beschermende vader, maar er zijn ook mensen met een liefdeloze, zelfs wrede vader ! Zo kan dat voor ieder anders zijn.
De aardse vader kan nimmer tippen aan de Hemelse Vader.
In veel kerken is men blijkbaar heel erg gehecht aan het jubelend christendom. Hoe rechtser je komt, des te so(m)berder het wordt.
@Theoloog: die bepaalde nuchterheid van Luther snap ik wel. Ik kende een meisje, dochter van een bekende gergem predikant. Ze ging vaak met haar vader mee als deze doordeweeks elders ging preken. Na de dienst, kreeg hij zn traktement, zo ging dat nog :) Hij zei dan tegen zijn dochter: kom kind, we gaan een lekker zakje patat halen, vader heeft er honger van gekregen. Dan zaten ze in een frietzaak, hij in het zwart, gezellig een frietje te eten.
Ook daar was niet iedereen het mee eens :hum Soms vergeet men wel eens dat dominees ook maar mensen zijn.
Ik snapte ook nooit dat gevlieg naar de pastorie op zondagavond. Ik kan me voorstellen dat dominee en zn vrouw (met gezin) het op zondagavond hebben gehad en geen behoefte hebben aan bezoek met hun mening.
Een paar weken geleden bezocht ik een rouwdienst van iemand die zeer nauw had geleefd. Toen hij ging sterven kwam het er op aan en de benauwdheid sloeg toe. Pas op de laatste dag kreeg hij werkelijk stervensgenade en overgave. Veel mensen zullen gedacht hebben, hij ?? Hij bezocht zo trouw alle kerkdiensten, leefde een vroom leven, deed alles wat mogelijk was, maar toch durfde hij het zich niet toe te eigenen !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door refo »

Mara schreef:Ik zou zelf God de Vader nooit pappa durven noemen !
We moeten zorgvuldig omgaan met Zijn Naam, niet zo maar klakkeloos praten.
We hebben allemaal een beeld van een vader, veel mensen hebben gelukkig een liefdevolle, beschermende vader, maar er zijn ook mensen met een liefdeloze, zelfs wrede vader ! Zo kan dat voor ieder anders zijn.
De aardse vader kan nimmer tippen aan de Hemelse Vader.
In veel kerken is men blijkbaar heel erg gehecht aan het jubelend christendom. Hoe rechtser je komt, des te so(m)berder het wordt.
@Theoloog: die bepaalde nuchterheid van Luther snap ik wel. Ik kende een meisje, dochter van een bekende gergem predikant. Ze ging vaak met haar vader mee als deze doordeweeks elders ging preken. Na de dienst, kreeg hij zn traktement, zo ging dat nog :) Hij zei dan tegen zijn dochter: kom kind, we gaan een lekker zakje patat halen, vader heeft er honger van gekregen. Dan zaten ze in een frietzaak, hij in het zwart, gezellig een frietje te eten.
Ook daar was niet iedereen het mee eens :hum Soms vergeet men wel eens dat dominees ook maar mensen zijn.
Ik snapte ook nooit dat gevlieg naar de pastorie op zondagavond. Ik kan me voorstellen dat dominee en zn vrouw (met gezin) het op zondagavond hebben gehad en geen behoefte hebben aan bezoek met hun mening.
Een paar weken geleden bezocht ik een rouwdienst van iemand die zeer nauw had geleefd. Toen hij ging sterven kwam het er op aan en de benauwdheid sloeg toe. Pas op de laatste dag kreeg hij werkelijk stervensgenade en overgave. Veel mensen zullen gedacht hebben, hij ?? Hij bezocht zo trouw alle kerkdiensten, leefde een vroom leven, deed alles wat mogelijk was, maar toch durfde hij het zich niet toe te eigenen !
Niet zo stellig!!
Abba, vader = papa, vader. Het is de bedoeling dat een gelovige dat zegt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Mara »

Ik vroeg het net aan mijn zoon, vind jij dat dat kan ?
Schei uit mam, reageerde hij, dan zeggen ze in Brabant zeker: ons pap :jongle en kunnen we Maria de mamma Gods noemen.
Refo, hij vond het een oneerbiedige gedachte en ik ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door oesterschelpje »

Ik heb pas een catechismuspreek gehoord over het "Onze Vader".
Het past ons met gepaste eerbied dit gebed te bidden.
Als we beseffen Wie we aanroepen, zal ons dat met diepe eerbied en ontzag vervullen.
Daar past zeker geen papa bij!!!!
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Desiree »

Je mag komen zoals je bent Mara. Dus met jouw woorden en jouw denken. Als je maar komt.. dat is veel belangrijker..

Zachtjes aan zijn we een beetje off-topic.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door oesterschelpje »

Desiree schreef:Je mag komen zoals je bent Mara. Dus met jouw woorden en jouw denken. Als je maar komt.. dat is veel belangrijker..

Zachtjes aan zijn we een beetje off-topic.
Een mens komt van nature nooit uit zichzelf!
God trekt ze uit de duisternis met koorden der Liefde.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door Desiree »

oesterschelpje schreef:Ik heb pas een catechismuspreek gehoord over het "Onze Vader".
Het past ons met gepaste eerbied dit gebed te bidden.
Als we beseffen Wie we aanroepen, zal ons dat met diepe eerbied en ontzag vervullen.
Daar past zeker geen papa bij!!!!
Dan begrijp je nog iets niet. Maar omdat we het inderdaad over de Heilige God hebben, ga ik er verder niet op in. God is geen enge God. Als je Hem leert kennen als je Vriend en Vader, ben je niet bang voor Hem. Dan heb je wel ontzag, omdat je jezelf ken, en niet begrijp dat zo'n liefdesrelatie kan bestaan. Maar dat komt door het bloed van de Heere Jezus.

We zijn een beetje off - topic.

En nu stop ik, want ook voor een mens houdt het een keertje op.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: Eerste liefde verlaten...

Bericht door oesterschelpje »

Desiree schreef:
oesterschelpje schreef:Ik heb pas een catechismuspreek gehoord over het "Onze Vader".
Het past ons met gepaste eerbied dit gebed te bidden.
Als we beseffen Wie we aanroepen, zal ons dat met diepe eerbied en ontzag vervullen.
Daar past zeker geen papa bij!!!!
Dan begrijp je nog iets niet. Maar omdat we het inderdaad over de Heilige God hebben, ga ik er verder niet op in. God is geen enge God. Als je Hem leert kennen als je Vriend en Vader, ben je niet bang voor Hem. Dan heb je wel ontzag, omdat je jezelf ken, en niet begrijp dat zo'n liefdesrelatie kan bestaan. Maar dat komt door het bloed van de Heere Jezus.

We zijn een beetje off - topic.

En nu stop ik, want ook voor een mens houdt het een keertje op.
Misschien begrijp ik meer dan jij denkt!
We hebben het inderdaad over een Heilig God, daarom past het ons met grote eerbied Hem te naderen in ons gebed.
Ik heb niet gezegd dat God een enge God is, maar God is niet alleen een God van Liefde!
Och Heere, ik ben het niet waardig ......
Nergens, maar dan ook nergens lees ik in de Bijbel dat men de Heere aanspreekt als papa.
Door het verzoenend bloed van Christus heeft Hij ons aangenomen als Zijn kinderen.
Daar is de eeuwigheid voor nodig om dat wonder te mogen aanschouwen en te doorleven.
Hier op aarde is niets volmaakt, is het enkel genade dat we nog mogen leven.

Inderdaad een beetje off-topic, maar voor mij wel belangrijk om op te reageren.
Plaats reactie